Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Dat geloof ik. Hij zal vast in no-time meer durven dan ik ooit heb gedurfd. Al is ie gelukkig toch vrij voorzichtig van aard. Nog wel... :D
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Schaamteloze crosspost maar wat vond mijn zoontje van 1,5 dit leuk zeg.

Afbeelding

Nog wel een beetje rustig aan doen, op zijn leeftijd :-q
Waar woke is, is vuur
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vooral rustig aan doen vanwege zijn hoofdje.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:D :D :D
Ging het zo?
https://youtu.be/jj0CmnxuTaQ

En mijn mini-me maar denken dat hij er met 4 al vroeg bij was :-q :-q
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

38x10 schreef: zo 13 september 2020, 07:13 :D :D :D
Ging het zo?
https://youtu.be/jj0CmnxuTaQ

En mijn mini-me maar denken dat hij er met 4 al vroeg bij was :-q :-q
haha, geweldig! :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik wil eigenlijk niet de overbezorgde zeurpiet uithangen maar ga het toch doen. Kinderartsen waarschuwen voor het teveel laten stuiteren van heel jonge kinderen in aanhangkarren. Iets met jonge hersentjes die door het schudden vermoeid raken. Als dat stuiteren te lang achter elkaar doorgaat heeft een kind heel lang nodig om daar van bij te komen. Ten koste van het normaal functioneren en de ontwikkeling van hun brein. Leuk dus dit soort ritten maar hou het vooral kort. Voor baby’s werd aanbevolen niet langer dan 30 minuten aan één stuk (vroegah in de tijd dat ik die karren verkocht... begin deze eeuw). Misschien dat de medische consensus inmiddels veranderd is maar doe ermee wat je wil. /zeurpiet out
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Logisch toch ;)

Maar het valt wel mee. Hij is anderhalf dus kan al behoorlijk goed communiceren over wat hij van dingen vind. Plus het was 2/3e van een rondje Schoorl (het laatste stuk strand en de rollercoaster geskipped). Dat is in totaal 5 minuten afdalen en verder 40 minuten afzien voor papa. In een trailer met 200mm fatsoenlijke veerweg. Overschat vooral niet hoeveel tijd je in een rondje uiteindelijk bezig bent met stuiteren, het grootste gedeelte van de tijd ben je voornamelijk bezig omhoog te krabbelen.

Drops nemen op volle snelheid durf ik ook nog best met die trailer, maar dan moet hij wel in woorden kunnen communiceren en duidelijk kunnen maken dat het al dan niet goed ging.

Ben voor de volgende keer op zoek naar iemand met een rondslingerende GoPro, om achteraf eens goed te kijken hoe hij er bij zit en hoe hij met het gehobbel omgaat.
Waar woke is, is vuur
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Prachtig om te zien :D

Maar hoop dat je snel een GoPro vind dan :winkie:

Als ik je reactie met aannames goed lees, klinkt het eigenlijk als de omgekeerde volgorde namelijk :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb nog wel een gopro rondslingeren die je daarvoor mag lenen.

Met mijn kleine man ben ik nog niet (serieus) offroad geweest. Hij is vorige maand 2 geworden en veel verder dan een verdwaalde gravel strook (en veel asfalt) komen we nog niet.
Nu scheelt het ook dat ik een kar heb die aan de as vast zit, waardoor alle opspattende zooi zo over die kar heen komt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Oli4k schreef: ma 14 september 2020, 10:50 Ik wil eigenlijk niet de overbezorgde zeurpiet uithangen maar ga het toch doen. Kinderartsen waarschuwen voor het teveel laten stuiteren van heel jonge kinderen in aanhangkarren. Iets met jonge hersentjes die door het schudden vermoeid raken. Als dat stuiteren te lang achter elkaar doorgaat heeft een kind heel lang nodig om daar van bij te komen. Ten koste van het normaal functioneren en de ontwikkeling van hun brein. Leuk dus dit soort ritten maar hou het vooral kort. Voor baby’s werd aanbevolen niet langer dan 30 minuten aan één stuk (vroegah in de tijd dat ik die karren verkocht... begin deze eeuw). Misschien dat de medische consensus inmiddels veranderd is maar doe ermee wat je wil. /zeurpiet out
Niks zeurpiet! Hele terechte opmerking. Ik vond het ook wel vrij duidelijk dat er in het filmpje een pop met dezelfde helm en jas als het meisje in de kar zit. Maar voor degenen die dat niet hebben gezien, hoop ik dat "don't try this at home" aankomt.
Overigens hebben baby's / kinderen het niet per se door als het geschud teveel wordt. Dus of ze kunnen communiceren is niet zo heel relevant.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mensen zijn soms erg enthousiast en vergeten dan even wat verder te denken. Je kan de verantwoordelijkheid niet bij het kind leggen en met 1,5 jaar kan een kind zelf nog helemaal niet aangeven of het wel of niet goed gaat.
Volgende keer gewoon op het asfalt blijven als je kind je lief is.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Heb weer een fraaie fietszomer achter de rug met mijn kleine grote vriend Lars (9).
Voor het eerst mee naar Livigno en als je niet beter weet rijd je gewoon achter je vader aan.
Of voor hem uit. Motolino rood gereden, Carousello de hele tutti frutti, en de la Bomba Enduro trail.
Zijn favoriete bezigheid is springen, er is geen bult hobbel of ribbel waar hij niet maximaal voor gaat.
En bij thuiskomst gaan we gewoon verder waar we gebleven zijn, met twee lawine schepjes een bult zand op een hoop en dan gewoon senden.
Dat wordt nog wat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En bewegend beeld (landingsbult gebruikt om de schans op te hogen, hij landt er toch 3m achter zei hij LOL)
https://www.youtube.com/watch?v=AHx4o5NtyiE
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Wauw, wat ziet dat er heerlijk uit allemaal!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Fraai hoor! Reed Lars hiervoor niet op de huidige fiets van Jip (die via yo-eddy in ons bezit is)? In één keer de overstap gemaakt van full rigid naar full suss? Wat voor fiets is dat?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

38x10 schreef: di 15 september 2020, 09:05 Fraai hoor! Reed Lars hiervoor niet op de huidige fiets van Jip (die via yo-eddy in ons bezit is)? In één keer de overstap gemaakt van full rigid naar full suss? Wat voor fiets is dat?
De Scott Scale: check. :-q

Lars heeft nog een Vpace hangen 26" , in eerste instantie was die rigid maar al snel een voorvorkje erin gehangen en gelijk ging hij harder en hoger, verder weinig op gereden daarna naar deze fully.

Hij heeft een mega stap gemaakt toen zijn andere fietsmaatjes -de Sibon Crew- hem deze Specialized Enduro SX 2015 (ook 26") gaven.
Heb er wel heel veel aan moeten doen, alle draai en lager punten, BB, cranks, wielen, remmen, maar nu staat er een fietsje met eigenlijk een prima geometrie voor hem. Kan hij nog wel paar jaar op vooruit denk ik.

Qua fietsen voor hem echt een andere niveau geworden, op de flow trails van Motolino rijd hij sommige stukken gewoon mijn tempo (voor wat dat waard is, geloof niet dat ik langzaam ga ;-) ).

Er zit ook een risico in, met deze fiets is opeens zoveel mogelijk dat hij echt rare fratsen uithaalt, waaronder de trap in Schoorl bijna to flat.
Van bijna 3m hoog.

Hij zit sinds kort ook op BMX bij Hidde zijn club, goed voor de finesse, kracht heeft hij toch al voldoende voor zijn leeftijd.

Keertje afspreken met Roy anders ?
Plaats reactie