Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik heb voor mijn zoontje (inmiddels 9) een tweedehands Specailized Rockhopper gekocht, met 8x3 gripshift versnellingen. Hij vindt het fantastisch, en hoe meer modder hoe beter.

Z'n zusje van 7 gaat ook af en toe mee op deze fiets (zadel iets lager). Rondkijken voor een 2e hands is zeker de moeite. Ze lijden meestal weinig en na een paar jaar zijn ze eruit gegroeid.

Ciao,

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

T is wel grappig dat een aantal "grote" merken deze markt ontdekt heeft. T komt vast omdat de generatie die met biken begonnen is (zoals ik begin jaren 90) nu kids heeft gekregen die mee willen doen.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

KleinPalomino schreef:T is wel grappig dat een aantal "grote" merken deze markt ontdekt heeft. T komt vast omdat de generatie die met biken begonnen is (zoals ik begin jaren 90) nu kids heeft gekregen die mee willen doen.
Yep, dat denk ik ook. Enig probleem komt er wel voor de Nederlandse merken zoals Gazelle en Batavus; zij zitten met de prijs van hun reguliere fietsen veel hoger dan die MTB's van Cube, Trek (of ja ik heb 'm gezien) Orbea.

Enige wat de fabrikanten helaas nog niet ontdekt hebben is dat de kids het ook geweldig vinden om rond te lopen in wielerkleding rond maatje 98 t/m 120. Dat terwijl je met voetbalkleren in die maat wordt overladen.
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

BikerBas2 schreef: Enige wat de fabrikanten helaas nog niet ontdekt hebben is dat de kids het ook geweldig vinden om rond te lopen in wielerkleding rond maatje 98 t/m 120. Dat terwijl je met voetbalkleren in die maat wordt overladen.
Ik zeg "gelukkig" voor hun..... deze markt is zooo klein, geen geld in te verdienen.

Erikje
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Erikje schreef:
BikerBas2 schreef: Enige wat de fabrikanten helaas nog niet ontdekt hebben is dat de kids het ook geweldig vinden om rond te lopen in wielerkleding rond maatje 98 t/m 120. Dat terwijl je met voetbalkleren in die maat wordt overladen.
Ik zeg "gelukkig" voor hun..... deze markt is zooo klein, geen geld in te verdienen.

Erikje
het probleem is hem vaak dat de ouders niet veel willen uitgeven ivm snel uitgroeien.

Decathlon heeft wel wat aan kleding voor kids, maar dan vanaf een jaartje of 6.
Verder voor shirts moet je even in de motorcross gaan zoeken, die hebben kleding voor kids.
team funride
YETICYCLES.NL
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Even een update;

Onze zoon werd gisteren zes, vandaag wezen fietsen op zijn nieuwe Trek MT60. Hij had er van oma ook nog echte Bike+-fietskleren bij gekregen. Hij was er zo blij mee dat hij vandaag om 5.30 uur al stond te springen; pap gaan we nu dan echt crossen. We zijn samen 40 minuten door het bos gereden. Op jullie advies; hem heel rustig gehouden, zelfs rustiger als hij zelf wilde. Alleen op een wasbordje en een mooie singletrack heb ik 'm even 'losgelaten'. Hij was helemaal gelukkig. Die stukjes waren doordat hij barste van de energie nog mooier als anders. Natuurlijk; aan het eind even wat 'energie'-repen (gewone lange jan) uit de steekzakken gehaald van zijn nieuwe fietspakje en even wat ranja gedronken.
Hij begon vanavond bij het naar bed gaan al over morgen; pap jij bent dan toch vrij, dan kunnen wij toch samen wel weer gaan............

Mooi toch!

Trouwens; ik zie vaak geschreven worden over problemen met handremmen bij kleintjes en schakelen. Dit was dus helemaal geen probleem. Maar je moet als vader met bike-ervaring je kroost gewoon rustig uitleggen hoe het werkt en op tijd zeggen dat ze moeten gaan schakelen/remmen. De remmen zijn trouwens wel afgesteld zodat ze heel gemakkelijk werken (RVS-kabels en de hendels naar binnen toe geschroefd).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Prachtig verhaal. Heerlijk ook dat ie om 5:30 al staat te springen.
En net als papa een Trek. (Dan ben je blij dat je geen Ellsworth rijdt want dan kun je aan een driewieler van 1800 euro..)

Afbeelding
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Wow,
Met echte Criss King naven zie ik!
Bas
daelman
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 1 januari 2008, 14:57
Mijn mountainbike: ne roestige

BikerBas2 schreef:Wow,
Met echte Criss King naven zie ik!
Bas
je ziet nie goed.
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

FSA carbon zadelpen :tong! voor de kleine patser
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Frame lijkt me ook nog eens titanium.
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
SpecializedStumpjumper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: wo 7 maart 2007, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper
Contacteer:

http://www.goossensraceshops.nl/product ... el%204.pdf

Op pagina 11 staat nog een leuke fiets voor de beginnende biker.
Tevens kleding e.d.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Effe iets anders over 'biken met je kids'.
Ik was vandaag in Ruinen er was daar een jongen die nog al ver moest rijden om mee te kunnen doen aan de marathon van 100km. Zijn vader wachtte daarom maarliefst 6 uur om hem weer naar huis te rijden als de tocht voorbij was. Kijk dat is pas vaderliefde voor de sport van zijn zoon!

PS: Als je het je afvraagt; de jongen had zelf zijn rijbewijs want hij reed zelf op de heenweg.
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

Getuigt van geen vaderliefde, een echte vader had zijn auto een dag afgegeven..... :lol:

Erikje
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Hier ook een vader van 2 kids, meiske van 3 en jongen van 5. Lees hier toch wel positieve verhalen. Denk dat ik binnenkort ook maar eens de bossen in ga met de oudste. Hij kan al aardig fietsen, maar moet nog wel wat leren, zoals kijken waar je fietst. Hij wordt nog wel eens afgeleid.
Vorig jaar heeft ie zijn 3 voortanden verloren. Hij wilde volgens mij iets van een wheelie doen (was er zelf niet bij) en flikkerde toen op zijn muil. Ik ga daarom liever ergens fietsen waar hij niet tegen een auto kan botsen, bovendien is fietsen in de natuur veel leuker en uitdagender.
Hij heeft trouwens een Loekie Streetwise. Is niet echt een MTB, maar met een kind van 5 ga ik geen extreme routes rijden door de blubber, gewoon eerst lekker de grindpaden in de bossen lijkt me voldoende op dit moment. Als het beter gaat dan zien we wel verder.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Plaats reactie