Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Pieterrr
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 2 oktober 2008, 17:34
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead Disc 3 (2009)

Beste dames en heren,

Ik heb twee kleine meiden, 4 en 2 jaar..... Nu ben ik benieuwd naar mensen die met hun jonge kids biken! Zijn die er én hoe is de ervaring? Goed die van mij zijn nog erg jong, maar wie weet in de toekomst, als ze het leuk zouden vinden :D ....
Misschien wel een dure hobby om je kids mee te nemen, aangezien een frame helaas niet meegroeit :tong

Groeten pappa Pieter....
"..."
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Hoi Pieter,

Ook ik ben zo'n gelukkige die met dochterlief kan biken (nu 7). Wat helpt is een stoere bike geven (voor beide partijen natuurlijk ;-) ). Verder niet langer biken dan ze aangeven en tussendoor wat leuks (ijsje, erwtensoep, patatje etc.) En vooral INHOUDEN .... En dan vinden ze het vaak geweldig. En papa ook. En vergeet de moeilijke drops etc, een boomstammetje is al lastig....

Afbeelding

Wat betreft de gear & tools, tsja, je kan het zo duur maken als je zelf wil maar de rose Kona is te koop want zij is er te groot voor nu. Voor 100 Euro mag je 'm hebben. En da's niet teveel geld volgens mij.

Priceless: Die tong!
Afbeelding

Erikje
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

heej Pieter
...mijn ervaring is dat ze op die leeftijd de meeste lol hebben in de aanhanger (en papa zichzelf maar afbeulen)... nu, 7 en bijna 5j. willen ze altijd de zandpaden op, MTBen kun je het niet noemen, maar de voortekenen zijn er... en...het eerste frame voor de oudste is in de maak... :-q

Uncle
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Hey Pieter, nou hetzelfde hier, ik heb 2 zoons de ene bijna 1 en de ander 3. De oudste zat laatst al klaar met z'n helm op en op z'n loeky om samen met papa mee te gaan fietsen. Leek mij niet echt een goed plan. Zelf wil ik hem meenemen met zo'n aanhang fiets, deze eerst even ontdoen van de nodige shit die je niet nodig hebt (vooral de rem!!! kleintjes vinden zo'n hendel magisch) ik heb een poos geleden een tijdje met een man staan praten die dit ook deed, hij kon mij verzekeren dat de lol letterlijk dubbel zo groot is 1. je word er zelf een flink stuk beter op qua techniek 2. de conditie ( en de armspieren) gaat er flink op vooruit 3. wat is er nou leuker om samen met je kind te gaan biken? Hij vertelde me ook van dat met die rem ( de meeste schijven hebben toch wel rem power genoeg). Ik heb al eens rondgekeken en zo'n aanhang fiets is al voor zo'n 100 euro te koop en 2e hands heb ik ze voor 50 gezien. Als mijn jongens wat groter zijn ga ik trouwens nog eens even met Erikje praten, ik zie daar toch een erg leuke Kona ( en volgens mij heeft ie er ook een in het blauw :wink: )

O ja, 't schijnt dat kindertjes van een jaar of 5 nog niet echt van marathons enzo houden en dat een km of 25 meer dan zat is :lol:
Pieterrr
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 2 oktober 2008, 17:34
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead Disc 3 (2009)

@ Erikje: gaaf man die foto's! Dat geeft hoop voor de toekomst...
Zo'n aanhangfiets lijkt me een goed plan, ik zal 's ff gaan surfen.
Wat ben je nou kwijt aan een goede kinder mtb? En geen voorvering zag ik..?
Groetjes
"..."
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

300 Euro en wél vering, zag je alleen niet.

Erikje
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

ik wil 1 ding zeggen zo aanhangfietsding nooit doen!!!!(ten minste dit is een mountainbike forum dus denk dat je er de dus mee in wil)
die dingen zijn gemaakt voor op de weg en niet voor in de bos, bij een toertocht zag ik eens zo ding zag er helemaal leuk uit tot dat die afknapte....je kind zal er maar opzitten.......

zelf ben ik ook nog maar 14 en mijn zusje van 11 doet nu ook aan mountainbike en me zusje van 9 af en toe.
1 ding kan ik je wel zeggen ze moeten niks als ze het zelf willen dan vinden ze het veel leuker me zusje van 9 als je zegt ga je mee wil ze nooit en als je haar dan mee neemt dan vind ze het niks aan maar als ze het zelf aan me vader vraagt als hij wil fietsen vind ze het wel leuk, maar dat spreekt wel voor zich denk ik

veel suc6,
Yannick
gang is alles, remmen is angst
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

http://www.aanhangfiets.nl/" target="_blank doe er je voordeel mee zou ik zeggen....
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Toen m'n dochtertje wat kleiner was fietsten we wel eens door het bos naar oma toe, maar dat vond ze zelf eigenlijk ook geen gezicht met haar kinderfietsje met K3-vlaggetje èn K3-mandje er op.

