Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
sake909
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 10:59

Huidige auto VW Polo (laatste model). Geen dakdrager dus de fiets (29", fully, seat dropperpost) zal voorlopig in de auto moeten. Kan de fiets, voorwiel verwijderd uiteraard, ook rechtop geplaatst worden?
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

lightrider schreef: di 7 juli 2020, 10:48
yo-eddy schreef: di 7 juli 2020, 10:24

Had geloof ik ergens gelezen dat ze richten op "vanaf 40K" , een hoop geld voor particulier maar in de lease markt een heel scherpe prijs. Onze huidige (in mijn ogen oerlelijke) KIA E-Niro heeft een catalogus waarde van 46K ....
Voor 40.000 euro heb je nog geen VW-camper. Nieuwprijs nu rond de 65.000 euro. Dus 40.000 is veel maar niet onbetaalbaar.

Toch ook maar eens kijken of ik onze T3, 2.0 luchtgekoeld ook om kan bouwen naar elektrisch
40.000 euro lijkt me niet waarschijnlijk. Een ID.3 kost al minimaal 30.000 euro. En die heeft een kleine accu.
Zou misschien kunnen voor een hele kale (transporter) met een kleine actieradius.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Die 40.000 lijkt mij ook weinig maar ik laat mij verrassen...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik laat mij graag verrassen dat die bus er daadwerkelijk in 2022 is. Als VW ergens goed in is dan is het verwachtingen hoog houden.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het idee van een retrobus duikt ongeveer elke 10 jaar op, met de US als de voornaamste markt, om dan weer afgevoerd te worden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ze hebben geen ID3e bij VW......
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

CC-Rider schreef: di 7 juli 2020, 15:44 Ze hebben geen ID3e bij VW......
Ik snap het niet, maar dat zal aan mij liggen. Kun je het uitleggen?
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ze hebben geen idee hoe ze de problemen met de ID3 op moeten lossen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

sake909 schreef: di 7 juli 2020, 11:03 Huidige auto VW Polo (laatste model). Geen dakdrager dus de fiets (29", fully, seat dropperpost) zal voorlopig in de auto moeten. Kan de fiets, voorwiel verwijderd uiteraard, ook rechtop geplaatst worden?
Ik zou de trial and error methode aan willen raden (maar ik denk zomaar dat het niet past). In mijn Golf 7 past mijn fully enkel met beide wielen eruit (maar heb trekhaak voor fietsdrager) en in mijn Passat B8 past ie net in zijn geheel met zadel in laagste stand dropper. En dan heb ik nog 27,5" wielen.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Auto update.

Knalpijp gelast. Penny-Light is weer uit en kan er weer tegenaan. :-q
Al weer 4,5 jaar de lelijkste wagen van de familie. Toch iets wat niet iedereen kan zeggen hé.
16 jaar oude Kia Carens. Tis dat je een zee van ruimte hebt met de banken plat en nergens meer naar hoeft te kijken.
Radio met bluetooth erin van Wish.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

sake909 schreef: di 7 juli 2020, 11:03 Huidige auto VW Polo (laatste model). Geen dakdrager dus de fiets (29", fully, seat dropperpost) zal voorlopig in de auto moeten. Kan de fiets, voorwiel verwijderd uiteraard, ook rechtop geplaatst worden?
Lijkt me heel lastig, Mijn ‘sportwagen’ voor surf en fiets vervoer is een golf 4 variant waar ik de achterbank uit heb gehaald, niet plat maar echt gedemonteerd. Daar kan een fully 29er zonder voorwiel rechtop in staan. Moet ik m wel gekanteld erin zetten en eenmaal binnen kan ie net rechtop staan.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Zal helemaal van de maat fully en de Veerweg afhangen. Een fatbike maat dranghek past bij mij gewoon achterin de Renault ZOE. En die is niet zoveel groter of kleiner dan de Polo.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dacht dat door de Corona crisis de verkoop van nieuwe auto's aardig ingestort was, en daarom levertijden wel mee zouden vallen. Vandaag een Volvo V60 besteld, verwachtte leverdatum ergens in januari 2021 :roll: .

Gelukkig veranderen de bijtellingstarieven voor niet-electrische auto's niet.......

Het lijkt wel een fiets...

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie