Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Stil hier.. Zelf afgelopen zondag het mooie weer aangegrepen voor de eerste (test)rit van dit jaar. 8)

Afbeelding

Afgelopen weken flink onderhoud uitgevoerd, stuur omgebouwd (waren clip-ons) en een belly pan geplaatst.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

De eerste 1000km weer er opzitten, weekendje Treseburg Harz (Dld)
Afbeelding
:bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Pasen, lekker weer, veel fietsers en heel erg veel motorrijders op de binnenwegen. En wát heb ik me een portie geërgerd aan de motorrijders zeg... tot het uitwisselen van scheldwoorden, middelvingers aan toe.

Ik begrijp dat niemand hier zo zou zijn omdat jullie ook weleens op een fiets zitten. Maar met > 100km/u op een 60 weg vol fietsers aan komen kachelen en dan achter mij, m'n karretje met baby en mijn vriendin gaan toeteren en als mijn vriendin niet vol in de remmen knijpt om achter me te zitten maar hem gewoon even laat uitrollen nóg 2x gaat toeteren en dan je muil open trekt dat wij normaal moeten doen dan kan je wat mij betreft echt enorm de tyfus genieten.

Aangezien mijn vrolijke zomerhumeur al ongeveer de hele rit door het stelselmatige hardrijden en asociaal weggedrag werd ondermijnd was ruzie met de betreffende meneer en mevrouw natuurlijk onvermijdelijk.

Echt, geniet lekker van de zomer, maar het wordt tijd voor een ander beleid voor het motorrijbewijs. Zero-tolerance, straf los van rijbewijs B, hogere pakkans en voor minstens 6 maanden invorderen bij > 30km/u of een hufter-overtreding lijkt me een aardig begin...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nou nou "Makkelijk", om nu gelijk met ziektes te smijten..............
Jij bent waarschijnlijk geen motorliefhebber (hoeft ook niet), maar onder alle groepen weggebruikers heb je goede en minder goede en ook aso's zitten. Wat dat betreft een afspiegeling van de maatschappij. Als ik groepen fietsers vergelijk met groepen motorrijders dan durf ik te zeggen dat het mindere gedrag toch echt onder de fietsers zit (durf dat ook op ddit forum te zetten).

Was afgelopen weekend redelijk druk op de weg, maar heb de rustige stukjes kunnen vinden met zelfs zaterdag de Posbank. Daar zal ons niet op zondagmiddag of 2e Paasdag zien rijden.
Hoe leuk/mooi motorrijden kan zijn, zegt onderstaand plaatje genoeg.
Afbeelding

Stelselmatig (te) hard rijden? Geen idee of dat zo is (generaliseren?) , ik zal eerlijk toegeven dat ik idd wel eens vlotter wil rijden dan op de bordjes staat. Iets met veel te veel PK's achter de hand.Waarom? Omdat het leuk is.
Gevaarlijk daardoor? Ik durf te zeggen: Nee, niet gevaarlijk. Geen zorgen, ga echt geen fietser of gezinnen omver rijden. Heb dat de laatste 40 schade vrije motorjaren niet gedaan en ben dat nog steeds niet van plan.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Fred (mtb-sport) schreef: di 23 april 2019, 21:09 Gevaarlijk daardoor? Ik durf te zeggen: Nee, niet gevaarlijk. Geen zorgen, ga echt geen fietser of gezinnen omver rijden. Heb dat de laatste 40 schade vrije motorjaren niet gedaan en ben dat nog steeds niet van plan.
Ok ok het heeft geen zin om je frustraties bewust in zo’n topic weg te schrijven, ik lijk die gast die hier steeds tegen singletracks en richtingen is wel. Sorry dat ik zo kansloos online gal spui. Maar dan wil ik toch even zeggen dat het wél gevaarlijk is. Op een Nederlandse 60 weg is het inhalen van recreatieve fietsers, zeker met een aanhanger ook al met 60 een gevaarlijke manoeuvre die op z’n minst schrik op wekt. Met de snelheden waarmee ik door meerdere motorrijders ben ingehaald rondom Woerden deed het naast de schrik daadwerkelijk pijn aan mijn oren. Met die irritatie kon ik echter prima mee leven totdat iemand van mening was dat 5 seconden een te lang tijdframe was tussen toeteren en ruimte om in te halen. En dan ook nog gaan schelden! Toen kwam mijn middelvinger (en het aantal keren dat ik me zo liet gaan in het verkeer is op een halve hand te tellen hoor).

Aan het eind heb je gelijk, vaak als ik me ergens aan irriteer in het verkeer zijn dat fietsers. Eigenlijk altijd in een groep van 10 a 20, schreeuwend terwijl ze blind de doorgaande weg voor mijn deur oversteken (waar dagelijks wel een motor met 100 door de bebouwde kom ramt, goeie combinatie dus)

Ik heb overigens helemaal niks tegen motors, ik zou graag motorrijden maar ik zie in Nederland niet in hoe ik van die hobby kan genieten zonder het risico te nemen op het verliezen van mijn rijbewijs. Hypocriet? Misschien, maar ik denk dat ik (en jij ook) toch anders langs fietsers en voetgangers gaat dan veel van je motorgenoten.

/Ouwe zeikert uit
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Fred (mtb-sport) schreef: di 23 april 2019, 21:09 Nou nou "Makkelijk", om nu gelijk met ziektes te smijten..............
Jij bent waarschijnlijk geen motorliefhebber (hoeft ook niet), maar onder alle groepen weggebruikers heb je goede en minder goede en ook aso's zitten. Wat dat betreft een afspiegeling van de maatschappij. Als ik groepen fietsers vergelijk met groepen motorrijders dan durf ik te zeggen dat het mindere gedrag toch echt onder de fietsers zit (durf dat ook op ddit forum te zetten).

Was afgelopen weekend redelijk druk op de weg, maar heb de rustige stukjes kunnen vinden met zelfs zaterdag de Posbank. Daar zal ons niet op zondagmiddag of 2e Paasdag zien rijden.
Hoe leuk/mooi motorrijden kan zijn, zegt onderstaand plaatje genoeg.
Afbeelding

Stelselmatig (te) hard rijden? Geen idee of dat zo is (generaliseren?) , ik zal eerlijk toegeven dat ik idd wel eens vlotter wil rijden dan op de bordjes staat. Iets met veel te veel PK's achter de hand.Waarom? Omdat het leuk is.
Gevaarlijk daardoor? Ik durf te zeggen: Nee, niet gevaarlijk. Geen zorgen, ga echt geen fietser of gezinnen omver rijden. Heb dat de laatste 40 schade vrije motorjaren niet gedaan en ben dat nog steeds niet van plan.
Ik denk dat Zaterdag 2 bepaalde fietsers ergens van a naar b moesten rijden voor een mtb meeting en die gene hebben redelijk aso dingen die normaal aan bestemd is voor racefietsers ik ga geen namen noemen lol
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Als iemand uit het redelijke midden(makkelijk) zich eens uitspreekt met wat krachttermen, is er altijd wel iemand uit datzelfde redelijke midden(Fred) die daar tegenin gaat.
Zo komen de onredelijken vaak mooi weg.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Makkelijk schreef: di 23 april 2019, 21:48
Fred (mtb-sport) schreef: di 23 april 2019, 21:09 Gevaarlijk daardoor? Ik durf te zeggen: Nee, niet gevaarlijk. Geen zorgen, ga echt geen fietser of gezinnen omver rijden. Heb dat de laatste 40 schade vrije motorjaren niet gedaan en ben dat nog steeds niet van plan.
Ok ok het heeft geen zin om je frustraties bewust in zo’n topic weg te schrijven, ik lijk die gast die hier steeds tegen singletracks en richtingen is wel. Sorry dat ik zo kansloos online gal spui. Maar dan wil ik toch even zeggen dat het wél gevaarlijk is. Op een Nederlandse 60 weg is het inhalen van recreatieve fietsers, zeker met een aanhanger ook al met 60 een gevaarlijke manoeuvre die op z’n minst schrik op wekt. Met de snelheden waarmee ik door meerdere motorrijders ben ingehaald rondom Woerden deed het naast de schrik daadwerkelijk pijn aan mijn oren. Met die irritatie kon ik echter prima mee leven totdat iemand van mening was dat 5 seconden een te lang tijdframe was tussen toeteren en ruimte om in te halen. En dan ook nog gaan schelden! Toen kwam mijn middelvinger (en het aantal keren dat ik me zo liet gaan in het verkeer is op een halve hand te tellen hoor).

Aan het eind heb je gelijk, vaak als ik me ergens aan irriteer in het verkeer zijn dat fietsers. Eigenlijk altijd in een groep van 10 a 20, schreeuwend terwijl ze blind de doorgaande weg voor mijn deur oversteken (waar dagelijks wel een motor met 100 door de bebouwde kom ramt, goeie combinatie dus)

Ik heb overigens helemaal niks tegen motors, ik zou graag motorrijden maar ik zie in Nederland niet in hoe ik van die hobby kan genieten zonder het risico te nemen op het verliezen van mijn rijbewijs. Hypocriet? Misschien, maar ik denk dat ik (en jij ook) toch anders langs fietsers en voetgangers gaat dan veel van je motorgenoten.

/Ouwe zeikert uit
Ik denk meer dat Fred er mee wilt zeggen dat te hard rijden niet per definitie gevaarlijk hoeft te zijn. Ik rijd ook regelmatig boven de toegestane snelheid, maar wel waar dat "kan". Dus niet met 100 over een B-weg waar fietsers rijden, maar misschien ergens op een rustigere weg met minder/geen zijwegen etc..

Ik snap de frustratie ook wel, er zijn ook gewoon eikels die het verpesten voor de rest (net zoals in elke tak inderdaad). Ik erger me als motorrijder ook weleens aan andere, of ik nou zelf op de motor zit op dat moment of niet. Er zijn er ook bijvoorbeeld die vinden het stoer/leuk ofzo om de motor vol in de toerenbegrenzer te janken terwijl ze paarden passeren. Het siert je overigens dat je ook gewoon toegeeft dat je misschien iets te hoog in de versnelling zat :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Het is raadzaam om op dat soort dagen niet de weg op te gaan en als het toch moet dan ben je het beste af in het (noord)oosten van Nl.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

kan niet meer schreef: wo 24 april 2019, 21:37 Het is raadzaam om op dat soort dagen niet de weg op te gaan en als het toch moet dan ben je het beste af in het (noord)oosten van Nl.
Klopt helemaal, ik heb een paar jaar terug de fout gemaakt om eens in Zuid Limburg op zondag vanuit Duitsland binnendoor te gaan. Heel snel genezen..........
Als wij op zondag op pad gaan, dan is het in 75% van de gevallen naar het Oosten en als je voorbij pakweg Deventer binnendoor gaat, ervaar je de (relatieve) rust op de wegen tov het westen. Brabant stukje onder Den Bosch ook prima te doen. In dat opzicht ook lekker wanneer je in het midden vh land woont. (niet alleen voor het fietsen :winkie: ).
Overigens gebruik ik dan vaak de z.g. "spannende route" optie van mijn TomTom 400. Meer die deze gebruiken?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Fred (mtb-sport) schreef: do 25 april 2019, 07:46 Overigens gebruik ik dan vaak de z.g. "spannende route" optie van mijn TomTom 400. Meer die deze gebruiken?
Jep, die werd hier ook gebruikt als ik met m'n vriendin ging toeren. Zij heeft de navi op de motor en hield er niet van 'zomaar' te gaan rijden, maar wilde graag vooraf een doel/route weten.
Geloof dat je uit 3 gradaties kunt kiezen, wij deden meestal de middelste in NL. Leuke wegen, maar de echt kleine paadjes worden overgeslagen. (Lees: onlogische afslagen enzo)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

kan niet meer schreef: wo 24 april 2019, 21:37 Het is raadzaam om op dat soort dagen niet de weg op te gaan en als het toch moet dan ben je het beste af in het (noord)oosten van Nl.
Het is zeker slim om rekening te houden met de drukte bij het plannen van een route/richting. Op zulke dagen (zoals afgelopen 2e Pasen) kies ik altijd een rondje uit waar ik weet dat het toerisme me niet zo in de weg zit. Gelukkig zijn er hier in Zeeland, ook op de drukste dagen, ook gewoon fijne en rustige routes te rijden.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

kan niet meer schreef: wo 24 april 2019, 21:37 Het is raadzaam om op dat soort dagen niet de weg op te gaan en als het toch moet dan ben je het beste af in het (noord)oosten van Nl.
Nou...dat weet ik zo net nog niet.
Woon zelf ook in het ooosten,rij maar eens bijvoorbeeld de Holterberg over,dan kom je er wel op terug :D
Het is nu éénmaal drukker op de weg, en vooral met mooi weer moet je ogen voor,achter en opzij hebben.
Met warm weer zoek ik liever een terrasje op :bier: en kijk wel naar hachelijke situaties die voorbij komen.
Geef mij maar een graadje of 10 á 15 met een zonnetje,iets minder toeristenverkeer op de weg en dan kan je ook nog wel eens een beetje vlot doorrijden..
:bier:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Het oosten over het algemeen wat rustiger dan het westen, maar idd een Holterberg op zondag is nogal drukjes. Mocht je (enigszins) sportieve neigingen hebben op de motor dan is de Holterberg op zondag echt foute plek.
Mbt "moet je ogen voor,achter en opzij hebben". Dat is bijna regel 1 op de motor, maar feitelijk altijd in verkeer. Alleen op de motor komt een kleine botsing toch harder aan als mt de auto.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ach er zitten asociale kl00tz@kken tussen, maar ik troist mezelf dan bij de gedachte dat die binnenkort toch uit het leven stappen. Zou wel jammer zijn als ze daarbij ook een paar vriendelijke fietsers of voetgangers meenemen...

Oja, zelf motorrijder.
Wel al een tijdje motorloos.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie