Dikke fietsen worden hier ook zeker steeds meer een symbool van status denk ik.
Maar je bent goed bezig hoor ik
Maar vind je de nieuwe electrische techieken dan niet interessant ipv een verbrandingsmotor?
Auto van de biker
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...
Electrisch wel interessant maar ben meer van mechanisch. Op mijn fietsen dan ook niets elektronisch te vinden, geen metertjes, geen elektrisch schakelen. Mijn oldtimers zijn bijna geheel mechanisch gelukkig (minder dan 2500km per jaar)
Daarbij is elektrisch autorijden en een zware aanhanger (+/- 1600kg) geen optie als het nog enigzins betaalbaar moet blijven.
Ik heb zelf verder niets met allerhande elektrische gadgets dus ook niet in de auto.
Daarbij is elektrisch autorijden en een zware aanhanger (+/- 1600kg) geen optie als het nog enigzins betaalbaar moet blijven.
Ik heb zelf verder niets met allerhande elektrische gadgets dus ook niet in de auto.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
- Merijn.
- Extreme Biker
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
- Mijn mountainbike: staat in de kelder
Ik lees meervoud, dan is mijn interesse gewekt.. Wat heb je staan/rijden?lightrider schreef: ↑do 14 maart 2019, 09:42 Mijn oldtimers zijn bijna geheel mechanisch gelukkig (minder dan 2500km per jaar)
-
- Extreme Biker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...
Mini Clubman Estate 1979 ombouwen van 1.000 naar 1.300
Mini Van project uit 1981, eerst nog weer luchtdicht maken
VW T3 Camper uit 1982 met 2.0 boxer luchtgekoeld
@Marijn, jij een Kadett?
Mini Van project uit 1981, eerst nog weer luchtdicht maken
VW T3 Camper uit 1982 met 2.0 boxer luchtgekoeld
@Marijn, jij een Kadett?
Laatst gewijzigd door lightrider op do 14 maart 2019, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
- wamske
- Mountainbike Junk
- Berichten: 295
- Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
- Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93
Ik dacht precies hetzelfdeMerijn. schreef: ↑do 14 maart 2019, 09:44Ik lees meervoud, dan is mijn interesse gewekt.. Wat heb je staan/rijden?lightrider schreef: ↑do 14 maart 2019, 09:42 Mijn oldtimers zijn bijna geheel mechanisch gelukkig (minder dan 2500km per jaar)
- wamske
- Mountainbike Junk
- Berichten: 295
- Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
- Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93
Bram, je mist een Saab 9-3 SE 2.8t nog op je shortlistBram87 schreef: ↑ma 11 maart 2019, 17:55de opwek is eigenlijk niet het probleem, meer het transport van de plek waar het wordt opgewekt naar de plek waar het gebruikt wordt...dus de koperen kabeltjes in de grond.
OT: ben op zoek naar een vervangende wagen maar loop vast op teveel eisen / te weinig auto's waar ik warm van wordt. Misschien dat hier iemand nieuw inzicht kan bieden?
facts: 15k per jaar, dus anno 2019 lijkt me benzine of gas het best. Voorkeur voor station, SUV ook leuk maar 1:12 is een beetje het minimum. Vrouw en 2 kids moeten mee . Beetje vermogen is fijn (140pk minimaal). Trekhaak pre, maar ik laat een goede auto niet staan bij het ontbreken er van.
Shortlist: Subaru Legacy 2010, Mazda6 2010, Alfa 159 1.750 tbi. Misschien een Astra J (vind het een mooi model). V60 T3/4 helemaal gaaf maar is wel duur en niet heel groot.
geen: peugeot/renault/focus of TSI/DSG ellende (maar ik sta altijd open voor goede argumenten)
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5581
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Ik rij nu zo'n 4 jaar in een Peugeot 508 SW uit 2011.
Ruim, 156 pk dus voldoende vermogen, bouwkwaliteit is tot nu toe prima. Geen rammeltje of kraakje in het interieur. Geen roest. Alles erop en eraan wat autorijden en dan vooral op de lange weg aangenaam maakt. Maar zoals je zelf al opmerkte is die THP motor een probleemgeval. Ook ik heb vorig jaar de nadelen ondervonden van een vervuilde motor bij km stand 140.000. Er was veel zo niet alles kapot. Spruitstuk, Waterhuis,Turbo, Motorsteun, Lambda sonde, verbrande kleppen etc. Ik heb toen de keuze gemaakt om hem te reviseren bij een specialist. Inruilen kostte mij net zoveel als laten reviseren. En omdat ik eigenlijk heel tevreden was met de auto op zich was dat de beste keuze. Nu geen noemenswaardig olieverbruik dan dat deze motor nodig heeft, rijd als nieuw.
Lang verhaal kort, niet kopen tenzij de verkoper akkoord gaat met een inwendige check op vervuiling en controle van de turbo. Is hij gewoon schoon dan heb je er een prachtige auto aan.
Mocht ik nu in de markt zijn voor een vergelijkbare auto zou ik voor de Mazda 6 gaan. Subliem 2 liter blok ligt daarin.
- Merijn.
- Extreme Biker
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
- Mijn mountainbike: staat in de kelder
Cool! Mini's heb ik ook altijd leuk gevonden, maar ben bij Duits blijven hangen.lightrider schreef: ↑do 14 maart 2019, 09:47 Mini Clubman Estate 1979 ombouwen van 1.000 naar 1.300
Mini Van project uit 1981, eerst nog weer luchtdicht maken
VW T3 Camper uit 1982 met 2.0 boxer luchtgekoeld
@Marijn, jij een Kadett?
Geen Kadett, maar een VW Derby. Al worden ze vaker door elkaar gehaald hoor.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...
Leuk, Derby, ken het wel maar erg weinig gezien.
Nier de voorloper van de Jetta? Of de Polo Classic? Ooit nog in gereden...
Nier de voorloper van de Jetta? Of de Polo Classic? Ooit nog in gereden...
Laatst gewijzigd door lightrider op do 14 maart 2019, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...
Krokante mini
Mini Clubman
T3 Camper
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
- Merijn.
- Extreme Biker
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
- Mijn mountainbike: staat in de kelder
lightrider schreef: ↑do 14 maart 2019, 09:47 Mini Van project uit 1981, eerst nog weer luchtdicht maken
Als dat deze is, heb je nog wel even werk...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral 29
dat klopt zeker niet, Astra heeft aanzienlijk meer kofferbakruimte dan een V60.Scottie2000 schreef: ↑wo 13 maart 2019, 19:20 De V60 lijkt me toch wel iets groter dan een Opel Astra, al zal het niet heel veel schelen.
Ik heb nu een Renault Megane 4. Die was voor mijn gevoel ietsje kleiner dan de V60
De 508...inderdaad mooi, maar hij mist een beetje een 'wow' factor vind ik. Oogt een beetje serieus, ben pas 30Dice Oldskool schreef: ↑do 14 maart 2019, 09:50
Ik rij nu zo'n 4 jaar in een Peugeot 508 SW uit 2011.
(...)
Mocht ik nu in de markt zijn voor een vergelijkbare auto zou ik voor de Mazda 6 gaan. Subliem 2 liter blok ligt daarin.
Wat betreft de Mazda6: de 2.0 SkyActive is mooi maar het nieuwe model valt buiten budget. De 'gewone' 2.0 die in het vorige model lag ervoer ik tijdens een proefrit als log/traag. Maar de auto zelf krijgt veel pluspunten.
Vandeweek ook in een Legacy gereden, maar ook van die 2.0 was ik niet heel erg onder de indruk. Misschien omdat hij gecombineerd was met een CVT.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...
Als dat deze is, heb je nog wel even werk... : Suprised
Die is het ja. Wilde toch nog goed leren lassen dus maar gedaan.
Ik kocht bij diegene een 1.275 motor blok. Hij had nog wel wat meer staan....
Dus met een volle aanhanger terug en de tweede keer deze ook maar meegenomen (tot groot ongenoegen van het thuisfront trouwens)
Die is het ja. Wilde toch nog goed leren lassen dus maar gedaan.
Ik kocht bij diegene een 1.275 motor blok. Hij had nog wel wat meer staan....
Dus met een volle aanhanger terug en de tweede keer deze ook maar meegenomen (tot groot ongenoegen van het thuisfront trouwens)
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
- Opperchief
- All rounder
- Berichten: 78
- Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
- Mijn mountainbike: Giant Trance 29er
Mooie wagen!