Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Sommige ownen een topic zo hard, dat niemand meer reageert. :winkie:
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ook als je kleine niet als een raket het bikepark afdendert mag je hier posten hoor! :winkie:
Hidde mag me dan kwa airtime en fiets beheersing de baas zijn, bergop laat ik hem mooi mijn achterwiel zien :winkie: :winkie: :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik ken meer kids die op lekker niveau biken, de kleine van 38x10 kennen we ook via dit forum en zodoende kunnen de mannetjes af en toe samen biken want dat is natuurlijk veel leuker dan met die ouwe kadavers op pad :wink:
Samen met leeftijdsgenootjes biken, grenzen verleggen, racen en lol hebben blijft voor de jeugd het leukst. Over een paar jaar zijn ze oud genoeg om zelfstandig de (Schoorlse) bossen onveilig te maken :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Bram87 schreef: vr 8 oktober 2021, 13:46
BBLF schreef: di 28 september 2021, 20:56 Arnhem Z, pumptrack? Die hadden we in ~1980 ook al tussen De Laar en Elderveld bij het spoortunneltje naar Driel. Toen noemden we dat crossfietsbaan :winkie:
ben toch wel benieuwd waar je dan bedoelt en of daar nog archeologich onderzoek gedaan kan worden naar sporen uit de prehistorische tijd van de crossfietsbaantjes. Het spoortunneltje bij (naar) Driel ligt niet tussen De Laar en Elderveld maar tussen De Laar en Schuytgraaf. Was het waar nu dat woonwagenkamp staat dan?
Schuytgraaf was toen nog een weiland. De Metamorfosenallee heette nog Burg Matsersingel. En Tilburgweg en Burg Matsersingel zaten nog aan elkaar vast. Anyway, zoals de Burg Matsersingel tussen de Laar en Elderveld in lag, zo ligt het tunneltje ook tussen die 2 wijken in.

Kijk ik nu op sattelite view van google maps dan is op de bmx plek de P+R van Station Arnhem zuid, maar zie je aan de oostkant daarvan ook nog wat gras en een open vlakte tussen de bomen. Gok dat de helft van die open vlakte ook bij de baan hoorde. Begin jaren 90 nog met mijn eerste MTB de startbult gesprongen en hoop tie does (hoe schrijf je dat eigenlijk) gedaan. Starthek was toen al lang weg, maar geen idee wanneer de baan definitief verdwenen is.

Zijn vast nog resten te vinden;-)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Op street view vanaf de Oegstgeeststraat zie je dat veldje nog liggen en warempel inderdaad ook wat bultjes. Was me nog nooit opgevallen.
Helaas is daar ongeveer een jaar geleden een school overheen gebouwd dus dat veldje op street view bestaat ook al niet meer, en de bultjes dus ook niet…
Mister Björn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 9 april 2008, 18:36
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball 22

Hier zijn wij fan van de kinderroute in Ede. Inmiddels is ze pas klaar naar 4 rondjes en dat met 7 jaar, straks moet ik nog echt aan het werk :-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk toch?

2 dingen.
1)Als je een aap leert klimmen ...
2)Je wordt ouder papa.
Dus je krijgt het zwaar :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: za 28 mei 2022, 22:15 Leuk toch?

2 dingen.
1)Als je een aap leert klimmen ...
2)Je wordt ouder papa.
Dus je krijgt het zwaar :winkie:
euhh.... 3 dingen....

je vergeet dat je niet weg blijft komen met een 'cheap' Scott mountainbikeje in een lief kleurtje :wink:
Dat gaat op den duur serieus geld kosten, want je kan toch geen 'nee' zeggen tegen je dochter :winkie:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Mister Björn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 9 april 2008, 18:36
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball 22

erwin.burgers schreef: do 9 juni 2022, 12:19
ThaSingleTrackMastah schreef: za 28 mei 2022, 22:15 Leuk toch?

2 dingen.
1)Als je een aap leert klimmen ...
2)Je wordt ouder papa.
Dus je krijgt het zwaar :winkie:
euhh.... 3 dingen....

je vergeet dat je niet weg blijft komen met een 'cheap' Scott mountainbikeje in een lief kleurtje :wink:
Dat gaat op den duur serieus geld kosten, want je kan toch geen 'nee' zeggen tegen je dochter :winkie:
HAHAHA ik had gehoopt dat een lief kleurtje zou helpen maar inderdaad…. Nee zeggen is wel een ding :oops:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

deze even kicken om recente ervaringen te delen.

In augustus ben ik met mijn oudste (8jr) naar bikepark Les Orres geweest. Vorig jaar in Meribel hadden we ook al enkele runs gedaan op zijn eigen 24" Scott Scale jr. Was leuk, maar remmen ging niet super (tektro mechanische schijfremmen) en ook de suntour coil vork is meer dood gewicht dan daadwerkelijke demping dus hij had snel last van armen en handen.
Afgelopen jaar geinvesteerd in setje SLX remmen en een 80mm Reba gemonteerd, welliswaar 26" maar prima te doen op de 24" fiets. Het smalle school-rubber weer gewisseld voor een Hans Dampf en Rocket Ron en dan staat er gewoon een heel capabel fietsje.
Volledig protectie pakket gehuurd, het standaard huurspul was zelfs nog wat groot dus de kniebeschermers werden nieuw uit de winkel gepakt, erg goed geregeld door de Intersport daar, ze wilden dat het gewoon goed zat.
We waren hier 3 jaar terug al geweest, toen was hij 5, is hij gevallen en op de eerste hulp beland voor een paar hechtingen. Dus de spanning was er wel enigszins, maar hij wilde zelf graag rijden (van mij hoefde het niet want ik zag ons alweer zitten bij zo'n franse arts, maargoed). Gelukkig helemaal goed gegaan, ondanks wat crashes.

In Les Orres hebben we groen en blauw gereden. Vooral groen gaat prima. Blauw vind hij nog best wat spannend, met name vanwege de erg diepe kombochten die veel trails daar hebben. En ook wortels en rotsen gaan niet van harte, zo'n fietsje stuitert toch alle kanten op. Geen klachten gehoord over het materiaal. Enkele crashes, standaard in kombochten: hij kiest OF de binnenbocht, die veelal te scherp is en komt dan halverwege de bocht op het steile stuk terecht en valt dan om, of hij pakt netjes de 'highline' maar mist snelheid om door te rollen, en valt dan gewoon naar beneden de kom in. Wat soms best hoog is. Ik krijg moeilijk aangeleerd dat hij z'n fiets moet kantelen (ben geen instructeur en ben vooral iemand waar op deze leeftijd niet naar geluisterd wordt :tong ) en harder gaan is natuurlijk ook spannend. Waarschijnlijk is het ook een beetje gebrek aan ervaring. Maar het idee om een half dagje naar winterberg af te reizen voor 3 of 4 afdalingen staat me ook niet heel erg aan, de weekenden zijn al vol genoeg.
Gelukkig liggen er 3 pumptracks binnen 2km van ons huis dus daar maar wat meer tijd spenderen :-q

Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BramVice schreef: di 19 september 2023, 09:11 Waarschijnlijk is het ook een beetje gebrek aan ervaring. Maar het idee om een half dagje naar winterberg af te reizen voor 3 of 4 afdalingen staat me ook niet heel erg aan, de weekenden zijn al vol genoeg.
Toch is het een kleine investering voor het beste fietsmaatje dat je je kunt wensen :-q

Vrijdag avond rijden, nachtje pitten en dan een volle dag (of 11/2) bikepark, vooral Winterberg is top om rustig het niveau op te bouwen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mooi om te lezen dat hij er nu zonder kleerscheuren (vleesscheuren?) vanaf is gekomen. Les Orres is ook gewoon een tof park. Toen wij er 3 jaar terug waren heeft mijn kleine ook alleen blauw gereden, en daar kon hij toen geen genoeg van krijgen.
Daarna valt Winterberg een beetje tegen... Maar eens met Yo-Eddy dat je daar prima kan opbouwen.
(Al kun je daar ook met hechtingen in je knie eindigen bleek dit jaar...)

Wij zijn dit jaar 3 keer naar Winterberg geweest (en 1 keertje La Bresse&Lac Blanc). Als de agenda het toe laat (valt tegen tot nu toe...), dan hopelijk dit najaar nog een dagje Greenhill. Zal dan vrijdagmiddag heen, zaterdagavond terug worden wrsch.
(En hoezo 3-4 afdalingen? De laatste keer dat wij er waren deden we 27 runs op één dag... Daarna waren we wel een beetje moe :wink: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

38x10 schreef: di 19 september 2023, 13:32 Mooi om te lezen dat hij er nu zonder kleerscheuren (vleesscheuren?) vanaf is gekomen. Les Orres is ook gewoon een tof park. Toen wij er 3 jaar terug waren heeft mijn kleine ook alleen blauw gereden, en daar kon hij toen geen genoeg van krijgen.
Daarna valt Winterberg een beetje tegen... Maar eens met Yo-Eddy dat je daar prima kan opbouwen.
(Al kun je daar ook met hechtingen in je knie eindigen bleek dit jaar...)

