Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

dan heeft hij vast een goed voorbeeld gehad :-q
Mijn eerste reactie bij een val is ook wel lachen maar dat wordt lang niet altijd gewaardeerd, blijft even inschatten of het geaccepteerd is om te lachen of niet ;)
hier gebeurt het blokkeren helaas nog wel regelmatig, afgelopen zomer ook een minuut of 5 stil gestaan op zo'n boomklimparcours omdat de zipline wel erg hoog was. Maar terug was geen optie. Eenmaal over de drempel gaat het erg soepel, maat het eigenwijze ("ik ben niet comfortabel hiermee en ga het dus ook niet doen en ik blijf nu stil staan tot het wordt opgelost") zit er wel een beetje in. Waarschijnlijk helaas ook vanwege een eigenwijs voorbeeld :oops:
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Schoonmaken van de bike.

Is dat bij een 10 jarige zijn job of papa's job in jullie ervaring?

Meneer wil de laatste tijd niet meer mee omdat hij dan zijn fiets moet schoonmaken.

Nu vraag ik hem niet om zoals zelf vroeger de velgen van de bmx met chroompoets te doen, maar even de tuinslang voor de ergste drek en poep plus wat olie op de ketting is toch niet zo'n gekke vraag?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik deed dat zo lang mogelijk zelf, kostte weinig tijd/moeite. M’n zoontje begon met 7, heeft altijd lol gehad, fietst nu graag en goed, en helpt inmiddels spontaan mee met schoonmaken, is alweer 16.
Ik dacht bij aanvang: het het beginnend MTB-ertje maar zolang mogelijk zo aantrekkelijk mogelijk maken, zodat ‘ie ervoor valt. Heeft goed uitgepakt. En als ‘ie eens de tuinslang wilde pakken, helemaal goed natuurlijk. Maar hij ‘moest’ het niet, meehelpen schoonmaken ging spelenderwijs. Hij is er niet ‘verwend’ door geraakt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hangt ook beetje v.h. karakter af, waar de oudste bij ons het liefst overal "personeel" voor heeft wil de jongste altijd met liefde helpen poetsen.
Echt poetsen doen we hier trouwens weinig (iets met een Gates riem en interne versnellingsbakjes) maar ik zorg er wel altijd voor dat de fietsen technisch in orde zijn :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik betrek hem (6) ook bij het hele proces van inladen, spullen pakken, rijden, uitladen, opruimen + evt schoonmaken. Maar op die leeftijd is klooien met de tuinslang eerder een beloning dan een moetje.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Bram87 schreef: ma 27 september 2021, 13:22 ik betrek hem (6) ook bij het hele proces van inladen, spullen pakken, rijden, uitladen, opruimen + evt schoonmaken. Maar op die leeftijd is klooien met de tuinslang eerder een beloning dan een moetje.
Haha, inderdaad... wel opletten dat je zelf niet de volle laag krijgt. :-D
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Thanks voor de ervaringen. Yep, volle laag krijgen ook herkenbaar :D

Heb intussen gezegd dat ik zijn fiets wel doe dus nu wil hij weer mee.

Dit is de niet zo "personeel" gefocuste. Maak me meer zorgen om de bijna 4 jarige dochter :D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Die overal opduikende Pumptracks zijn ook super tof voor jong en oud om de skills bij te schaven en vooral lol te hebben.
Onze 8-jarige was bij een vriendje in Renkum waar net een mooie nieuwe baan ligt van BOOST :-q Heerlijk urenlang rondjes draaien :winkie:
https://youtu.be/vqjY13tGgyU
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik ga bij een vriendje spelen en neem mee.... :lol:

hier (Arnhem Z) zijn er ook 2 aangelegd in de zomer maar nog niet echt de kans gehad daar samen te kijken, ook omdat het mega druk is en de baantjes erg klein zijn. Wel mooi om te zien overigens.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Afgelopen weekend teruggekomen van vakantie, waar onze kleine meneer heeft geproefd aan mountainbike routes.
Zo lang het maar vlak is vindt hij het prachtig :winkie:
Afbeelding
Dus met een beetje voorzichtig stukjes uitzoeken hebben we een leuk rondje over wat stukjes van Zeist kunnen maken.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 28 september 2021, 11:52 Die overal opduikende Pumptracks zijn ook super tof voor jong en oud om de skills bij te schaven en vooral lol te hebben.
Onze 8-jarige was bij een vriendje in Renkum waar net een mooie nieuwe baan ligt van BOOST :-q Heerlijk urenlang rondjes draaien :winkie:
https://youtu.be/vqjY13tGgyU
Dat is nog best een "lang" baantje ook!
Hij gaat als de brandweer :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Is echt één van de lekkerst lopende pump baantjes, mannen van BOOST verstaan hun vak (Joost Wichman en consorten)
Bij ons trouwens ook begonnen met zo vlak mogelijke rondjes door t bos, genieten met dat kleine spul :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dan toch maar eens kijken. Ik woon tussen Renkum en wijk bij Duurstede in (qua pumptracks), maar eens kijken welke beter is :bier:
(Die in wijk bij Duurstede is wel verlicht als het goed is, handig voor de winter)

En hier in de buurt ook een vlak rondje bos zoeken voor de kleine man!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Arnhem Z, pumptrack? Die hadden we in ~1980 ook al tussen De Laar en Elderveld bij het spoortunneltje naar Driel. Toen noemden we dat crossfietsbaan :winkie:

Mooi die foto van de kleine op het mtb parkoers. Overmorgen wordt onze dochter 4, eens zien of ze dan met de nieuwe Woom zelf het parkoers op durft.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BBLF schreef: di 28 september 2021, 20:56 Arnhem Z, pumptrack? Die hadden we in ~1980 ook al tussen De Laar en Elderveld bij het spoortunneltje naar Driel. Toen noemden we dat crossfietsbaan :winkie:

Mooi die foto van de kleine op het mtb parkoers. Overmorgen wordt onze dochter 4, eens zien of ze dan met de nieuwe Woom zelf het parkoers op durft.
De huidige Pumptracks zijn toch net wat anders dan de crossfietsbaantjes van de jaren '80 ...... net zoals de huidige BMX tracks wat anders zijn dan toen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie