Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Waarom kiezen? Het weekend heeft 2 dagen :winkie:.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mathijs_7 schreef: zo 21 februari 2021, 18:07Waarom kiezen? Het weekend heeft 2 dagen :winkie:.
Herstel, weekend heeft 3 dagen. Fredje doet al 15 jaar niet aan “slavernij”, dus geen 5daagse werkweek........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik wacht even dat het rustiger is in de regio. Ik woon aan het strand en het was vandaag weer openingen van de Assen TT. Ik kan het redelijk waarderen maar mevr Surfroy niet zo. En ik moet zeggen het gros van de schoppers maakt echt onwijs veel geluid (lawaai zegt mevr Surfroy). En qua fietsen is het op zondag ook te druk in het duin, dus maar hardlopen en lekker door week op de bikes.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

absurde herrie , maar ik zeg er niets meer van want als motorijder klagen over herrie is blijkbaar no go :-{
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Hilco schreef: zo 21 februari 2021, 20:09 absurde herrie , maar ik zeg er niets meer van want als motorijder klagen over herrie is blijkbaar no go :-{
Doe ik ook af en toe op het motor-forum. De meesten zullen ook best fatsoenlijk rondrijden maar er komen ook argumenten langs waar je de broek van afzakt.
Vind het trouwens op zo`n eerste mooiweer-dag ook te druk de motor te pakken dus met de fiets gewoon vanaf huis gegaan. Met 500 meter zit ik in het bos.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik zit 1,3 km vanaf de mountainbike route maar dat is weekeinde zooooooo druk , dan maar even op de plof :lol:

morgen weer op de trapfiets
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb zelf altijd met open uitlaten gereden.
Op de fiets krijg ik toch een dosis empathie voor de tegenstanders.

Ik ben voor een verandering van veel naar mooi geluid.
Want laten we wel wezen, je gaat met je MV Agusta of Duc 916 niet met fluisterpijpen rijden.

Het is vaak de toon die de muziek maakt Hilko.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

tiewrap schreef: ma 22 februari 2021, 01:27 Ik heb zelf altijd met open uitlaten gereden.
Op de fiets krijg ik toch een dosis empathie voor de tegenstanders.
Idem hier, toen ik m'n KTM 990SMR kocht meteen die 12kg RVS zooi eraf en een setje open Akra's d'r op en de kat's er uit.
Scheelde 10kg aan oud ijzer wat niet meegesleept hoeft te worden en een schitterend geluid. :-q
Maar ja, Duitsland was zowiezo al niet te doen daarmee en ik kreeg toch steeds meer het idee van 'dit is eigenlijk not done...'.
Zal de leeftijd ook wel zijn.. :-? Die 12kg aan RVS komt er nooit meer op, maar ik rij nu altijd met de dB killers er in.
Ik ben voor een verandering van veel naar mooi geluid.
Want laten we wel wezen, je gaat met je MV Agusta of Duc 916 niet met fluisterpijpen rijden.
Dat zeker, en dat kan wel degelijk. Redelijk stil hoeft niet meteen te betekenen dat het als een stofzuiger moet klinken.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

KTManiac schreef: ma 22 februari 2021, 09:40
Zal de leeftijd ook wel zijn.. :-?
Verstand komt met de jaren zeggen ze toch? :-D

Ik reed eerder ook met meer herrie. Toen noemde ik het geen herrie.
Tegenwoordig een probleem met geluid door mijn hele leven teveel geluid gehad te hebben. De grens is bereikt. Nu doet een langsrijdende motor met mooi maar hard geluid gewoon zeer aan mijn oren. Net als mooie maar harde muziek. Vroeger nooit gedacht dat ik daar last van zou krijgen.

Tegenwoordig nog wel een sportuitlaat op de motor maar wel met erg mooi beschaafd geluid, maar geen herrie meer voor mij.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het punt is dat dat geluid voor de rijder wel leuk is (ga ik ff vanuit), maar voor de rest niet. En dat zou ook nog geen punt zijn als er een of twee per dag langskomen. Nou....

Ik ben ooit bij een oud-collega op de koffie geweest die langs de Lingedijk woonde. Achtertuin grensde aan de weg met alleen een (hoge) haag ertussen. Op dagen zoals gisteren werd je daar echt knettergek in je eigen tuin, maar ook in huis was het niet stil.

Dus de vraag die je jezelf moet stellen, gaat het belang van mijn pleziertje ten allen tijde boven dat van andere mensen? Elke rit die je maakt met je leuke pijpjes moeten honderden anderen ongevraagd ook "genieten" van jouw keuze. En dan nog tig keer van al die anderen die hun prutteltje ook graag wat luider horen.

Ik ben opgegroeid met motoren en kan zeker genieten van bepaalde motorgeluiden maar op de openbare weg in een druk land als het onze vind ik dat je het niet meer kunt maken om met die herrie rond te rijden.
(Heb nog vage herinneringen aan de viercilinder MV-Augusta's van Phil Read en Gianfranco Bonera die ongedempt met een kleine 300km/h over het km's lange rechte stuk van Masta (Spa-Francorchamps) vlogen terwijl wij een slechts enkele meters verderop achter de vangrails stonden... ik was 13.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Pri ... C3%AB_1975 ).


Wat mij altijd verbaasd heeft is dat er -voorzover ik kan zien- totaal niet gehandhaafd wordt op herriepijpen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Precies dat Kermit.
Onbegrijpelijk dat ze totaal niet handhaven maar wel dijken af sluiten.

Na jaren niet meer op de weg te hebben gereden toch weer verder gegaan met de "must have" lijst afvinken.

Nu een BMW R1100s en daar maar wat content mee !
Heeft nog lekker karakter en stuurt best goed.

Maar ik kom er ook weer achter waarom ik gestopt ben met op de weg rijden.
Offroad kun je je tenminste lekker uit leven.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

alleen je mag haast nergens off road motorrrijden dus dan is de ATB prima aanvulling :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Van het weekend was het in ieder geval prima weer om een rondje te rijden (zowel op de mtb als) op de motor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ja, was lastig kiezen , of heb je beiden gedaan :lol:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Beide gedaan, zaterdag op de fiets, zondag rondje met de motor.
Plaats reactie