Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Meegs schreef: vr 14 februari 2020, 10:32 Soms luisteren de kinderen dan ook iets beter naar de trainer als pa of ma er naast staat.
Dat is bij de mijne juist omgekeerd :-{

Meegs schreef: vr 14 februari 2020, 10:32 @Yo-Eddie: ik had zelf ook geen verleden in het bmx maar ben het gewoon gaan doen. Al weeg ik geen 100 kilo maar sommige valpartijen kwamen wel hard aan. Gewoon afstoffen en weer doorgaan.
Een goede bodyprotector hielp daarbij om geen botbreuken op te lopen.
Ken mijzelf een beetje, moet wel gelijk hard en over de dubbels ..... daarbij is zelfs een XXXL cruiser voor mijn postuur erg klein, precies de reden waarom ik zo vreselijk blij was toen ik voor het eerst een MTB zag, eindelijk en crossfiets in mijn maat :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Agamer schreef: wo 22 januari 2020, 18:03 Geen idee of dat kan, maar in zou er gewoon via MP eentje kopen. Kost je max 100 euro en als hij het toch niets vindt verkoop je hem weer voor hetzelfde bedrag. Ga je er een huren betaal je al snel twee tientjes, die je dan kwijt bent.
de fietsjes die ik hier voorbij zie komen in 24 inch zijn geen 100 euro fietsjes. En op een gaar hok ga je er niet achter komen of het leuk is. Gaat alleen maar frustreren.
Fatsoenlijk aanbod in 20/24 inch is erg beperkt, en ik zou ook wel willen weten of ergens inderdaad een echte kinder MTB te huur is (bijv Canyon Offspring / Jeffsy / Commencal)

die van mij wordt bijna 5, heb mn oog laten vallen op een 20" riprock zonder versnellingen maar een 'echte' eens proberen lijkt me ook wel mooi voor m.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Meegs schreef: vr 14 februari 2020, 10:32 @ Hendrikjan: klinkt een beetje raar... Tenzij je met je mtb mee wilt trainen. Dat willen de meeste bmx clubs die ik ken inderdaad niet.
Bij de club waar ik reed waren er ook meerdere ouders die meetrainden met hun kinderen. Soms op een eigen fiets en soms ook op een leenfiets van de club.
Soms luisteren de kinderen dan ook iets beter naar de trainer als pa of ma er naast staat.
nou, mijn ervaring is dat ze er best een moeilijk over doen. Ik wil gewoon lekker rijden op die baan, juist niet meedoen met minime (ik wil niet tussen de trainer en mijn kind in zitten).

Verder helpt het niet dat ik nog geen fiets heb en die moet lenen/ regelen.. Maar na tig keer vragen etc. En de toezegging dat we (de ouders langs de kant) ook een keer kunnen, is het er nog niet van gekomen.. Ik denk dat het misschien wel een beetje anders is als ik meteen aankom in full gear etc. Maar toch krijg ik de sterke indruk dat er weinig ruimte is om "vrij" te rijden. Je mag meedoen met de trainingen of niet..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hendrikjan schreef: vr 14 februari 2020, 12:15 nou, mijn ervaring is dat ze er best een moeilijk over doen. Ik wil gewoon lekker rijden op die baan, juist niet meedoen met minime.

Verder helpt het niet dat ik nog geen fiets heb en die moet lenen/ regelen.. Maar na tig keer vragen etc. En de toezegging dat we (de ouders langs de kant) ook een keer kunnen, is het er nog niet van gekomen.. Ik denk dat het misschien wel een beetje anders is als ik meteen aankom in full gear etc. Maar toch krijg ik de sterke indruk dat er weinig ruimte is om "vrij" te rijden. Je mag meedoen met de trainingen of niet..
Het niet laten vrij rijden van ongeoefende BMX'ers is een veiligheids kwestie, snap dat ze daar "moeilijk" over doen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

En dan komt er nog van alles mbt aansprakelijkheid voorbij etc.. Dus ik begrijp het ergens ook wel, maar enig frustratie is er bij mij wel.. Als ik ook zie hoe vaak die baan niet gebruikt wordt.. Dan vind ik dat jammer.. Zou toch mooi zijn als je op zaterdag ochtend bij wijze van spreken vrij zou kunnen rijden..

Maar goed de baan waar minime rijdt is relatief nieuw en ik denk dat alles ook nog een beetje op zijn plaats moet komen. Rome wasn't built in a day...

In de tussentijd houd ik mijn ogen nog steeds open voor een cruiser in maatje pro xxl of zo.. Zodat ik wel eens in full gear aan kan komen :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

hendrikjan schreef: vr 14 februari 2020, 12:15

nou, mijn ervaring is dat ze er best een moeilijk over doen. Ik wil gewoon lekker rijden op die baan, juist niet meedoen met minime (ik wil niet tussen de trainer en mijn kind in zitten).

Verder helpt het niet dat ik nog geen fiets heb en die moet lenen/ regelen.. Maar na tig keer vragen etc. En de toezegging dat we (de ouders langs de kant) ook een keer kunnen, is het er nog niet van gekomen.. Ik denk dat het misschien wel een beetje anders is als ik meteen aankom in full gear etc. Maar toch krijg ik de sterke indruk dat er weinig ruimte is om "vrij" te rijden. Je mag meedoen met de trainingen of niet..
Oh zo, ja over vrij rijden werd bij de club waar ik trainde ook moeilijk gedaan. Iets met risico en aansprakelijk zijn van de vereniging en daar zijn de meeste bestuursleden een beetje "panisch" voor. Wat ik heel goed begrijp. Zelfs toen ik in het bestuur zat en dus een sleutel van de baan had, mocht ik zelf niet vrij gaan rijden.
Bij mijn weten hebben we 1x een ouder training gegevens voor de ouders die ook 1 keertje op de baan wilde rijden. Dat mocht toen wel met mountainbikes als ze geen eigen crossfiets hebben. Was geen succes. Na 15 minuten waren de ouders helemaal uitgeput...
En toen moesten we nog het starten met het starthek doen...

Als je het echt graag een keer wilt, zou ik het blijven vragen. Zo hebben de ouders het bij de club waar ik reed uiteindelijk ook een keer voor elkaar gekregen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hendrikjan schreef: vr 14 februari 2020, 12:59 En dan komt er nog van alles mbt aansprakelijkheid voorbij etc.. Dus ik begrijp het ergens ook wel, maar enig frustratie is er bij mij wel.. Als ik ook zie hoe vaak die baan niet gebruikt wordt.. Dan vind ik dat jammer.. Zou toch mooi zijn als je op zaterdag ochtend bij wijze van spreken vrij zou kunnen rijden..

Maar goed de baan waar minime rijdt is relatief nieuw en ik denk dat alles ook nog een beetje op zijn plaats moet komen. Rome wasn't built in a day...

In de tussentijd houd ik mijn ogen nog steeds open voor een cruiser in maatje pro xxl of zo.. Zodat ik wel eens in full gear aan kan komen :-q
welke baan rijdt jouw minime?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Oli4k schreef: ma 10 februari 2020, 16:28
yo-eddy schreef: ma 10 februari 2020, 13:12

Gaaf, waar rijdt hij?
FCC Wijckeroog, naast de A22 net voor de Velsertunnel.
Dat is een leuk baantje. Vooral sinds ze de nieuwe startheuvel hebben...

De eerste keer dat we er reden met de 40+ klasse deden de meeste het toch even iets voorzichtiger nadat het starthek was gevallen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Meegs schreef: vr 14 februari 2020, 13:28
Oli4k schreef: ma 10 februari 2020, 16:28

FCC Wijckeroog, naast de A22 net voor de Velsertunnel.
Dat is een leuk baantje. Vooral sinds ze de nieuwe startheuvel hebben...

De eerste keer dat we er reden met de 40+ klasse deden de meeste het toch even iets voorzichtiger nadat het starthek was gevallen.
Dat wist ik .. de vraag was aan HendrikJan :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Halfweg

En ik denk dat ik me gewoon ga opgeven voor de intro lessen :) Dan kunnen ze niet meer om me heen :D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hendrikjan schreef: vr 14 februari 2020, 13:35 Halfweg

En ik denk dat ik me gewoon ga opgeven voor de intro lessen :) Dan kunnen ze niet meer om me heen :D
Ah, de Bataaf :-q Dat vond mijn kleine een hele toffe baan (reed daar zijn eerste NH cup)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

yo-eddy schreef: vr 14 februari 2020, 13:33
Meegs schreef: vr 14 februari 2020, 13:28
Dat is een leuk baantje. Vooral sinds ze de nieuwe startheuvel hebben...

De eerste keer dat we er reden met de 40+ klasse deden de meeste het toch even iets voorzichtiger nadat het starthek was gevallen.
Dat wist ik .. de vraag was aan HendrikJan :wink:
Ik reageerde niet naar jou toe, maar naar de opmerking van Oli4K.
:kiss:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Meegs schreef: vr 14 februari 2020, 13:46 Ik reageerde niet naar jou toe, maar naar de opmerking van Oli4K.
:kiss:
:oops: sorry, zat op m'n phone ... :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

yo-eddy schreef: vr 14 februari 2020, 13:41
hendrikjan schreef: vr 14 februari 2020, 13:35 Halfweg

En ik denk dat ik me gewoon ga opgeven voor de intro lessen :) Dan kunnen ze niet meer om me heen :D
Ah, de Bataaf :-q Dat vond mijn kleine een hele toffe baan (reed daar zijn eerste NH cup)
Yep, volgens mij heb ik hem zien rijden. Minime doet nog niet mee aan wedstrijden..
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@Meegs Haha, lekker verwarrend. Na 7 keer heen en weer gelezen te hebben snap ik het weer, denk ik.

Ik ken de andere banen niet echt. Halfweg zag ik laatst voor het eerst toen ik er toevallig langsreed. We zijn een beetje bij toeval bij FCC Wijkeroog terecht gekomen, vooral omdat het de dichtstbijzijnde is en we hoorden van de proeflessen. Vorig jaar hebben beide kids dat gedaan, dit jaar alleen de zoon en hij wil wel 'echt crosser worden'. Echt tof hoe hij nu ongeveer woont in zijn bodyprotector en integraalhelm. Ik snap het ook helemaal want ik was precies zo op die leeftijd, toen al dol op alles waar je een helm voor nodig had (alleen had ik geen ouders die zin/geld hadden om me te laten crossen). Die startheuvel gaan ze denk ik de laatste proefles vanaf. Hij is vorig jaar tot halverwege geweest, dat gaat nog een dingetje zijn. Als ik het zie krijg ik ook zin om een keer een klasje voor de ouders mee te doen. Zal eens vragen of ze zoiets ook doen.
Plaats reactie