Vorig jaar zomer (ze was toen 6) heb ik voor haar een 20" Specialized Hotrock gekocht. Alleen een achterderailleur met 6-versnellingen gripshift en geen voorderailleur om het niet meteen te moeilijk te maken. Ze heeft ook nog even proefgereden op een 24" Merida van het dochtertje van de plaatselijke fietsenboer, maar die was toen nog te groot voor haar. Te lang vooral; de hoogte ging nog wel.

Mijn ervaring is, dat het een geweldig vader-dochter moment is, maar je moet wel in de gaten houden dat ze het leuk blijven vinden. Niet te ver (15 km is al een monstertocht voor zo'n kleine meid); geen smalle paadjes met pikkende bramenstruiken aan beide zijden (ze wordt nu nog bang als ze iets aan haar benen voelt kriebelen) en niet te veel los zand (daar mist ze gewoon de kracht voor). Onderweg stoppen als ze dat wil en wat drinken is een goed moment om te vertellen dat ze het dat laatste stukje hardstikke goed deed. Ik heb ook eens een keer ergens gefietst waar we vlak langs een kudde schotse hooglanders op kwamen; vond ze niet leuk, maar het werd bij thuiskomst wel in geuren en kleuren tegen mama verteld...
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Gaaf met je kiddos fietsen, mijn oudste dochter is inmiddels 9 jaar alweer en gaat ook graag een rondje met Pa op de MTB weg. Vorig jaar voor de grap een Giant op de kop getikt, was eigenlij voor een SS projektje maar hij was te klein voor mij. Dochter gelijk helemaal verliefd op die fiets en ik heb haar toen de Giant gedaan, eigenlijk is het frame wat te groot voor haar maar ik denk dat het straks in het voorjaar beter gaat, ze groeien hard die meiden van tegenwoordig :-D

Al met al is het fantastisch om even met je kids door het bos te raggen op een laag tempo, ik geniet er zeer zeker van en het meisje ook. Ook al heeft ze niet zo'n pimp bak als die ouwe van haar ze vindt het geweldig om even met Pa te fietsen op de mtb, we doen dan een rondje van een kilometer of 15. En Pa vind het ook geweldig hoor. :-q
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

jopieklep schreef: Als mijn jongens wat groter zijn ga ik trouwens nog eens even met Erikje praten, ik zie daar toch een erg leuke Kona ( en volgens mij heeft ie er ook een in het blauw :wink: )
Rose is nu te koop, blauwe is over 2 jaar is mijn inschatting... en nu maar deze kopen:
Afbeelding
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Ik zal zo'n roze mountainbike nog maar niet in de garage zetten. Mijn nichtje is nu 2,5 en al helemaal motorgek. Laatst was ze bij ons en wilde even naar de motoren kijken in de garage. Toen ze nog een oude minibike in de garage zag staan werd die natuurlijk meteen geclaimt door haar en ze wilde er meteen al even op zitten. :)

Komt goed, met of zonder motor maar op een 2 wieler zal ze toch wel willen zitten :+
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Ik neem mn zoon ook mee het bos in sinds zijn 6 jaar (nu inmiddels 9 geworden).
Wat dus het allerleukste is dat hij niet achter wil blijven met matriaal, zo rijdt hij ook al met spd pedalen.
Ook een plus punt is dat iedereen die je tegenkomt respect heeft voor hem, en zo ons altijd de ruimte geven.
Heb 1 keer mn dochtje meegenomen toen ze 4 jaar was, maar dat was hard werken met in de gaten houden.
Zo ging zij de bergen aan de verkeerde zijde naar beneden, gelukkig goed afgelopen.
Maar ook zij zit al wat te popelen om te gaan biken, is inmiddels 6 jaar.
Over een jaartje of 2 ook maar een mooie bike voor haar laten komen.
Mijn zoon rijdt een Yeti DJ short, geluk is dat hij redelijk groot voor zijn leeftijd is.
Heb daarin 24" wieltjes geplaats, en een oude Fox rlc van me in gedaan.
Afbeelding
Hier op zn eerste bike.
Afbeelding
Hier op zn eerste DJ.
vorig jaar vervangen door een 2008 frame ivm kleur die hij mooier vond.
Afbeelding
Zo één maar dan een short.
Ja pa is er gek mee, dan mag zoon niet achter blijven he :wink:
Planing is om dit seizoen hem mee te nemen richting bike park, samen met een neefje van hem.
team funride
YETICYCLES.NL
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

pfff yeti rijden op je 9e :o :tong :-q Top man :)

Waneer zien we hem op het forum als member? :D
BramJ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 24 november 2008, 17:10
Mijn mountainbike: Weert

kokopelli schreef:...verhaal...
Zeg eeh, kun je nog een zoon gebruiken? :winkie:
Plaats reactie