Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Mario070 schreef: wo 24 februari 2021, 23:33
terrean schreef: wo 24 februari 2021, 23:14 Van het weekend was het in ieder geval prima weer om een rondje te rijden (zowel op de mtb als) op de motor.
Noordwijk..... 8)
Bijna goed, stukje noordelijker in zandvoort
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hilco schreef: di 23 februari 2021, 19:30 alleen je mag haast nergens off road motorrrijden dus dan is de ATB prima aanvulling :-q
Dat was begin 80's nog wel anders... :D
Met m'n XT500 toch wel af en toe de bossen in geweest. Wel rekening houdend met waar en eventuele drukte, maar ik wist toen genoeg plekjes waar vrijwel niemand kwam. Scheelt toch wel wat, die miljoenen die er nu meer in NL wonen...

Wat ik ook leuk vond was een of ander stuk braakliggend terrein opzoeken, liefst met wat heuveltjes en dan wat spelen met die motor. Beetje springen, driften, trialen (very basic :oops: :D ). Goed voor de voertuigbeheersing ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Stiekum hoop ik op een elektrische offroad die tussen een mountainbike en trail motor inzit en daar mee weer wat routes kan doen die ik vroeger deed (met offroad/trail motoren - Honda/KTM/Montesa) bij mijn door het duin/strand. MC the wheelie hebben nog steeds een terrein vlakbij Rozenburg waar je (nog) kunt rijden.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nog even terugkomend op de uitlaatjes en overlast.
Ik hou zelf van een bak herrie, daarom ook graag naar dragraces.
Geluid moet je kunnen voelen (check https://youtu.be/e4x7SFWlnc4?t=6) :winkie:
Wel aardig: Ik reed een paar jaar terug voor Giro di Kika de Stelvio en dat op zondag. Na afloop veel gehoorde klacht van andere rijders "wat een kut motoren en herrie" terwijl ik alleen maar genoot van het geluid. (muv die pruttelbakken van de lasbrillen brigade, maar waren in minderheid om de Stelvio te lastig is voor hun).
In de beginjaren en praat ik over 40 jaar terug was het aantal motoren een fractie van wat het nu is en ging er ook bij mij geregeld een andere uitlaat op en zonder e-merk. Hooguit voor retourtje TT Assen even de standaard pijp er op, want anders was je aan de beurt.
Tegenwoordig nog steeds andere uitlaatjes op mijn motoren, alleen wel met het bekend e-merk want geen zin in rottigheid met bromsnor en in de Eiffel waar het ook een "dingetje" is.
Nu veel drukker en ook toename van overlast voor wie er niet van houd. Kan ik me ook iets bij voorstellen en krijg van van dit soort berichten in de media: https://sportnieuws.nl/motorsport/paar- ... de-herrie/
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat ik al zei, het gaat om de aantallen...
En als je niet bijzonder wat met motorgeluid hebt maar wel langs een populaire weg woont ben je niet blij.

Vergelijk dat maar met dat de plaatselijke luchtmacht dagelijks hun vijftig straaljagers rondjes boven je huis laten vliegen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

30 procent geeft overlast dus 100 procent ontzeg je de toegang tot delen van de openbare weg :~ :~ :~ :~ :~
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Met een elektrische motor gaan we helemaal niks meer mogen.
Je mag zowat al nergens vrij fietsen.

Ik woon in Noord-Holland, als je creatief bent is ook daar nog wel wat te crossen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hilco schreef: do 25 februari 2021, 14:22 30 procent geeft overlast dus 100 procent ontzeg je de toegang tot delen van de openbare weg :~ :~ :~ :~ :~
Ja, want dat schijnt makkelijker te zijn dan handhaving op die 30%... Dat is tenminste wel wat ik soms denk hoe het werkt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

kermit schreef: do 25 februari 2021, 16:11
Hilco schreef: do 25 februari 2021, 14:22 30 procent geeft overlast dus 100 procent ontzeg je de toegang tot delen van de openbare weg :~ :~ :~ :~ :~
Ja, want dat schijnt makkelijker te zijn dan handhaving op die 30%... Dat is tenminste wel wat ik soms denk hoe het werkt.
dat denk ik dus ook .............

nou vind ik persoonlijk motor rijden op dijkjes in het weekeinde geen moer aan dus vooralsnog treft mij de maatregel niet :tong
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

surfroy01 schreef: do 25 februari 2021, 13:07 Stiekum hoop ik op een elektrische offroad die tussen een mountainbike en trail motor inzit en daar mee weer wat routes kan doen die ik vroeger deed (met offroad/trail motoren - Honda/KTM/Montesa) bij mijn door het duin/strand. MC the wheelie hebben nog steeds een terrein vlakbij Rozenburg waar je (nog) kunt rijden.
Bestaat toch al redelijk? Ik heb zo even geen naam/link voor je. Een ex-NK motorcrossende collega van me heeft in ieder geval weleens wat laten zien wat redelijk klinkt als wat je noemt.

Wat betreft het geluidsgebeuren, ik ben momenteel wel deel van het 'probleem' met mn V2 met open dempers. Nu rijd ik wel fatsoenlijk in bbk enzovoorts zonder onnodig met gas etc te spelen, maar een tandje minder mag/kan zeker wel. Het gaat mij uiteindelijk ook meer om een mooi/vol geluid (voor mijzelf) dan perse volume. Mensen hoeven geen 3 kilometer verderop te horen dat ik m doortrek..
Fred (mtb-sport) schreef: do 25 februari 2021, 13:11 Geluid moet je kunnen voelen
Ik moet hierdoor gelijk denken aan tractor pulling.. Als zo'n ding met 6x V8 blokken aan elkaar gekoppeld of meerdere RollsRoyce turbines langs komt gedenderd dan voel je dat ook wel :winkie: Heerlijk
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@floris500: Geloof me, dit is/was (Las Vegas dragraces 2019 waar ik dit filmde) zoveel bruter dan elke tractorpuller. (ben daar ook paar maal geweest).
@Hilco: Als ik dijkjes wil rijden, dan is het meestal op de vrijdag. Dan tellen de weekendafsluitingen (gelukkig) niet. :winkie:
@tiewrap: Ik ben "gelukkig" op een leeftijd dat ik niet meer over hoef te stappen op elektrisch. Elektrisch rijden, daar is de NS voor of de botsauto's op de kermis.

Verder blijft geluidsoverlast (extra zeikcultuur tijdens covid-19) een onderwerp dat terug blijf komen en dat extra door de zeikcultuur tijdens covid-19.
Maar telt wel voor meer dingen die leuk zijn en anderen (soms) jaloers zijn dat zij geen motor hebben............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik woonde ooit parttime bij de splitsing Boekenroodeweg - Vogelenzangseweg in Aerdenhout (jaja) . Zeg maar de N206 van Heemstede naar Vogelenzang. Populaire route bij recreanten van divers pluimage. Ondanks dat de route in zijn geheel een 50km/uur weg is, kon slechts hoogop 20% van de motorrijders zich beheersen. De rest trock die motor de begrenzing in naar mijn gevoel.... dat kan je mijns inziens niet verkopen als: moet kunnen.... ik begrijp dan ook niet dat er, juist op geluid, niet gehandhaafd wordt. Hoppa, dichtknijpen die Akro's, en lopend naar huis.

Ohja, de BSM Vampire op mijn Honda NT650 was ondanks de DB-killer ook niet echt stil....
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Motorrijders zijn eigenlijk net fietsers/MTB’ers/trailrunners/noem het maar op etc. Trekken zich nergens wat van aan....... :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie