Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Mijn zoon van 10 wil niet alleen meer mountainbiken. Hij wil nu OP mountainbiken. Zijn er hier mensen uit Utrecht/Zeist e.o. die hier ervaringen en tips voor hebben?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Vandaag met de Kids de Roger Wijnen tourtocht gereden. (Genhout Zuid-Limburg) Gekozen voor de 20km
(30 en 45 kon ook)
Met heen en weer fietsen 42km en 364hm op de teller.

Vertrokken met - 2 en daar had de jonge dame van net 10 toch wat last van.
Gelukkig werd het snel schitterend fiets weer!

M'n zoontje van bijna 12 hield het tempo er aardig in :D
Dan bleven we lekker warm, lekker gefiets zonder pech of valpartijen.

Jammer dat sommige van de tour rijders het nodig vinden om op de gekste plaatsen in te halen.
Een vond het zelfs nodig om schuin tussen haar en een niet snel genoeg passerende mede fietser door te steken. Gelukkig ging het net goed.

De meeste deelnemers waren gelukkig wel positief en kregen de Kids veel :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Vandaag Amerongen afgevinkt met Hidde (hij is inmiddels bijna twee weken 7), heel erg genoten van zowel de afdalingen als het feit dat hij overal omhoog komt (1x doorslippend achterwiel op boomwortel, verder alles kunnen rijden).
Downhillen maakt 'm echt blij, zeker op zo'n flow trail als Amerongen.
Harry was dan ook favoriet
rond in 1uur en 45 minuutjes incl. een pauze van een kwartiertje halverwege. We hadden beetje "haast" vanwege het schaarse daglicht 8)

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:-q
Leuk hè?

Bij ons was vandaag Leersum aan de beurt. 1x een voetje aan de grond op de wortelklim (maar daar zie ik veel "grote mensen" ook naast hun fiets, dus dat was geen schande). De rest van het rondje ging verrassend makkelijk eigenlijk. Het was ook nog eens prachtig weer, dus weer een zeer geslaagde uitstapje.

Afbeelding(pepernoten voor extra energie!)

Met Leersum erbij heeft Jip er nu 8 van de 9 UHR routes opzitten. Hij wil ze eigenlijk allemaal doen op zijn zesde. Rest nog: Kwintelooijen. Gekkenwerk voor de kabouter, of gewoon aan beginnen?

(en daarna ook maar eens Schoorl doen ofzo, daar kennen we nog een ander klein mtb liefhebbertje, die wil mss wel mee). :D
Laatst gewijzigd door 38x10 op zo 17 november 2019, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: zo 17 november 2019, 16:24 ... Rest nog: Kwintelooijen. Gekkenwerk voor de kabouter, of gewoon aan beginnen? ...
Gekkenwerk voor iedereen. Dus gewoon gaan. Juist nu met al die bwr's valt een voetje aan de grond niet eens op :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: zo 17 november 2019, 16:24 :-q
Leuk hè?

Bij ons was vandaag Leersum aan de beurt. 1x een voetje aan de grond op de wortelklim (maar daar zie ik veel "grote mensen" ook naast hun fiets, dus dat was geen schande). De rest van het rondje ging verrassend makkelijk eigenlijk. Het was ook nog eens prachtig weer, dus weer een zeer geslaagde uitstapje.

Met Leersum erbij heeft Jip er nu 8 van de 9 UHR routes opzitten. Hij wil ze eigenlijk allemaal doen voor zijn zesde. Rest nog: Kwintelooijen. Gekkenwerk voor de kabouter, of gewoon aan beginnen?

(en daarna ook maar eens Schoorl doen ofzo, daar kennen we nog een ander klein mtb liefhebbertje, die wil mss wel mee). :D
Moeten maar weer eens een datum prikken, Schoorl ligt er ook top bij :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Vandaag weer speeltijd met het grut (lang leve kerstvakantie) .... man man wat leren die jochies snel ....

Afbeelding

https://www.facebook.com/roy.stroomer/v ... =3&theater

Afbeelding

https://www.facebook.com/roy.stroomer/v ... =3&theater

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Supermooi! :-q
Wie is dat baasje met die witte helm?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: ma 23 december 2019, 05:46 Supermooi! :-q
Wie is dat baasje met die witte helm?
Lars (8), zoontje van een van mijn oude fietsmakkers (Ironhorse Erik) ook uit Schoorl :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Woh, wat een mooie plaatjes en filmpjes! Mijn zoontje (10) heeft afgelopen zomer z'n eerste mtb gekocht van z'n verjaardagsgeld en vindt het ook helemaal fantastisch op de UHR. Super mooi om zo met hem over de routes te fietsen. En ook mooi om te zien hoe hij wordt aangemoedigd door mensen die ons inhalen.

Optimaal genieten zo!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

balboa schreef: di 24 december 2019, 00:42 Woh, wat een mooie plaatjes en filmpjes! Mijn zoontje (10) heeft afgelopen zomer z'n eerste mtb gekocht van z'n verjaardagsgeld en vindt het ook helemaal fantastisch op de UHR. Super mooi om zo met hem over de routes te fietsen. En ook mooi om te zien hoe hij wordt aangemoedigd door mensen die ons inhalen.

Optimaal genieten zo!
Thx, is echt een gevoel van rijkdom om je hobby te mogen delen met de volgende generatie. Mooi om ze zoveel lol te zien hebben, uitdaging zien zoeken en vooral lekker buiten te zien spelen :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Mijn zoon van 10 zit vol met energie dus ik probeer hem op de fiets mee te krijgen. Afgelopen Oudjaarsdag zijn we naar Lage Vuursche geweest en hij vond het fantastisch. Mooi om te zien dat hij zonder angst of aarzeling alle dropjes en boomwortels neemt. :-D

Afbeelding
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Al een tijdje samen met onze oudste zoon aan het biken en sinds afgelopen zomer doet hij mee aan de lokale wedstrijdjes.
De wedstrijdjes zijn leuk en maakt hem zeer fanatiek hebben we gemerkt. Maar samen een rondje doen en genieten van het samen fietsen is en blijft toch wel het leukste om te doen :wink:



Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie