Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

yo-eddy schreef: ma 16 september 2019, 11:29
hendrikjan schreef: zo 15 september 2019, 09:41 Voor het bmx avontuur van 't crapule, ben ik me aan het orienteren op een body protector. Ik heb zelf geen ervaring met die dingen en al helemaal niet voor kinderen.. Hebben jullie misschein tips hiervoor? Ik zie protectors in een soort shirt varianmt en ook protectors met harde plastic platen een soort ridder harnas.. Wat is wijsheid, waar moet je op letten bij aanschaf?

Het liefst ga ik langs een winkel waar hij het e.e.a. kan passen, maar de winkels die dat pul verkopen zijn hier in de directe omgeving zeer dun gezaaid (lees voor zover ik weet niet aanwezig) En om nu drie uur in de auto te gaan zitten.. Is ook weer zo wat, iets op de gok op marktplaats vind ik eigenlijk ook maar zo zo...
Heb een Kenny protector shirt met lange mouwen voor de kleine (6-jaar) vooral protectie tegen eventueel stuur in buik bij val. Vaak wel te vinden tweedehands op de club of op "bmx marktplaats"op feestboek.
Ja, dat soort zie ik ze hier op de club ook veel dragen. Ook veel van S1.. ‘k zit niet op feestboek... maar zal nog eens gaan rondneuzen op de club zelf..
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

...
Laatst gewijzigd door ofv op ma 27 januari 2020, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik ken die route niet, maar ik ben met Jip begonnen toen hij 4 (en 9 maanden) was op de routes van de Utrechtse heuvelrug (eerst Austerlitz, en daarna steeds een beetje moeilijker). Ik heb vanaf het begin afgesproken met hen dat hij af en toe aan de kant moet, maar alleen als ik dat zeg, en daar waar het kan. Reacties zijn bijna altijd positief. Mensen hebben geduld en moedigen vaak nog aan ook. Slechts één keer een pannenkoek die hard "aan de kant" ging schreeuwen. Het was dat ik hem er al langs had gelaten, anders had hij mooi en paar km achter me mogen blijven. :evil:

Inmiddels begint Jip (nu 6) nu soms zelf volwassenen in te halen. :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ofv schreef: di 17 september 2019, 09:41 Wat een toffe foto's met de kids. Mijn tweeling (jongens) worden in nov. 5 jaar. Wat is een geschikte leeftijd om ze mee te nemen naar een trail zoals stadsbos013 in Tilburg. Ik kan me zo voorstellen dat je eigenlijk best in de weg rijdt voor andere fietsers. Hoe wordt daar op gereageerd? Tempo met kleintjes zal laag zijn en ze zullen ook niet altijd even snel aan de kant gaan vrees ik. Wat is jullie ervaring?
Gewoon een bochtige route met niet teveel hoogteverschil uitzoeken en lekker gaan beginnen, zolang die kleine mannen lol hebben doe je het goed. :-q
Leercurve van kinderen is enorm steil dus blijf zelf ook trainen :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Klinkt goed!!! :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Precies dat. Zoek een route met veel bochtjes, lang rechtdoor fietsen zal ze minder boeien. Dat is in ieder geval wel mijn ervaring. Maar veel bochtjes, beetje pumptrack-achtige bultjes, en ze gaan als een speer!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Yep! En neem iets lekkers mee voor onderweg. En neem de tijd. Kids kunnen meer dan je denkt, maar van het ene op het andere moment kan de energie ineens op zijn ("pacen" is meestal niet het sterkste punt...). Koekje of een paar rozijntjes erin, en ze kunnen er weer ff tegenaan ;-)

Overigens vermijdt ikzelf zoveel mogelijk de zondagmorgen tussen 10:00 en 12:00. Veel te druk met (ongeduldige) zelfbenoemde hardfietsers die er langs willen (wat enigszins ironisch is, want als ik alleen fiets op dat tijdstip, dan fietsen ze juist in de weg en weigeren ze aan de kant te gaan :winkie: ).
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Wat is er leuker dan een beetje spelen op de 16" fiets van je kleine broertje. Lekker klein, lekker licht, ideaal om bunny hops en andere skills te oefenen.


https://www.pinkbike.com/video/506334/

https://www.pinkbike.com/video/506331/

https://www.pinkbike.com/video/506333/

https://www.pinkbike.com/video/506332/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk hem gaan die kleine man!
Binnenkort maar eens een “game of BIKE” met hem spelen. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

38x10 schreef: di 17 september 2019, 11:42 Yep! En neem iets lekkers mee voor onderweg. En neem de tijd. Kids kunnen meer dan je denkt, maar van het ene op het andere moment kan de energie ineens op zijn ("pacen" is meestal niet het sterkste punt...). Koekje of een paar rozijntjes erin, en ze kunnen er weer ff tegenaan ;-)

Overigens vermijdt ikzelf zoveel mogelijk de zondagmorgen tussen 10:00 en 12:00. Veel te druk met (ongeduldige) zelfbenoemde hardfietsers die er langs willen (wat enigszins ironisch is, want als ik alleen fiets op dat tijdstip, dan fietsen ze juist in de weg en weigeren ze aan de kant te gaan :winkie: ).
Trieste lui die geen geduld hebben voor kinderen op de baan/trail.
who dares wins
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: do 19 september 2019, 23:33 Kijk hem gaan die kleine man!
Binnenkort maar eens een “game of BIKE” met hem spelen. :lol:
Nu hij nog 6 is gaan we dat nog wel winnen :winkie: Merk wel dat, als ze vanaf zo jong al fietsen en oefenen met dit soort fratsen, het allemaal erg rap gaat. Was er in het begin nog van overtuigd dat ik qua snelheid en skills toch minimaal tot z'n 12e 'm voor zou kunnen blijven maar ben bang dat ik dat naar beneden moet bij gaan stellen :o 8) :roll:
Het is een goede motivatie om zelf ook lekker te blijven spelen (net als in jouw filmpjes :-q )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

yo-eddy schreef: vr 20 september 2019, 07:54
maverick76 schreef: do 19 september 2019, 23:33 Kijk hem gaan die kleine man!
Binnenkort maar eens een “game of BIKE” met hem spelen. :lol:
Nu hij nog 6 is gaan we dat nog wel winnen :winkie: Merk wel dat, als ze vanaf zo jong al fietsen en oefenen met dit soort fratsen, het allemaal erg rap gaat. Was er in het begin nog van overtuigd dat ik qua snelheid en skills toch minimaal tot z'n 12e 'm voor zou kunnen blijven maar ben bang dat ik dat naar beneden moet bij gaan stellen :o 8) :roll:
Het is een goede motivatie om zelf ook lekker te blijven spelen (net als in jouw filmpjes :-q )
De vrouw des huizes lijkt me minder onder de indruk :-) Leuk om zo vroeg al te starten met zoiets. Jong gedaan is ......
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Vandaag krijgt mijn kleine man zijn eerste echte boscrosser :D :D
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Morsbiker schreef: vr 20 september 2019, 10:33 Vandaag krijgt mijn kleine man zijn eerste echte boscrosser :D :D
:-q Hoe ooud is ie en waar gaat hij op crossen?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zenegroen schreef: vr 20 september 2019, 09:56 De vrouw des huizes lijkt me minder onder de indruk :-) Leuk om zo vroeg al te starten met zoiets. Jong gedaan is ......
Haha, rasechte Fryske boerendochter, die zijn niet zo snel onder de indruk :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie