Formule 1 (2007)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

themaniac schreef:
fassie schreef:super aguri = honda met anders kleurtje
En is dat dan iets om succesvol mee te worden? Prost reed met een halve Ferrari, Sauber deed het jaren, voorheen was het Ligier met een halve Benetton. Kortom, het is niets niews. En andere teams apen allemaal een succesvol concept van de voorgangers na. Waarom lijken de auto`s anders allemaal zo op een mengelmoes van Ferrari en Renault?

Natuurlijk steekt het sommigen dat Aguri de Honda als uitgangspunt nam voor zijn nieuwe ontwerp. Zo moet je het zien en niet anders. De auto is absoluut geen Honda uit 2006, die ingezet wordt in 2007. Ja, er zijn overeenkomsten, maar er zijn ook 100 verschillen.
Dat de STR en de Red Bull 90% identiek zijn ziet iedere idioot, maar het gezeur richting SA vind ik toch echt bijzonder jammerlijk. Zij hebben zelf de auto aangepast, zelf verbeteringen aangebracht en waren gewoon sneller dan het dure fabrieksteam van Honda dat 400 miljoen ter beschikking heeft. Aguri is al blij als hij 75 miljoen ter beschikking heeft.
Het moet niet gekker worden, maar ik ben het met je eens.

Wat maakt het in vredesnaam uit of je in een geheel zelfbedachte en gebouwde auto achteraan rijdt, of in een auto die je grotendeels van een ander hebt gekocht goed in de middenmoot meekomt. Heel veel lijkt mij, namelijk dat je met die tweede optie simpelweg slimmer bezig bent.

Het gaat om de punten, niet om hoe lief je bent.

Vroeger was het aan de orde van de dag in de F1 dat je als team gewoon een auto kocht en er dan het beste van probeerde te maken.

Echt, formule 1 is tegenwoordig te achterlijk voor woorden, met meer roddels en achterklap dan gewoon racen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

jf schreef:Echt, formule 1 is tegenwoordig te achterlijk voor woorden, met meer roddels en achterklap dan gewoon racen.
Het lijkt net op het "echte" leven.

Maar beter goed gejat dan slecht bedacht, en dat laatste is wat Spijker momenteel doet. Nou ja, als we Albers mogen geloven gaan ze in de tweede helft van het seizoen voor enkele wk-punten. :o
Je doet toch mee aan de F1 om vanaf het begin wk-punten te scoren of ben ik nou gekke Gerrit? :~
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Meegs schreef: Je doet toch mee aan de F1 om vanaf het begin wk-punten te scoren of ben ik nou gekke Gerrit? :~
Als Excelsior aan het begin van het seizoen zegt voor Europees voetbal te gaan verklaar je hen toch ook voor gek?
Realistische doelen stellen is zo vreemd niet
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

msxx schreef:
Meegs schreef: Je doet toch mee aan de F1 om vanaf het begin wk-punten te scoren of ben ik nou gekke Gerrit? :~
Als Excelsior aan het begin van het seizoen zegt voor Europees voetbal te gaan verklaar je hen toch ook voor gek?
Realistische doelen stellen is zo vreemd niet
Dat is inderdaad niet vreemd, maar ik zou niet gek op kijken als Excelsior dat daadwerkelijk zegt.
Maar ik weet verder niks van voetbal, in welke divisie speelt excelsior eigenlijk?
Maar ik vind de F1 iets anders dan voetbal, je geeft geen miljoenen, als het niet miljarden zijn, om alleen als veldvulling mee te rijden. Je wilt vanaf het begin toch gelijk meedoen om de punten, als is het maar om de 8ste plaats.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Meegs schreef: Maar ik vind de F1 iets anders dan voetbal, je geeft geen miljoenen, als het niet miljarden zijn, om alleen als veldvulling mee te rijden. Je wilt vanaf het begin toch gelijk meedoen om de punten, als is het maar om de 8ste plaats.
F1 is gewoon een winstgevende business.. het wordt nog winstgevender als je punten scoort...
remonrace
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: zo 28 augustus 2005, 19:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper A1 pro Fs
Contacteer:

16:30 op RTL7 een verhaal over de historie van Spyker en het verhaal achter het formule 1 team.
Never say 'Ooops', always say 'Ah, interesting'
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Was erg interessant - tot het punt dat ze over F1 begonnen te lullen
btw. Die Muller is écht een arrogante bal
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

KingBee schreef:btw. Die Muller is écht een arrogante bal
Meneer Albers ook, wie niet van Spijker?

Mensen waar ik wel respect voor heb zijn de meeste coureurs, monteurs
en ingenieurs, mensen die een team maken of breken.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Whahaha.....waar zijn ze nou mee bezig bij Spyker!
Worden ze weer afgewezen, stelletje aandacht trekkers.

En die Albers ook, op bijna 1,4 seconde gezet te worden t.o.v. zijn team genoot.
En daarbij weer een mooie eerste plaats bezet, al is het de verkeerde kant.
Afbeelding
team funride
YETICYCLES.NL
MEK~prut
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
Contacteer:

Ben altijd voorzichtig met trainig tijden en daar conclusies aan verbinden maar als dit een voorbode van het w-end is.... In oogschauw nemende dat Marcel Boekhorn ingestapt is... en dat Giedo vd Garde daar "schoonpapa" tegen mag zeggen... Zal mij benieuwen... :wink:
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

kokopelli schreef:En die Albers ook, op bijna 1,4 seconde gezet te worden t.o.v. zijn team genoot.
Kwestie van de tijd tot die 1,4 seconde weggeluld gaat worden met een smoes.. Whahaha idd!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

MEK~prut schreef:Ben altijd voorzichtig met trainig tijden en daar conclusies aan verbinden maar als dit een voorbode van het w-end is.... In oogschauw nemende dat Marcel Boekhorn ingestapt is... en dat Giedo vd Garde daar "schoonpapa" tegen mag zeggen... Zal mij benieuwen... :wink:
Wedden dat ze dan die duitser eruit mikken? Zou jammer zijn daar ie wél 'presteert' (voor zover daarvan sprake is)
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Het is hem toch nog gelukt, hij staat toch nog voor z'n teamgenoot.
Maar wel weer bijna een seconde achter de rest, wat zoeken die gasten daar.
Zelfs Minardi was stukken beter!

En dan nog op eBay sponsors zoeken...Afbeelding
team funride
YETICYCLES.NL
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Nou minardi was niet beter, maar sinds het wegvallen van prive teams en de opkomst van echte fabrieksteams zijn de verhoudingen nog schever gaan liggen. Techniek wordt steeds belangrijker en duurder en technische middelen bepalen het ontwikkelingstempo en de snelheid van de auto.

De rijder is slechts een onderdeel. Spyker vind ik niet arrogant, je moet een doel stellen en je moet optimistisch zijn. Hoewel winnen absoluut niet het doel van Spyker is, dat is simpel: Naamsbekendheid en meer auto`s verkopen.

8 in 2005, stuk of 70 in 2006 en een vraag van 360 auto`s heeft men al reeds!
Dan doe je het goed.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Hmmm, een rijder die roept dat de verbeteringen aan de auto het goed doen maar moeite heeft met het afstellen. Tjah, wat moet je daar nu van denken :o
Gesloten