Juiste prioriteiten, altijd goed!
Auto van de biker
Juist en zulk soort kortzichtigheid van milieugekkies is de nekslag.yo-eddy schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 19:17verbranden is verbranden, met of zonder vonkje erbij ...... gaat om wat eruit de pijp komtKnakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 17:45 Maar het ging over verbrandingsmotoren en een diesel is een zelfontbrandingsmotor, jammer genoeg is niet iedereen het daar mee eens
In 2040 rijden wij braaf allemaal fossielvrij terwijl in heel afrika de exportdiesels rondrijden
-
- All rounder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
- Mijn mountainbike: mist een motortje!
Sinds een klein jaartje, toen het nog net aan 4% was, ben ik bijtelling-ontwijker: ik rijd een Tesla Model 3. Als ik de voorwielen er uit haal, gaan er makkelijk twee MTB's in. Echter, voor de weekendjes weg naar Drente en Limburg binnenkort, moet er ook nog bagage mee, waardoor de fietsen niet meer achterin mee kunnen.
Iemand nog oplossingen om twee fietsen mee te nemen in de Model 3? Ik heb helaas toentertijd niet gekozen voor een trekhaak, en moet zeggen dat ik de Seasuckers wel erg veel geld vind voor die paar keer per jaar. Dat geld stop ik liever in het N+1 potje..
Iemand nog oplossingen om twee fietsen mee te nemen in de Model 3? Ik heb helaas toentertijd niet gekozen voor een trekhaak, en moet zeggen dat ik de Seasuckers wel erg veel geld vind voor die paar keer per jaar. Dat geld stop ik liever in het N+1 potje..
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
-
- Moderator
- Berichten: 4115
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Ach, als iemand die transitie kan betalen zijn wij het, en ik denk dat de autodichtheid in de westerse wereld stukken hoger is dan in Afrika.... waar ze ook al weinig hoeven te stoken om hun huis warm te houden en kwa consumptie ook enorm achterlopen op de westerse wereld.Knakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 19:23Juist en zulk soort kortzichtigheid van milieugekkies is de nekslag.
In 2040 rijden wij braaf allemaal fossielvrij terwijl in heel afrika de exportdiesels rondrijden
Als je gelooft in de klimaatproblematiek kan je alleen maar erkennen dat die transitie vooral bij ons moet gebeuren.
Anyway, nog steeds blij met mijn Lupo 3L die effectief 1:30 rijdt en de helft fijnstof uitstoot in vergelijking met een Tesla..... de millieuzones... tja, ik koop wel online.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7363
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Dat doet denken aan het 'misbruik' van een quote van Dr. Helmut Kohl op een folder over emissiestandaards: „Entscheidend ist, was hinten rauskommt“
Overigens lijkt me geloven dat er in 2022 geen verbrandingsmotor meer te krijgen is, niet echt op veel realiteitszin te berusten. Om maar de grootste speler in Europa te nemen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
- Mijn mountainbike: Trek Procaliber
Ik neem aan dat je nog een jaar of drie met de auto doet. Misschien zelfs 4 om de ontwijking te maximaliseren.
Alsnog een trekhaak er onder laten zetten? Is niet goedkoop (plm € f 1000). Ik ken je leaseregeling niet , maar het zou kunnen dat de leasemij de kosten betaalt en de leaseprijs verhoogt. Die verhoging zou je dan weer van de bijtellling af kunnen trekken.
________
Mijn fiets
Mijn fiets
-
- All rounder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
- Mijn mountainbike: mist een motortje!
Ik zal eens raadplegen bij Arval, dank!
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
Ik bedacht me net het volgende
Als het niet meer is toegestaan nieuwe auto's met een verbrandingsmotor te verkopen.
dan is het volgens mij echter niet verboden om een los motorblok te verkopen....
er rijden per slot van rekening ook nog steeds oldtimers rond van 30 jaar of ouder met een LS2 blok o.i.d. rond.
denk dat de markt in revisie behoorlijk aan zal gaan trekken tegen die tijd.
landrover heeft dat trucje ook mogelijk gemaakt.
de complete body van een 2003 paste op een '74 chassis en vooral toen de oude diesels niet meer in de overgangsregeling mochten is hier door veel mensen gretig gebruik van gemaakt.
hier in het dorp rijden al zeker 3 modellen 2003/ 2004 rond op een '73/ '74 chassis.
als 'schadeauto' geïmporteerd uit Duitsland, België of Polen, op een oldtimerchassis dat al gekeurd was, herkeuring brandstof aanvragen en je bent in 10 minuten klaar.
Als het niet meer is toegestaan nieuwe auto's met een verbrandingsmotor te verkopen.
dan is het volgens mij echter niet verboden om een los motorblok te verkopen....
er rijden per slot van rekening ook nog steeds oldtimers rond van 30 jaar of ouder met een LS2 blok o.i.d. rond.
denk dat de markt in revisie behoorlijk aan zal gaan trekken tegen die tijd.
landrover heeft dat trucje ook mogelijk gemaakt.
de complete body van een 2003 paste op een '74 chassis en vooral toen de oude diesels niet meer in de overgangsregeling mochten is hier door veel mensen gretig gebruik van gemaakt.
hier in het dorp rijden al zeker 3 modellen 2003/ 2004 rond op een '73/ '74 chassis.
als 'schadeauto' geïmporteerd uit Duitsland, België of Polen, op een oldtimerchassis dat al gekeurd was, herkeuring brandstof aanvragen en je bent in 10 minuten klaar.
Laatst gewijzigd door Knakworstkweker op vr 23 oktober 2020, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
vrouw/ vriendin thuislatengoos schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 19:29 Sinds een klein jaartje, toen het nog net aan 4% was, ben ik bijtelling-ontwijker: ik rijd een Tesla Model 3. Als ik de voorwielen er uit haal, gaan er makkelijk twee MTB's in. Echter, voor de weekendjes weg naar Drente en Limburg binnenkort, moet er ook nog bagage mee, waardoor de fietsen niet meer achterin mee kunnen.
Iemand nog oplossingen om twee fietsen mee te nemen in de Model 3? Ik heb helaas toentertijd niet gekozen voor een trekhaak, en moet zeggen dat ik de Seasuckers wel erg veel geld vind voor die paar keer per jaar. Dat geld stop ik liever in het N+1 potje..
-
- All rounder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
- Mijn mountainbike: mist een motortje!
Haha, het betreft uiteraard twee fietsen voor mij; gravel en mtb!
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Van wie niet?Knakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:12 Ik bedacht me net het volgende
het is niet meer toegestaan nieuwe auto's met een verbrandingsmotor te verkopen.
ik zie het, even aanpassenJamis Diablo schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:22Van wie niet?Knakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:12 Ik bedacht me net het volgende
het is niet meer toegestaan nieuwe auto's met een verbrandingsmotor te verkopen.
Denk het niet. De lage TCO van een elektrische auto komt mede doordat er juist weinig dure arbeid nodig is. De Land Rovers en andere modellen waar de motorruil mogelijk is zullen schaars worden en dus een hoge vraagprijs hebben. Het zal dus eerder een nichemarkt worden voor wappies met te veel geld. Die nu voor een kapitaaltje een gereviseerde Volvo 143 rijden.Knakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:12 denk dat de markt in revisie behoorlijk aan zal gaan trekken tegen die tijd
(Trouwens, het merendeel van de auto's wordt geëxporteerd naar het voormalig Oostblok, niet naar Afrika. Export via de zee is kostbaar, en sloop is goedkoop.)
Ja, doei !
het meerendeel jaJoepie de schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:29Denk het niet. De lage TCO van een elektrische auto komt mede doordat er juist weinig dure arbeid nodig is. De Land Rovers en andere modellen waar de motorruil mogelijk is zullen schaars worden en dus een hoge vraagprijs hebben. Het zal dus eerder een nichemarkt worden voor wappies met te veel geld. Die nu voor een kapitaaltje een gereviseerde Volvo 143 rijden.Knakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:12 denk dat de markt in revisie behoorlijk aan zal gaan trekken tegen die tijd
(Trouwens, het merendeel van de auto's wordt geëxporteerd naar het voormalig Oostblok, niet naar Afrika. Export via de zee is kostbaar, en sloop is goedkoop.)
en vanuit polen gaan er vrachtwagens vol naar tanger...
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5644
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Vergis je niet, waar denk je dat alle hier afgeschreven auto`s naar toe gaan? En daar doen ze niet aan APK`s of emissie-eisen (weet je hoeveel VW T1`s en T2`s er nog in bv Egypte rondrijden?)
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)