Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik zie je anders geen pionnetjes aanwijzen terwijl je achterstevoren zit ?

Volgende maand mag ik weer een dagje spelen op Zandvoort, ook leuk !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

tiewrap schreef: do 17 juni 2021, 15:54 Ik zie je anders geen pionnetjes aanwijzen terwijl je achterstevoren zit ?

Volgende maand mag ik weer een dagje spelen op Zandvoort, ook leuk !
De deelnemers van mijn groepje waren dermate snel dat ik daar geen tijd voor had, maar gelukkig was het dus ook niet nodig! :P
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Fred (mtb-sport) schreef: do 17 juni 2021, 12:48 Herkenbaar dat type uitlaat. Heb destijds toen ook zo'n hoge uitlaat voor mijn VFR800 los getroggeld bij vrouwlief.
Ik wilde een VTR kopen en zij vond de VFR mooier. Ging overstag onder voorwaarde dat zij een uitlaat kocht..............
4 jaar later toch op de V-twin gestapt, alleen de Suzuki TL1000S :winkie:
Ja high-mount past mooi bij een VFR, laat de velg ook goed zien zo. TLS is ook leuk, stond ooit op mijn lijstje maar ben toen voor de VTR gegaan haha. Die staat nu nog steeds binnen beetje stil te staan.. Eigenlijk niet meer op gereden sinds ik de VFR heb, maar wil m toch nog niet te koop zetten. :roll:
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Aangezien t toch te warm is om m uit stal te halen..ff n piccie van de mijne. :bier:

Afbeelding
feel the fear,do it anyway!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Te warm, te koud, te nat, te droog, sommige mensen zitten gewoon nooit op hun motor :winkie:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Tja ik ga mezelf nu ook niet in mn leren pak hijsen met deze temperatuur. Ik heb wel deze week een doorwaaijas besteld en motorjeans, denk dat dat wel voor mij ervoor gaat zorgen dat ik langer door blijf rijden bij hogere temperaturen.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

George schreef: vr 18 juni 2021, 13:23 Te warm, te koud, te nat, te droog, sommige mensen zitten gewoon nooit op hun motor :winkie:

Mmmhh, to hap or not to hap?....mmmm, wa ev. :bier: :tong
feel the fear,do it anyway!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

doorwaai kleding is erg fijn maar ik voel me er veel minder safe in dan in de gewone motorkleding .

doet me toch een beetje denken aan skate-outfit :-{
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

George schreef: vr 18 juni 2021, 13:23Te warm, te koud, te nat, te droog, sommige mensen zitten gewoon nooit op hun motor :winkie:
Zit wat in, want recent passeerde ik na 3 jaar en 2 maanden de 20.000 km grens op de Kawa
Afbeelding
Maar............ in die zelfde periode 53.360 km op de verschillende fietsen. :lol:

Mbt rijden in heel warm weer: Ik heb het vroeger ook gedaan toen ik ook op de motor 900 km op 1 dag deed. Stond je badend van het zweet met straaltjes die via je rug /reet/ benen je laarzen inliepen. Dan zo'n "slimme" automobilist met : Zeker wel lekker op de motor...............
Met veiligheid leren combi is het boven de 25 graden en stilstand al vlot "minder leuk". Pieker er ook geen seconde over om met minder bescherming op de motor te zitten, rij altijd in vol ornaat.
Dus zoals vorig weekend in de Eifel en Ardennen was perfect qua weer, zou het dit weekend op 100% niet gedaan hebben.

Conclusie: Ook bij motorrijders is het "zeuren/klagen", zijn net fietsers :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Hilco schreef: vr 18 juni 2021, 14:36 doorwaai kleding is erg fijn maar ik voel me er veel minder safe in dan in de gewone motorkleding .

doet me toch een beetje denken aan skate-outfit :-{
Ik ook, maar daarom rijd ik dan ook anders dan wanneer ik in leren pak rijd. Ik rijd ook het liefste in vol ornaat, is/voelt veiliger en mits de temperatuur het toelaat ook gewoon fijn. Maar om inderdaad boven de 25 graden in volledig leer te rijden wordt het gewoon onveiliger doordat je zelf sneller oververhit en vermoeid raakt tov een luchtigere outfit met bescherming. Techniek staat niet stil, ook niet op kleding vlak gelukkig, dus je kan jezelf tegenwoordig prima beschermen en tegelijkertijd wat koelte krijgen. Ik heb een motortripje gepland half augustus naar de Eifel, gok dat ik dan wel wat verkoeling kan gebruiken :winkie:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

gekkokees schreef: vr 18 juni 2021, 13:13 Aangezien t toch te warm is om m uit stal te halen..ff n piccie van de mijne. :bier:

Afbeelding
Nog een echt oudje zo te zien. Mijn oudere broers hadden er 1 en ik mocht wel eens achterop.
Zag laatst trouwens een nieuwe en dat loopt wel heel mooi. :-q
"This species has amused itself to death"
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

kan niet meer schreef: vr 18 juni 2021, 21:08
gekkokees schreef: vr 18 juni 2021, 13:13 Aangezien t toch te warm is om m uit stal te halen..ff n piccie van de mijne. :bier:

Afbeelding
Nog een echt oudje zo te zien. Mijn oudere broers hadden er 1 en ik mocht wel eens achterop.
Zag laatst trouwens een nieuwe en dat loopt wel heel mooi. :-q
Inderdaad, doe eens een plaatje van het geheel? :-q

Laatst een Thruxton RS gezien, ook prachtig hoor.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dit is al een 750 Bonneville? Begin jaren '70 dan?

Ik hou wel van zestiger jaren motoren, niet alleen Engelse overigens. Nog ouder en je komt snel tekort in het moderne verkeer, en nieuwer wordt snel wat saai. Eerlijk is eerlijk, in de jaren '75-'85 was saaiheid troef en niet alleen qua motorfietsen.
Enkele uitzonderingen daargelaten zoals onderstaande ;-)
(hoewel die pas in februari '86 aan het Nederlandse publiek werd voorgesteld op de MotoRAI, de dag erna heb ik de mijne ook meteen besteld :D ).

Wat me ook leuk lijkt is weer een XT500 erbij (heb er vroeger twee gehad), maar die zijn inmiddels ook flink aan de prijs voor een goed exemplaar...

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

kermit schreef: ma 21 juni 2021, 16:09 Eerlijk is eerlijk, in de jaren '75-'85 was saaiheid troef en niet alleen qua motorfietsen.
Enkele uitzonderingen daargelaten zoals onderstaande ;-)

Afbeelding
Kermit,
.............dit moet toch een grapje zijn he...niet? :bier:
feel the fear,do it anyway!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Spannend is nou niet echt een woord wat bij me opkomt bij die motor nee :winkie: Al kan je er vast en zeker een boel lol mee beleven.
Plaats reactie