Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ironhorse Erik schreef: di 15 september 2020, 13:03
38x10 schreef: di 15 september 2020, 09:05 Fraai hoor! Reed Lars hiervoor niet op de huidige fiets van Jip (die via yo-eddy in ons bezit is)? In één keer de overstap gemaakt van full rigid naar full suss? Wat voor fiets is dat?
De Scott Scale: check. :-q
(...)

Keertje afspreken met Roy anders ?
Altijd leuk (de "Sibon crew" was laatst ook mee tijdens een rondje Amerongen, en dat was iig erg gezellig :-) )!
Moet wel zeggen dat Jip het minder van de heftige jumps moet hebben en meer van het doorfietsen (de conditie van het baasje begint zo langzamerhand obscene vormen aan te nemen), al stond 'ie in La Bresse en Les Orres ook aardig zijn mannetje.
(En zijn papa komt weliswaar voor een voormalig boswielrenner heel aardig naar beneden - en steeds trager omhoog... -, maar daar is ook alles mee gezegd :winkie: :winkie: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ik zit met een vraagje.
Mijn oudste rijdt nu op een 14" 26er van Kona, prachtig fietsje alleen hij groeit er langzaamaan uit. Het lukt me op de een of andere manier niet een passende opvolger te vinden. De stap naar een 27,5 inch lijkt logisch alleen er zit qua maat steeds net niks tussen. Hebben jullie nog tips. Het liefst zou ik een los frame op de kop tikken, een 15 of 16 inch 27,5 of 29er?? al vraag ik me af of dat zou passen. Linkjes naar nieuw ook welkom...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rilson schreef: vr 16 oktober 2020, 12:32 Ik zit met een vraagje.
Mijn oudste rijdt nu op een 14" 26er van Kona, prachtig fietsje alleen hij groeit er langzaamaan uit. Het lukt me op de een of andere manier niet een passende opvolger te vinden. De stap naar een 27,5 inch lijkt logisch alleen er zit qua maat steeds net niks tussen. Hebben jullie nog tips. Het liefst zou ik een los frame op de kop tikken, een 15 of 16 inch 27,5 of 29er?? al vraag ik me af of dat zou passen. Linkjes naar nieuw ook welkom...
Maat van mij heeft nog een Vpace 26/27,5 frame over volgens mij
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Deze is in principe te koop als gehele fiets, is een 26" en kinderen kunnen er echt vanaf jonge leeftijd op rijden
De Eagle is er vanaf en is een 1x11 systeem geworden
Hope remmen
Eventueel mee te leveren een geveerde vork

Afbeelding

e.deman@eosmaritime.com
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: vr 16 oktober 2020, 14:14 Deze is in principe te koop als gehele fiets, is een 26" en kinderen kunnen er echt vanaf jonge leeftijd op rijden
De Eagle is er vanaf en is een 1x11 systeem geworden
Hope remmen
Eventueel mee te leveren een geveerde vork

Afbeelding

e.deman@eosmaritime.com
Haha, jij had deze ook nog inderdaad, Gabor heeft een frame waar hij vanaf wil begreep ik :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

yo-eddy schreef: vr 16 oktober 2020, 14:57
Ironhorse Erik schreef: vr 16 oktober 2020, 14:14 Deze is in principe te koop als gehele fiets, is een 26" en kinderen kunnen er echt vanaf jonge leeftijd op rijden
De Eagle is er vanaf en is een 1x11 systeem geworden
Hope remmen
Eventueel mee te leveren een geveerde vork

Afbeelding

e.deman@eosmaritime.com
Haha, jij had deze ook nog inderdaad, Gabor heeft een frame waar hij vanaf wil begreep ik :wink:
Oh wist ik geeneens dacht dat je die van Lars bedoelde LOL :winkie:
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Ik kwam per toeval een Riprock 24" tegen op MP. De Riprock 20" van mijn dochter werd wat klein aan het worden dus die eruit gedaan.
Na wat aanpassingen; kortere cranks met flatpedals, XT remmen en 10s XT groep (handig zo'n bak met onderdelen) is ie klaar om in gebruik te nemen.

Blijft echt genieten met die dame in het bos :-D
Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort eens proberen die ballonnen tubeless te maken. Of een setje rocket ron 24x2.35 overwegen. Dat scheelt flink wat in roterende massa :wink:
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Waaahhttt. Wat een dikke fiets. Wasted for live.... En dat op die leeftijd :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Afgelopen zaterdag was ik met de 7-jarige kabouter weer eens op Amerongen. Blijft toch een favoriet rondje. In het Amerongen topic stonden al wat beelden van Harry Slinger. Inmiddels heb ik een (very) quick and dirty edit gemaakt van het hele rondje.
Enjoy :D

https://youtu.be/k-gnrHvAXaI

Afbeelding
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lekker bezig die kleine, binnenkort maar weer eens met Hidde samen :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Nice! Die kleine man gaat er lekker overheen zeg :-q
38x10 schreef: di 27 oktober 2020, 09:43 Afgelopen zaterdag was ik met de 7-jarige kabouter weer eens op Amerongen. Blijft toch een favoriet rondje. In het Amerongen topic stonden al wat beelden van Harry Slinger. Inmiddels heb ik een (very) quick and dirty edit gemaakt van het hele rondje.
Enjoy :D

https://youtu.be/k-gnrHvAXaI

Afbeelding
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: di 27 oktober 2020, 10:02 Lekker bezig die kleine, binnenkort maar weer eens met Hidde samen :-q
Altijd leuk! Neem ik de gopro weer mee. Keertje Schoorl wellicht? Lekker op zondagochtend boswielrenners in de weg fietsen? :winkie: :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: di 27 oktober 2020, 11:32
yo-eddy schreef: di 27 oktober 2020, 10:02 Lekker bezig die kleine, binnenkort maar weer eens met Hidde samen :-q
Altijd leuk! Neem ik de gopro weer mee. Keertje Schoorl wellicht? Lekker op zondagochtend boswielrenners in de weg fietsen? :winkie: :winkie:
Zondag middag uur of 15:00 hier?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

38x10 schreef: di 27 oktober 2020, 09:43 Afgelopen zaterdag was ik met de 7-jarige kabouter weer eens op Amerongen. Blijft toch een favoriet rondje. In het Amerongen topic stonden al wat beelden van Harry Slinger. Inmiddels heb ik een (very) quick and dirty edit gemaakt van het hele rondje.
Enjoy :D

https://youtu.be/k-gnrHvAXaI

Afbeelding
Mijn oudste is ook 7 maarre ... "als je niet springt moet je pompen" okee :o dáár zijn we nog laaaang niet aan toe.
Afgelopen weekend samen met de jongste (4 jaar) wat over planken en balkjes gereden. Met gewone fietsen op de oprit.
In het begin waren de planken (plat op de grond) eigenlijk al te veel. Maar enige tijd later gingen ze allebei mooi over het wipwapje. :lol:
Zelf klooide ik ondertussen wat aan om zelf te oefenen (voorwiel en/of achterwiel liften). Waar ik niet op had gerekend is dat dat de kinderen juist frustreerde. Want dát wilden ze ook kunnen! Oeps. Uitgelegd dat ik dat zelf ook nog lastig vind en het aan het oefenen ben. Nou ja dat werd soort van geaccepteerd. Maar de oudste wel moeten beloven dat ik haar dat de volgende keer ook ga uitleggen en leren. :P

Overigens, heb ik wel een beetje te doen met degene in het filmpje die keurig aan de kant gaat en dan ingehaald wordt door een 7-jarige... :roll: :-q
Plaats reactie