Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

De kleine (8 jaar) vind het ook tamelijk interessant, maar voordat ik zo'n fiets ga aanschaffen voor hem. Kan je ook kindermodellen huren mbt MTB's? Misschien bij sommige route's mocht de lokale fietsenmaker dit niet verhuren.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Geen idee of dat kan, maar in zou er gewoon via MP eentje kopen. Kost je max 100 euro en als hij het toch niets vindt verkoop je hem weer voor hetzelfde bedrag. Ga je er een huren betaal je al snel twee tientjes, die je dan kwijt bent.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Afbeelding
De kogel is door de kerk: de zoon is 7 geworden en heeft een tweedehands race BMX en toebehoren gekregen, vanavond de tweede les (vorig jaar al 4 proeflessen gedaan). Hij heeft de outfit niet meer uitgedaan sinds hij het kreeg. Vrees dat die integraalhelm ook op zal gaan als we weer een keer op de MTB een rondje gaan doen. Hoop dat ik hem nog bij ga houden 😄
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: ma 10 februari 2020, 12:42 Afbeelding
De kogel is door de kerk: de zoon is 7 geworden en heeft een tweedehands race BMX en toebehoren gekregen, vanavond de tweede les (vorig jaar al 4 proeflessen gedaan). Hij heeft de outfit niet meer uitgedaan sinds hij het kreeg. Vrees dat die integraalhelm ook op zal gaan als we weer een keer op de MTB een rondje gaan doen. Hoop dat ik hem nog bij ga houden 😄
Gaaf, waar rijdt hij?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

38x10 schreef: ma 20 januari 2020, 11:09 @yo-eddy: Classic!

Als Red-bull de MTB variant van Ajax is, waar moet ik Go Ahead Eagles dan mee vergelijken? :winkie: :bier:
Als Deventenaar: Waarom zou weer de Eagles :-{ Hier zit het stadion tenminste altijd vol.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 10 februari 2020, 13:12
Oli4k schreef: ma 10 februari 2020, 12:42 Afbeelding
De kogel is door de kerk: de zoon is 7 geworden en heeft een tweedehands race BMX en toebehoren gekregen, vanavond de tweede les (vorig jaar al 4 proeflessen gedaan). Hij heeft de outfit niet meer uitgedaan sinds hij het kreeg. Vrees dat die integraalhelm ook op zal gaan als we weer een keer op de MTB een rondje gaan doen. Hoop dat ik hem nog bij ga houden 😄
Gaaf, waar rijdt hij?
FCC Wijckeroog, naast de A22 net voor de Velsertunnel.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: ma 10 februari 2020, 16:28 FCC Wijckeroog, naast de A22 net voor de Velsertunnel.
Top, mijne rijdt bij de Kleydrivers uit Langedijk, misschien zien we elkaar nog eens bij een NH cup wedstrijdje oid :-q

Waarschijnlijk rijden ze net andere klasse ivm met leeftijd (hoewel ze maar 3 maanden schelen), die van mij wordt 8 in November
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

:-q inmiddels al best wat kids op de bmx!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hendrikjan schreef: ma 10 februari 2020, 19:04 :-q inmiddels al best wat kids op de bmx!
Is ook gewoon super leuk voor kids, overzichtelijk, spannend en veel leeftijdsgenootjes :-q De mijne mag nu (na het behalen van zijn zwemdiploma B) 2x per week en dat vindt hij prachtig.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Zoals Yo-Eddie al schreef, het begint helemaal uit de hand te lopen met die gassies :winkie:
We gingen even een jumpsessie doen in het bos, met als bedoeling naar de pumpomania track bij Yo-Eddie.
We kwamen ook langs de trap van Schoorl en toevallig had ik de full face van Lars (8) om mijn arm.
Of ze even van de trap af mochten. jahoor. Mag ik mijn full face op ?
Jahoor. En de geschiedenis herhaalde zich. Derde jump, de laatste, ging ie even poepie gas geven.
Kan ie ? JA HIJ KAN.
Yo Eddie en ik staan vol ongeloof te kijken:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas ging het bij de landing mis (voorwiel op eerste trede van onder, dat is dik3m lager dan de take off!), te zachte voorband, rare zwieper, veeg/zwiep en een halve over the bar, maar snel herpakte hij zich, bij Yo-Eddie werd er al weer gejumped.

Week later het bos in. Wat heb je geleerd ? Harder gaan was het antwoord. En zo werd de Schoorl drop bij groen/rood in stijl genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen ritje geen fotos, voorband ietsje harder gepompt ivm die rare zwiepert op de trap, maar niets verteld , continue krijg ik commentaar dat er iets met zijn fiets is omdat hij bij het insturen minder grip heeft. De zigzag afdaling ging hij daar waar je rechts omlaag duikt bij de mat links, zat opeens zijn stuur aan de grond, mooie whipeout, geen drama maar doorrijden. Nu dus maar een DHR en DHF voor hem besteld voor meer grip. Want hij wil nog harder zegt hij :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

hendrikjan schreef: ma 10 februari 2020, 19:04 :-q inmiddels al best wat kids op de bmx!
Voor de ouders is het ook heel leuk om zelf te bmx-en.
Altijd leuke wedstrijden gehad met de 40+ groep in de BMX West competitie.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ja, ik zit al een tijdje te “pushen” voor een gelegenheid om ook te mogen rijden als het crapule training heeft... maar daar doen ze nog best een beetje lastig over..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Meegs schreef: vr 14 februari 2020, 08:31 Voor de ouders is het ook heel leuk om zelf te bmx-en.
Altijd leuke wedstrijden gehad met de 40+ groep in de BMX West competitie.
Heb ik even overwogen ..... maar heb geen verleden in BMX en ken mijzelf een beetje....... de klappers met 100+kg zijn erg hard, dus toch maar gekozen om gewoon langs de kant te blijven staan :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

@ Hendrikjan: klinkt een beetje raar... Tenzij je met je mtb mee wilt trainen. Dat willen de meeste bmx clubs die ik ken inderdaad niet.
Bij de club waar ik reed waren er ook meerdere ouders die meetrainden met hun kinderen. Soms op een eigen fiets en soms ook op een leenfiets van de club.
Soms luisteren de kinderen dan ook iets beter naar de trainer als pa of ma er naast staat.

@Yo-Eddie: ik had zelf ook geen verleden in het bmx maar ben het gewoon gaan doen. Al weeg ik geen 100 kilo maar sommige valpartijen kwamen wel hard aan. Gewoon afstoffen en weer doorgaan.
Een goede bodyprotector hielp daarbij om geen botbreuken op te lopen.
Plaats reactie