Wij zijn dit jaar 3 keer naar Winterberg geweest (en 1 keertje La Bresse&Lac Blanc). Als de agenda het toe laat (valt tegen tot nu toe...), dan hopelijk dit najaar nog een dagje Greenhill. Zal dan vrijdagmiddag heen, zaterdagavond terug worden wrsch.
(En hoezo 3-4 afdalingen? De laatste keer dat wij er waren deden we 27 runs op één dag... Daarna waren we wel een beetje moe :wink: )
die van mij was er na 3 a 4 runs wel klaar mee, maar dat kwam ook omdat hij op het laatst gewoon in elke kombocht onderuit schoof. Dan is de lol er snel af en vind ik het prijzenswaardig dat hij na de eerste crash alsnog weer de lift is ingestapt. Hij heeft daarnaast gewoon z'n eigen sport dus wil ook niet pushen om maar te leren MTB-en/DH rijden. Ikw eet dat het een wisselwerking is, je leert het pas als je het vaak doet, maar een dagje winterberg is nogal een onderneming en ook daar zullen we de eerste keer (keren?) niet verder komen dan 3-4 runs dus vind ik dat ook weer niet de moeite waard.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BramVice schreef: di 19 september 2023, 13:42
38x10 schreef: di 19 september 2023, 13:32 Mooi om te lezen dat hij er nu zonder kleerscheuren (vleesscheuren?) vanaf is gekomen. Les Orres is ook gewoon een tof park. Toen wij er 3 jaar terug waren heeft mijn kleine ook alleen blauw gereden, en daar kon hij toen geen genoeg van krijgen.
Daarna valt Winterberg een beetje tegen... Maar eens met Yo-Eddy dat je daar prima kan opbouwen.
(Al kun je daar ook met hechtingen in je knie eindigen bleek dit jaar...)

Wij zijn dit jaar 3 keer naar Winterberg geweest (en 1 keertje La Bresse&Lac Blanc). Als de agenda het toe laat (valt tegen tot nu toe...), dan hopelijk dit najaar nog een dagje Greenhill. Zal dan vrijdagmiddag heen, zaterdagavond terug worden wrsch.
(En hoezo 3-4 afdalingen? De laatste keer dat wij er waren deden we 27 runs op één dag... Daarna waren we wel een beetje moe :wink: )
die van mij was er na 3 a 4 runs wel klaar mee, maar dat kwam ook omdat hij op het laatst gewoon in elke kombocht onderuit schoof. Dan is de lol er snel af en vind ik het prijzenswaardig dat hij na de eerste crash alsnog weer de lift is ingestapt. Hij heeft daarnaast gewoon z'n eigen sport dus wil ook niet pushen om maar te leren MTB-en/DH rijden. Ikw eet dat het een wisselwerking is, je leert het pas als je het vaak doet, maar een dagje winterberg is nogal een onderneming en ook daar zullen we de eerste keer (keren?) niet verder komen dan 3-4 runs dus vind ik dat ook weer niet de moeite waard.
Voordeel van Winterberg is dat je het daar echt heel rustig de techniek kunt opbouwen met Schneewitchen en fairytrail en dan van daar uit met SRAM Flow country via Loose Lee naar het ruigere werk kan, zelfs onze 7-jarige die veel minder met fietsen heeft dan z'n broer kan zich er uren vermaken....... wat ook echt helpt is een leeftijdsgenootje om samen mee te biken
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Dit jaar ook begonnen met de kleine op de Mtb. Eerst een Cube 200 gekocht voor 5 tientjes , even helemaal uit elkaar getrokken. Nieuwe Shimano shifter en derrie gemonteerd , nieuwe Pirelli bandjes , remblokjes , ketting , trapaslagers en natuurlijk helemaal opgepoetst.

Hij was helemaal in zijn nopjes , en van een mede clublid wat kids clubkleding gekregen. Nieuwe helm aangeschaft , en bril was toevalliig in de aanbieding :lol:

Hij is wat klein voor zijn leeftijd dus een 24er is eigenlijk nog net wat te groot , zadel eerst nog even wat lager maar kan steeds wat hoger.

De eerste keer meteen 20km gefietsts zo enthousiast :D Het is wel even een dingetje om zijn aandacht er bij te laten houden, "kijken waar je heen gaat" , en bult omhoog vergeet hij nog wel eens aan te zetten. Hij ziet alle vogels vliegen en kletst 100 uit :lol:

Thuis nog even geoefend in het vooruit kijken en ergens vanaf rijden :-D

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie