Wat is jouw MTB Historie?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Alles kan stuk, mijn Heckler heeft het bijna 9 jaar als mijn nummer 1 bike volgehouden.

En daarvan zijn 6 jaar in de woestijn met eindeloos rotsen, ook bergen tot 3000m, bij temperaturen tot 45grC in de schaduw. De transparante lak was daara wel gezien, liters zweet over krassen van de rotsen en op de boutgaten gaf corrosie onder de transparante lak. Oppervlakkig gelukkig, en een repaint loste dat op. Daarna in verschillende builds nog een paar jaar erbij gehouden en gereden.

Heckler is nu 24 jaar oud, dankzij deze thread zal ik hem deze zomer eens uitlaten in de retro build :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Destijds (in 2007) heb ik ook een Heckler overwogen maar uiteindelijk een Morewood Shova gekocht. Naast deze twee was ik ook erg gecharmeerd van de Yeti 575, Wicked DJ was toen nog zo vriendelijk een keer met de zijne naar de Loonse en Drunense duinen te komen zodat ik hem irl kon bekijken. Rijden was geen optie want zijn fiets was veel te groot voor mij :D

Uiteindelijk de Yeti af laten vallen vanwege de carbon "buigstukjes" in de seatstays, ik was (en ben) een groot voorstander van zo eenvoudig mogelijk. De Morewood werd als superspeels omschreven in enkele tests die kon vinden en ik vond hem ook erg mooi en eigenzinnig (een grote + imo).

Heb ze toen even naast elkaar geplakt om als buroblad op mijn werkpc te gebruiken :D
Afbeelding

Een dropper kocht ik ergens rond 2010 meen ik. Op de jaarlijkse Alpenweek was ik de enige met zo'n ding naast de gids, dat was wel lachen. Bij elke afdaling doken wij meteen naar beneden waar de rest eerst met de snelspanners in de weer ging :tong

Hier zonder dropper op een lokaal rondje, ik wisselde toen nog de pen af en toe. Afgezien van de lange stuurpen waar je tegenwoordig raar tegenaan kijkt vind ik het nog steeds een hele mooie fiets. Heb er ook acht jaar met superveel plezier op gereden.
Jammer dat het merk een zachte dood gestorven is, nadat Patrick Morewood Pyga opgericht heeft hebben ze de opgaande lijn van het begin niet kunnen doortrekken.
140mm veerweg voor en achter:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1744
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

kermit schreef: vr 13 augustus 2021, 11:47 Uiteindelijk de Yeti af laten vallen vanwege de carbon "buigstukjes" in de seatstays, ik was (en ben) een groot voorstander van zo eenvoudig mogelijk.
Oei, gemiste kans. De 575 was een van de beste trailbikes ooit. Was een van de fietsen die de categorie op de kaart heeft gezet zelfs. Zo’n buigstukje is toch per definitie simpeler dan een lager?

Ik heb er heel wat prettige avonturen mee beleefd. Hier krijgt het 2007 model een welverdiende douche :)

Afbeelding

Later model: als een ware Yeti, in de sneeuw.

Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Die Morewood was ook een mooie fiets inderdaad maar de 575 van Wicked kan ik me ook nog goed herinneren. Ik heb een keer boven aan de Nok met Wicked van fiets gewisseld. Ik paste daar net op en hoewel de vering voor mij wat te hard stond afgesteld kwam ik aangenamer beneden dan Wicked die op mijn starre On-One Inbred probeerde te volgen :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Qprs schreef: vr 13 augustus 2021, 12:14
kermit schreef: vr 13 augustus 2021, 11:47 Uiteindelijk de Yeti af laten vallen vanwege de carbon "buigstukjes" in de seatstays, ik was (en ben) een groot voorstander van zo eenvoudig mogelijk.
Oei, gemiste kans. De 575 was een van de beste trailbikes ooit. Was een van de fietsen die de categorie op de kaart heeft gezet zelfs. Zo’n buigstukje is toch per definitie simpeler dan een lager?

Ik heb er heel wat prettige avonturen mee beleefd. Hier krijgt het 2007 model een welverdiende douche :)

Afbeelding
Helemaal niks is nog simpeler dan een buigende seatstay ;-)
Maar ik vond en vind het een mooie fiets, zit een mooie lijn in. En als het de 575 geworden was zou het zeker de turquoise versie geweest zijn, gave kleur.

Ben later trouwens wel een beetje van mijn geloof gevallen toen ik een Salsa met buigende seatstays kocht. Maar dat frame was zodanig afgeprijsd, dat kon ik gewoon niet laten liggen :D
Ging voor ongeveer 1/3 van de oorspronkelijke prijs de deur uit en bleek ook erg lekker te rijden...
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1744
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Kan zomaar zijn dat ik dat 2007 model van Wicked heb overgenomen destijds. Had hij niet een complete Yeti kamer in zijn huis? Ik weet dat ik ooit een Fox vork van hem kocht, wat een 'aha, vering is ook leuk' periode op leverde:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van mijn allereerste fietsen heb ik geen foto's, toen maakte men nog geen 100 foto's per dag :wink:
Het is hier geen ponykamp!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Qprs schreef: vr 13 augustus 2021, 12:48Had hij niet een complete Yeti kamer in zijn huis?
Yup en die blauwe Kona kocht je van mij, althans, het frame ;)
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ik voel me steeds jonger (en meer onervaren) te voelen hier :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

George schreef: vr 13 augustus 2021, 12:52
Qprs schreef: vr 13 augustus 2021, 12:48Had hij niet een complete Yeti kamer in zijn huis?
Yup en die blauwe Kona kocht je van mij, althans, het frame ;)
Ik heb hem ook eens een stuk alu verkocht, maar dan zonder achtervering :D

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Echt ideaal, je kon alles kwijt bij die gast :tong
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1744
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Eeuwige roem en dank voor jullie, ik heb er een hoop plezier mee gehad. :lol: :-q

Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Stoer hoor, even wat breakdance moves tussendoor!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Qprs schreef: vr 13 augustus 2021, 14:26 Eeuwige roem en dank voor jullie, ik heb er een hoop plezier mee gehad. :lol: :-q

Afbeelding
Alsnog pijnlijk om te zien... :-{ :D :D
Ik geloof wel dat hij bij jou wat stoerdere dingen moest doorstaan dan bij mij, haha.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Qprs schreef: vr 13 augustus 2021, 12:48 Kan zomaar zijn dat ik dat 2007 model van Wicked heb overgenomen destijds. Had hij niet een complete Yeti kamer in zijn huis? Ik weet dat ik ooit een Fox vork van hem kocht, wat een 'aha, vering is ook leuk' periode op leverde:

Wicked heeft inderdaad wat mensen aangestoken met het Yeti-virus, mezelf inclusief:

Afbeelding

Al is deze niet van hem direct afkomstig, maar de "short" versie nieuw bij Kokopelli gekocht destijds.
En mijn eerste lijntjes op Filthy Trails was samen met Yves en George. (en Wicked, geloof ik).
Het frame heb ik nog steeds, hangt aan de muur in de slaapkamer.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het is alleen jammer dat Yeti na de SB5.5 het verkeerde pad is ingeslagen en gedrochten zoals deze SB130 uitgebracht heeft. Wat een lelijk frame...

Afbeelding
Plaats reactie