Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

:-q wat gaaf!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hendrikjan schreef: za 13 juli 2019, 17:40 :-q wat gaaf!
Hier nog wat meer beeld,

Thomas (16) Mathis (14) Lars (8) en Hidde (6) ..... en af en toe een vd oude kadavers er tussen door :-q



https://youtu.be/sM5_goGx-LI
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:-q
Buitenspelen met je kinderen. Niets leuker dan dat!
En, jullie vliegen aardige afstanden zo te zien. Waar is dit?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Stijnbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 juli 2019, 21:42

Ja max leeftijd 5 ik heb mijn broertje leren mountainbike eerst even 3 daagjes met zijwieltjes en daarna eraf met die dingen naar een paar keer vallen en opstaan is het hem toch gelukt en rijd ie nu top mountainbike jong geleerd oud gedaan
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: ma 15 juli 2019, 07:25 :-q
Buitenspelen met je kinderen. Niets leuker dan dat!
En, jullie vliegen aardige afstanden zo te zien. Waar is dit?
"ergens" in Schoorl :wink:

ps Do en Za in de middag (liefst uur of 14:30) kan beiden :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:-q
Eens kijken of de 6-jarige mini-me's weer een aantal volwassenen op het parcours tot wanhoop kunnen drijven op de zgn. technische stukken en de gevaarlijke drops
:winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Mijn dochter van 9 wil ook graag een keer mee. Ze heeft echter geen MTB, dus ik zal binnenkort eens een route over licht verhard uitstippelen en zien of ze het leuk vind. Zoja, rond oktober eens naar de Decathlon voor een leuk fietsje :-q
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

yo-eddy schreef: ma 15 juli 2019, 09:21
38x10 schreef: ma 15 juli 2019, 07:25 :-q
Buitenspelen met je kinderen. Niets leuker dan dat!
En, jullie vliegen aardige afstanden zo te zien. Waar is dit?
"ergens" in Schoorl :wink:

ps Do en Za in de middag (liefst uur of 14:30) kan beiden :-q
Is dat een open invite?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Benji83 schreef: ma 15 juli 2019, 22:27 Mijn dochter van 9 wil ook graag een keer mee. Ze heeft echter geen MTB, dus ik zal binnenkort eens een route over licht verhard uitstippelen en zien of ze het leuk vind. Zoja, rond oktober eens naar de Decathlon voor een leuk fietsje :-q
Dan kun je beter op MP kijken voor een kinder mtb van een bekend merk dan een van de decathlon. En veel webshops hebben ook leuke aanbiedingen nu voor kinder mtb’s.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Benji83 schreef: ma 15 juli 2019, 22:27 Mijn dochter van 9 wil ook graag een keer mee. Ze heeft echter geen MTB, dus ik zal binnenkort eens een route over licht verhard uitstippelen en zien of ze het leuk vind. Zoja, rond oktober eens naar de Decathlon voor een leuk fietsje :-q
Daad bij het woord gevoegd, ze is mee geweest. Eerder nooit veel meer dan 5 tot 10 kilometer gefietst, vandaag 25, grotendeels door het bos over onverhard en gravel. Ze vond 't geweldig, en zit nu doodmoe op de bank! Verjaardag in oktober moet een MTB gaan opleveren.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:-q Bij ons thuis was het Sinterklaas die 2 jaar terug goed had rondgespeurd op Marktplaats. Dochter (nu 9) vind het "wel leuk", zoon (nu 6) is volstrekt verslaafd:

Vanmorgen het weekend met een ochtendje verlengd en met de kleine man weer op pad geweest. Hij wil voor zijn 7e alle routes op de UHR "uitgespeeld" hebben zegt 'ie (uitspelen = zonder voetje aan de grond of vallen het rondje uitrijden).

Vandaag was Hoge Ginkel aan de beurt, en dat ging beter dan (ik) had verwacht. Zo goed, dat we uiteindelijk 2x in de rondte zijn gegaan. Ronde 2 ging niet helemaal vlekkeloos, want meneer ging vrij hard onderuit op de snakerun. Maar na wat aanvankelijke traantjes was dat snel vergeten, getuige het feit dat nog geen 100 meter verder hij met 2 wieltjes los een fraai "jumpie" maakte :winkie:

Was weer een goed besteed ochtendje zo! Next-up: Amerongen (en dan Leersum en Kwintelooijen)

Paar foto'tjes staan in mijn digitale activiteiten-foto-album, aka Strava:
https://www.strava.com/activities/2553058786
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

ook ik ga regelmatig met mijn zoon van 12 fietsen, heerlijk!
heerlijk om er samen op uit te gaan en te zien hoe hij (en ik ook!) geniet.
we fietsen vooral in noordwijk (want redelijk dichtbij) en af en toe een uitstapje naar een andere route, waarvan we beide de UHR erg mooi vinden.

ik ben zelf trouwens ook begonnen (zo'n 1,5 jaar geleden) omdat hij graag een keer wilde mountainbiken.
hij had al een mtb, een Focus raven rookie 24". maar dit was meer een 'straat mtb' dus met spatborden verlichting en banden met middenloopvlak.
toen we beiden het mtb virus goed te pakken hadden was het wel tijd voor en nieuwe fiets voor hem.

nu is hij niet erg groot voor z'n leeftijd dus ging ik op zoek naar een klein frame, dat viel nog niet mee.
uiteindelijk een nieuw 15" vanTuyl VT240 frame op marktplaats gescoord en alles zelf opgebouwd.
mooi in de kleuren die hij wilde, zwart met groene accenten.

enigste wat ik nog graag anders zou willen is de voorvork (oude FOX 32 120mm) die voor zijn gewicht eigenlijk nog te hard is opgepomt (is de minimum druk volgens Fox, en als ik de druk nog verder verminder zakt de vork in).
zijn er misschien nog wat trucjes om de vork aan te passen zodat hij wat beter bij zijn gewicht past??

Afbeelding
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Hi!

Ik ben nieuw hier! Mijn zoontje werd vorige week 6, dus die wilde graag een mtb met versnellingen aangezien hij de 16" singlespeed al bijna ontgroeid was..
Ik heb zelf ook maar een nieuw speeltje voor mezelf gekocht, en wat is samen rijden toch geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

BijSonder mooi stel :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met zijn 7e begonnen op een huurfietsje in Hinterglemm... inmiddels alweer 3e middelbare na de zomervakantie. En vandaag samen de Sellaronda gereden in de Dolomieten (tegen de klok in, wat meer klimmen; vorig jaar klok mee en minder klimmen). Fantastische omgeving, schitterende pittige trails! Mooi om dat samen te doen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie