Wat is jouw MTB Historie?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
martijn137
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 23:31
Mijn mountainbike: Noname enduro

AMsebas schreef:Voor mij begon het op de hollandse Gazelle W3 uit 2007. Hier begon mijn avontuur als mtber mee. In 2007 oktober begonnen aan de wintercup bij de Junioren. Het jaar erna weer de Junioren gereden en meer als de helft van de wedstrijden gewonnen en het klassement. Rond de helft van dit seizoen ging mijn baas mij sponsoren met een fiets. Deze is er nog altijd en daar heb ik bij de amateurs in de winter heb ik het podium ook een paar keer gezien. Nu is langzaam het merk zelf mij gaan sponsoren en dit is binnenkort te zien in SYS! Dit jaar ook begonnen aan de nationale en internationale. Hier rijd ik rond 25-30 plaats bij de amateurs.
Afbeelding

Grtz sebas
Afbeelding

alleen de .jpg gebruiken een hele pagina pakt ie niet ;)
I've been through the desert on a horse with no name
Tigerof
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 3 mei 2009, 13:11
Mijn mountainbike: Tomac Supermatic 120mm, FOX, Tr!ckstuff, FRM, Aerozine, Sram XO 10 Speed, ZTR crest
Contacteer:

1990 Giant type???
1996 Trek type?? wel knal geel
1999 Gazelle impulse (1e waarmee ik echt het parcour op ging)
2008 Bianchi Doss 6600
Hoofdsponsor: Tomac / Bikecustomizer
Ik neem dit jaar deel aan de jubileum editie van Duchenne Heroes.
Volg mij weg naar €10.000 voor Duchenne via:
http://www.mtb4duchenne.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , http://www.twitter.com/mtb4duchenne" onclick="window.open(this.href);return false; of http://ferdi4duchenneheroes.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

2009: Giant atx 880 daar begin ik mee.
(c)
Michel 203
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 1 september 2005, 08:22
Mijn mountainbike: Niner Air9 black anodized

1993 Trek 830 Antelope
Stalen ongeveerde mtb waar ik later een Girvin Flex stem op heb gezet. Destijds een goedkoop alternatief voor een geveerde voorvork :oops:

2000 American Eagle Durango 760
Alu racebak met matige afmontage waar ik de nodige euro's aan heb ge-upgraded. Bike was afgeleid van versie waarmee Brentjens Atlanta won.

2007 Specialized Epic Comp
Ondanks de demper problemen een zeer prettige bike welke inmiddels allang geen Comp meer is :-D
Hier komt mijn onderschrift
eXcalibur
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 453
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 22:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 (2009) en Specialized Epic (2007)
Contacteer:

Mijn mountainbike historie vind je hieronder. Ik heb er maar weinig tekst bijgezet, werd anders wel een erg lange post :D

Gary Fisher Big Sur
Afbeelding

Gary Fisher Cake 3 DLX
Afbeelding

American Eagle Durango
Afbeelding

Specialized S-Works HT
Afbeelding

Gary Fisher X-Caliber
Afbeelding

Gary Fisher Ziggurat
Afbeelding

Canyon MR6
Afbeelding

Gary Fisher Sugar 3+
Afbeelding

Cannondale F700
Afbeelding

VNR (custom build)
Afbeelding

Viper TR 3.0
Afbeelding

Specialized Epic Comp 2005
Afbeelding

No name (Cannondale kloon ;))
Afbeelding

Kona Caldera
Afbeelding

Ghost ERT 5700
Afbeelding

Cannondale Jekyll 800
Afbeelding

Trek Fuel EX8
Afbeelding

Trek 8000
Afbeelding

Specialized Epic 2008
Afbeelding
Laatst gewijzigd door eXcalibur op di 3 mei 2011, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie herinneringen maak je nu!
Barra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 15 oktober 2008, 00:00
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9, Giovanni Beach 29er

eXcalibur schreef:Plaatjes van heul veul fietsen
Specs?







:wink:

Mooie collectie. Vast niet vorig jaar begonnen.
Wie fietst, die leeft
eXcalibur
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 453
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 22:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 (2009) en Specialized Epic (2007)
Contacteer:

:D Zal de specs toevoegen.




In 2010 zal dat wel gereed zijn :P

En nee, ik ben niet vorig jaar begonnen. De Gary Fisher Big Sur was de eerste. Deze heb ik in 1998 gekocht.
Laatst gewijzigd door eXcalibur op di 23 juni 2009, 13:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Mooie herinneringen maak je nu!
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

@excalibur: je kan beter zeggen welke fiets je níet hebt gehad... ;)
eXcalibur
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 453
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 22:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 (2009) en Specialized Epic (2007)
Contacteer:

binaural schreef:@excalibur: je kan beter zeggen welke fiets je níet hebt gehad... ;)
Ok, ik zal alvast een start maken.

Scott, Klein, Commencal, Santa Cruz, Liteville, GT, Red Bull, Santos, Corratec, Focus, Turner, Bulls, Giant, Morewood, Mongoose .... :D
Mooie herinneringen maak je nu!
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

wow! da's een beste verzameling!

wat vind je van de trek 8000? Is deze echt de titel 'atb van het jaar tot 2500 euro' waard?

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
eXcalibur
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 453
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 22:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 (2009) en Specialized Epic (2007)
Contacteer:

hotdog schreef:wow! da's een beste verzameling!

wat vind je van de trek 8000? Is deze echt de titel 'atb van het jaar tot 2500 euro' waard?
Ik ben zeer tevreden over de Trek. Erg mooi frame, goede afmontage en goede rijeigenschappen.

Ik kan deze natuurlijk niet vergelijken met de andere 2009 fietsen in deze prijsklasse maar ik vind dat je bij de Trek 8000 erg veel fiets voor je geld krijgt.

Maar de titel "fiets van het jaar" vind ik sowieso weinig zeggen. Volgens mij is dat voor ieder persoonlijk en zal deze titel vooral tot stand komen door veel lobbyen vanuit de producenten richting de jury.
Mooie herinneringen maak je nu!
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

het kwam idd uit een onderzoek gehouden door Fiets onder hun lezers.
Volgens mij was deze al 'fiets van het jaar' voordat er ook maar iemand op gereden had :)

kwa looks en afmontage vind ik 'm echt helemaal super, helemaal t.o.v de prijs. ben ook benieuwd hoe model 2010 eruit gaat zien..

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
eXcalibur
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 453
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 22:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 (2009) en Specialized Epic (2007)
Contacteer:

hotdog schreef:het kwam idd uit een onderzoek gehouden door Fiets onder hun lezers.
Volgens mij was deze al 'fiets van het jaar' voordat er ook maar iemand op gereden had :)

kwa looks en afmontage vind ik 'm echt helemaal super, helemaal t.o.v de prijs. ben ook benieuwd hoe model 2010 eruit gaat zien..
Ok, de Trek 8000 was dus wel door lezers van Fiets tot Fiets van het jaar gekozen. Ik denk dat zeker de looks van de 2009 Trek modellen veel goodwill hebben opgeleverd. Het is dan ook een enorme verbetering tov de voorgaande jaren. (al was in 2008 al wel een duidelijke verbetering zichtbaar)
Mooie herinneringen maak je nu!
allard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: di 25 september 2007, 15:09
Mijn mountainbike: Specialized S-Works, Specialized Rockhopper, Koga Miyata Trailrunner Carbolite

Bij mij valt het reuze mee.

1990 Jan Janssen Tour de France racefiets in Look kleuren (verkocht).
1992 Scott Windriver met AT-3 stuur (verkocht).
1994 Koga Miyata Trailrunner Carbolite uit 1993. Door de jaren heen zwaar gemodificeerd (nog in bezit).

Hierna een lange mtb pauze gehad...

2008 Intense Tracer uit ±2004 (nog in bezit).
2008 Intense Haro DHR uit ±2004 (nog in bezit).

Gr. Allard
http://bikesandstars.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blackmilk
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 25 juni 2012, 21:22
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead

Mijn MTB-historie begint met een ruime comfortabele auto waarmee ik elke dag naar mijn werk reed. Twee keer per dag stond ik in een lange file. In deze file bedacht ik me dat ik met de trein en een vouwfiets sneller op mijn werk kon zijn. Daarop volgde een OV-kaart en een vouwmountainbike. Op zich was dat een zeer goede combinatie voor mij. Omdat de vouw-mtb onder de categorie "vouwfiets" valt mag die op elk tijdstip met de trein mee. Zelfs kosteloos. Toen de trein een flinke storing had was ik genoodzaakt om met mijn vouw-mtb naar huis te fietsen. Deze afstand viel mij de eerste keer tegen omdat ik dat niet gewend was. Na nog twee treinstoringen besloot ik mijn OV-kaart op te zeggen en nog maar alleen met de fiets naar mijn werk te rijden. Dat is 54 kilometer per werkdag.
Voor die afstand had ik een Bulls Black Adder aangeschaft.
Ik had maar een korte periode nodig om aan die afstand te wennen. Na een jaar stelt deze afstand voor mij niets meer voor.
De onderhoudskosten van de auto zijn zelfs flink omlaag gegaan sinds de auto niet meer voor woon-werkverkeer gebruikt wordt.
Mijn lichamelijke conditie daarentegen is flink omhoog gegaan.
Laatst gewijzigd door Blackmilk op do 23 augustus 2012, 00:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie