Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Fred (mtb-sport) schreef: zo 29 mei 2022, 19:08
MacReal schreef: vr 13 mei 2022, 09:57MF Zoetermeer, dat is lang geleden! :lol:
Oh ja, dat waren nog eens leuke meetings. Zoetermeer heb ik nooit meegemaakt, maar wel paar maal Veenendaal.
Was vaak kat en muis spelletje met de politie weet ik nog te herinneren.
Hier ook een motorrijder (wat mijn nick al doet vermoeden) en in de beginperiode van MF heel actief geweest, Ben zeker alle eerste versies van de megameetings in Veenendaal geweest, temeer omdat ik er woon :-D Maar het was ook een hele leuke tijd waarin ik veel nieuwe vrienden heb opgedaan.

Om niet gelijk off-topic te gaan, hierbij een foto van mijn huidige motor:
Afbeelding

Op dit moment besteed ik veel meer tijd aan mtb-en dan dat ik op de motor zit en beleef er meer lol aan. Heb de afgelopen jaren zo'n beetje alles gedaan op motor gebied wat maar enigzins mogelijke is, van toeren tot motorcross tot wegrace en alles ertussen :lol:

Een foto van mijn laatste racemotor waarmee ik in de DSBK reed mag natuurlijk niet ontbreken:
Afbeelding
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Heej Hans! :D :wink:
Hier nog 'n MF en MMF oudgediende, ik zie je voor 't eerst hier. Nog Opkikken dit jaar?
Voor mij zit 't er (alweer) niet in. Enigzins verslaafd geraakt aan Noord Scandinavië rond juni/juli. (midzomernachtzon)
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Laat ik vandaag nou weer eens met een ritje vanuit M-F mee geweest zijn :)
Ik was vooral betrokken bij afdeling West-Friesland
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Hey Etienne :D

Zit hier ook nog niet zo lang, ben eigenlijk pas een paar maanden aan het mtb-en, nadat ik ongeveer mijn hele leven heb volgehouden dat iets een motor moet hebben om leuk te zijn :lol: Maar niets bleek minder waar, ik vind het waanzinnig leuk. Bijkomend voordeel is dat mijn conditie weer helemaal top is nu.

Opkicken wordt hem ook niet voor mij dit jaar, past niet in mijn agenda. De Tiger moet ook nog een grote beurt hebben, maar heb daar zelfs geen tijd voor...
Maar leuk je hier ook tegen te komen.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:-q Als ik weer 's op de UHR kom laat ik 't je weten. Kijken we of je op de MTB ook sneller bent dan ik. :wink:
Ow ja, niet die E-bike pakken dan hé, allebei op de Anthem. :winkie:
Laatst gewijzigd door KTManiac op zo 29 mei 2022, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
HansGSX-R
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 6 april 2022, 18:07
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 hpc race

Haha, komt goed, lijkt me leuk :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Eerste weekendje buitenland zit er op en Fredje begint de Versys steeds meer te waarderen. 3 dagen Eifel met zo'n 1.100 km.
Het fietsen idd ver naar de achtergrond op dit moment. Maar rijden in de Eifel is echt waanzinnig mooi

Afbeelding
Met set Give zadeltassen kan er meer dan een tandenborstel mee

Afbeelding
Tja, spannende route via je TomTom................

Afbeelding
Vroeger reed je daar marathons op de MTB, nu iets makkelijker
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Fredje weer een nieuwe motor? betere zit , dat zeker :-q en beetje gravelen ermee :winkie:

ik heb de ouwe beemert nog :

Afbeelding
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hé, een TDM :)
Eerste type, ik heb momenteel de opvolger nog staan:
Afbeelding

En twijfel soms nog steeds welke van deze twee ik ga houden... :D
Vorige week een toertje op de FJ gemaakt en ik zit eraan te denken dat morgen weer te gaan doen. Moet wel oppassen, straks zit ik toch nog meer op de motor dan op de fiets... :roll: :D
Afbeelding

Afbeelding

Edit 27-6: de beslissing over welke motor blijft is definitief genomen :-)
Iemand uit mijn familiekring had wel interesse in de TDM en ik ben op de FJ met hem mee gereden voor een proefritje. Onderweg hebben we even van motor gewisseld. Tijdens het gesprek na de rit bleek dat hij de FJ eigenlijk wat leuker vond dan de TDM. Dit terwijl ik zelf na het meteen na elkaar rijden op beide bikes juist bedacht dat de TDM me toch wat meer aansprak.
Dus ik was wel blij dat het bij hem precies andersom bleek te zijn :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Een TDM 4TX, heb ik ook gehad, ik vond het een hele fijne stuurfiets. Heb je die SRX ook nog?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, die staat nog net zo werkeloos in de schuur als de afgelopen tien jaar... :oops: :D
Heb inmiddels een oliefiltertje en de juiste olie voor de TDM staan, binnenkort maar eens verversen.

Edit, binnenkort was gisterenavond :D
Eerst even warmgereden en toen beide aftappluggen los om de olie eraf te laten. Nieuw filtertje erin en bijgevuld.
Nu nog even laten draaien, peilen en bijvullen tot de max. (dry sump systeem, peilen gebeurt in de olietank).

Moet zeggen dat ik met elke kilometer meer gewend raak en hem steeds fijner vind rijden. Voor mij blijft het wel een forse motor.
Ik zou weleens willen proberen wat het voor de zithouding doet als ik het stuur een fractie naar me toe draai, maar Yamaha heeft in haar wijsheid besloten de bouten van de stuurklemming nagenoeg onbereikbaar te maken... :roll:
(aan de onderkant van de kroonplaat, verzonken en je moet dus onder de kuip door om erbij te kunnen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kermit schreef: zo 3 juli 2022, 21:45 ...
Ik zou weleens willen proberen wat het voor de zithouding doet als ik het stuur een fractie naar me toe draai, maar Yamaha heeft in haar wijsheid besloten de bouten van de stuurklemming nagenoeg onbereikbaar te maken... :roll:
(aan de onderkant van de kroonplaat, verzonken en je moet dus onder de kuip door om erbij te kunnen).
Dus niet, wat ik dacht dat verchroomde gladde boutkoppen waren bleken gewoon chromen sierdopjes te zijn die in de kop van de inbusbouten gedrukt waren :D

Dus inmiddels het stuur een graadje naar me toe gekanteld.
Bleek een marginaal verschil op te leveren voor de zithouding maar ik laat het zo.

Gisteren op kledingjacht geweest en wat luchtigers (wel met bescherming) aangeschaft dan het tweedelig leren pak dat ik nog had. De verwachting is toch dat ik tegenwoordig een mooi-weerrijder zal blijken te zijn :D en met een beetje zomerse temperaturen is dat leer al snel aan de warme kant.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Hmmm had ik moeten weten heb het crossen/endurorijden opgegeven na m’n verdraaide knie en ben aan het opruimen. M’n doorluchtbroek is al weg maar heb nog een broek van Clover in de maat 52eu/36usa liggen en een Frank Thomas alle seizoenen jas in de maat L. Zijn gewoon op te halen.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Kleding voor in de prut is hier zeker welkom.
Op het moment doen we bijna alle sporten op wielen :o
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ook Peter schreef: do 7 juli 2022, 21:49 Hmmm had ik moeten weten heb het crossen/endurorijden opgegeven na m’n verdraaide knie en ben aan het opruimen. M’n doorluchtbroek is al weg maar heb nog een broek van Clover in de maat 52eu/36usa liggen en een Frank Thomas alle seizoenen jas in de maat L. Zijn gewoon op te halen.
Da's een genereus aanbod, wordt altijd gewaardeerd.
Ik had echter meteen al spul gekocht woensdag. Jack, broek en een nieuwe helm. Mijn oude past nog wel maar de voering desintegreert inmiddels een beetje en je wilt toch wat goeds op je kop :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie