Fred schreef : "Motorrijders zijn eigenlijk net fietsers/MTB’ers/trailrunners/noem het maar op etc. Trekken zich nergens wat van aan....... "
Juist wel, en dat maakt het probleem volgens mij alleen maar erger. Des te meer dijken afgesloten worden voor motoren, des te meer er op de overgebleven dijkjes zullen rijden. Met meer overlast, en meer klagende bewoners tot gevolg.
En als je je graag een echte racer wil voelen, dat kan ook gewoon !
Dit zijn mijn binkies, afgelopen zondag in Lelystad. Lekker knallen op een kartbaan. Er ligt daar trouwens ook een mooie dragstrip werkeloos te liggen, met zat ruimte voor tribunes en parkeer gelegenheid. Hoog tijd om die eens in gebruik te nemen
Het motorhoekje
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 41
- Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
- Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique
- johan_v
- All rounder
- Berichten: 90
- Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
- Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax
pre corona ging ik regelmatig naar Racelandkart in Meeuwen(B) om daar (huur)pitbike te rijden. Zijn die Ohvale's te huren in Nederland?
btw: dit is mijn motor: Cagiva Elefant 1000 DS
btw: dit is mijn motor: Cagiva Elefant 1000 DS
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 41
- Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
- Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique
Pitbikes zijn ook leuk inderdaad ! De Ohvales worden geïmporteerd door Bert Deroue, die verhuurt ze ook, en is geregeld op Lelystad te vinden.
Mooie Cagiva trouwens
Mooie Cagiva trouwens
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5761
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Gisteren (eindelijk) zover en na winterstop van 111 dagen mijn Kawa weer bij de dealer opgehaald voor seizoen nummer 43 (zonder onderbrekingen vanaf mijn 18e op de motor).
Kawa goed laten vertroetelen, want behalve software upgrade (terugroepactie vanuit Japan), kleine beurt ook maar verse bandjes en ketting/tandwielen. Overigens ketting/tandwielen voor motor met 200 pk goedkoper dan voor een MTB met veel minder pk's.
Op 1 of andere manier altijd speciaal een eerste rit vh jaar, maar nu extra. Was vooral de vraag hoe het schakelen zou gaan met de (linker) klapvoet die mij vanaf december 2020 nogal in de weg zit. Toen een bijna 100% verlamde voet, maar heel langzaam en veel oefenen op de bank is er weer beweging ingekomen en die beweging in ieder geval genoeg om de schakelbeweging fatsoenlijk te doen. Duszzzzzzzzz Fredje best wel happy.
Dus een klein ommetje van gemaakt en gelijk ook nieuwe helm getest (categorie "was dat nodig?", "Nee, maar wel leuk". )
Nu maar hopen dat het weer wat beter/warmer gaat worden dan nu. Dan weer het luxe probleem "Fietsen of motor rijden". Ik zeg motor, die staat nog steeds op nummer 1.
Kawa goed laten vertroetelen, want behalve software upgrade (terugroepactie vanuit Japan), kleine beurt ook maar verse bandjes en ketting/tandwielen. Overigens ketting/tandwielen voor motor met 200 pk goedkoper dan voor een MTB met veel minder pk's.
Op 1 of andere manier altijd speciaal een eerste rit vh jaar, maar nu extra. Was vooral de vraag hoe het schakelen zou gaan met de (linker) klapvoet die mij vanaf december 2020 nogal in de weg zit. Toen een bijna 100% verlamde voet, maar heel langzaam en veel oefenen op de bank is er weer beweging ingekomen en die beweging in ieder geval genoeg om de schakelbeweging fatsoenlijk te doen. Duszzzzzzzzz Fredje best wel happy.
Dus een klein ommetje van gemaakt en gelijk ook nieuwe helm getest (categorie "was dat nodig?", "Nee, maar wel leuk". )
Nu maar hopen dat het weer wat beter/warmer gaat worden dan nu. Dan weer het luxe probleem "Fietsen of motor rijden". Ik zeg motor, die staat nog steeds op nummer 1.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
- Hilco
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6945
- Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
- Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM
wat een opluchting ...............Fred (mtb-sport) schreef: ↑zo 21 maart 2021, 16:19 maar heel langzaam en veel oefenen op de bank is er weer beweging ingekomen en die beweging in ieder geval genoeg om de schakelbeweging fatsoenlijk te doen. Duszzzzzzzzz Fredje best wel happy.
ouderdom komt met gebreken maar ik fiets nog wel
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5761
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Zenks en idd opluchting mbt het schakelen. Scheelt dat je in feite maar een hele kort beweging omhoog hoeft te tikken, veel minder dan je denkt.
Schakelpookje ietsjes lager gezet en icm de laarzen gaat het prima. Dus niets staat een mooi motorjaar in de weg en laat het maar snel boven de 15 graden worden.
Schakelpookje ietsjes lager gezet en icm de laarzen gaat het prima. Dus niets staat een mooi motorjaar in de weg en laat het maar snel boven de 15 graden worden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
- Hilco
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6945
- Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
- Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM
wordt er ook gefietst op the Isle off Man?????
https://www.facebook.com/22077277466592 ... 1264387238
https://www.facebook.com/22077277466592 ... 1264387238
ouderdom komt met gebreken maar ik fiets nog wel
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3253
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Mooie zwaar ondergewaardeerde motors zo'n vfr.
Ik rijdt nu deze motor, maar als het brandstofverbruik en frequentie van mankementen niet beter wordt, wordt het ook een vfr.
Ik rijdt nu deze motor, maar als het brandstofverbruik en frequentie van mankementen niet beter wordt, wordt het ook een vfr.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
Ja al hebben ze ook juist een erg sterke aanhang en staan ze over het algemeen bekend als 1 van de betere allround motoren ooit gemaakt. Maar snap zeker wat je bedoelt, de VTR is dat overigens ook vind ik.
Ook leuk zo'n BMW. Erg lang ook aan gedacht, en de week voor ik de VFR kocht een proefritje gedaan op een R1100s ook. Reed verder prima, maar niet voor mij. Ik vond het allemaal wat te afstandelijk aanvoelen denk ik, lastig te verwoorden verder.
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5761
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Herkenbaar dat type uitlaat. Heb destijds toen ook zo'n hoge uitlaat voor mijn VFR800 los getroggeld bij vrouwlief.
Ik wilde een VTR kopen en zij vond de VFR mooier. Ging overstag onder voorwaarde dat zij een uitlaat kocht..............
4 jaar later toch op de V-twin gestapt, alleen de Suzuki TL1000S
Ik wilde een VTR kopen en zij vond de VFR mooier. Ging overstag onder voorwaarde dat zij een uitlaat kocht..............
4 jaar later toch op de V-twin gestapt, alleen de Suzuki TL1000S
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 197
- Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
- Mijn mountainbike: Olympia Iron '22
Afgelopen maandag "lesgegeven" op circuit Assen. Afzien hoor.