SureKnakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:32het meerendeel jaJoepie de schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:29
Denk het niet. De lage TCO van een elektrische auto komt mede doordat er juist weinig dure arbeid nodig is. De Land Rovers en andere modellen waar de motorruil mogelijk is zullen schaars worden en dus een hoge vraagprijs hebben. Het zal dus eerder een nichemarkt worden voor wappies met te veel geld. Die nu voor een kapitaaltje een gereviseerde Volvo 143 rijden.
(Trouwens, het merendeel van de auto's wordt geëxporteerd naar het voormalig Oostblok, niet naar Afrika. Export via de zee is kostbaar, en sloop is goedkoop.)
en vanuit polen gaan er vrachtwagens vol naar tanger...
Auto van de biker
Ja, doei !
-
- Moderator
- Berichten: 4131
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... per_capita
Als je kijkt naar uitstoot zullen de oude auto's in Africa het op het gebied van NOx en fijnstof het vast slechter doen dan de gemiddelde europeaan. Op het gebied van CO2 zullen die oude auto's niet veel slechter zijn dan de moderne europeanen, zeker als je kijkt naar de totale lifecycle.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5247
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
De leasemaatschappij vindt dat normaal gesproken geen probleem, als hij maar betaald wordt. De betaler is meestal je werkgever die de auto beschikbaar stelt, dus die zal een 'go' moeten geven op de extra kosten (of dat nog binnen je budget valt). Als hij 1000 kost wordt dat verdeeld over het aantal maanden dat de auto nog in de lease is als extra maandbedrag.G.P. schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 20:06Ik neem aan dat je nog een jaar of drie met de auto doet. Misschien zelfs 4 om de ontwijking te maximaliseren.
Alsnog een trekhaak er onder laten zetten? Is niet goedkoop (plm € f 1000). Ik ken je leaseregeling niet , maar het zou kunnen dat de leasemij de kosten betaalt en de leaseprijs verhoogt. Die verhoging zou je dan weer van de bijtellling af kunnen trekken.
Hij wordt achteraf aangebouwd dus geen extra bijtelling.
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5503
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
allemaal stuiptrekkingen, over 60 jaar rijdt er geen ICE meer op aarde
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Mijn opa heeft nog lang aan de keukentafel zitten mijmeren dat het maar zonde was dat de stoomtrein werd vervangen door elektriek. Dat was toch maar een mooi staaltje techniek.
Ja, doei !
Je opa had wel gelijk
Stoom was onderhouds en arbeidsintensiever, maar wel onafhankelijk van een vast stroomnet.
Rijden nu ook nog steeds dieseltreinen......
Stoom was onderhouds en arbeidsintensiever, maar wel onafhankelijk van een vast stroomnet.
Rijden nu ook nog steeds dieseltreinen......
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5503
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
als je tijdens het biken ook alleen maar achteruit kijkt .........Knakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 21:32 Je opa had wel gelijk
Stoom was onderhouds en arbeidsintensiever, maar wel onafhankelijk van een vast stroomnet.
Rijden nu ook nog steeds dieseltreinen......
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
En jij reed toch op zo'n moderne carbon fiets?yo-eddy schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 21:37als je tijdens het biken ook alleen maar achteruit kijkt .........Knakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 21:32 Je opa had wel gelijk
Stoom was onderhouds en arbeidsintensiever, maar wel onafhankelijk van een vast stroomnet.
Rijden nu ook nog steeds dieseltreinen......
Ik voorzie toch dat ze brandstof gaan maken uit CO2 uit de lucht. Vraag is hooguit of ICE dan nog verboden gaat worden. En of EV zo efficiënt en vooral veel gemakkelijker gaat worden dan zelfs de meest verstokte brandstofstoker er geen zin meer in heeft (5 minuten tanken, na 800 km is de tank al weer leeg, je kunt niet overal tanken...).
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Meer iets met open-mijnbouw...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Diesel-electrisch ja....
In NL wisten we al sinds de jaren 50 van de vorige eeuw dat diesel een gebrekkige voortstuwer is. Tenzij je een hele reeks aan slijt-en onderhoudsgevoelige onderdelen er aan vast hangt. Dat is alleen voor werktuigbouwers leuk, maar verder niet echt zinvol.
Ja, doei !
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5503
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Ik zeg bewust 60 jaar zodat de meesten hier mij er t.z.t. niet op kunnen afrekenenLars TB schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 21:40Ik voorzie toch dat ze brandstof gaan maken uit CO2 uit de lucht. Vraag is hooguit of ICE dan nog verboden gaat worden. En of EV zo efficiënt en vooral veel gemakkelijker gaat worden dan zelfs de meest verstokte brandstofstoker er geen zin meer in heeft (5 minuten tanken, na 800 km is de tank al weer leeg, je kunt niet overal tanken...).
EV, Waterstof, Betere accu's die je gewoon wisselt zoals bij je accuboor (dit plan is door Renault geloof ik al eens vrij ver uitgewerkt) etc etc
Waterstof "verbranden" mag vast nog wel
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5503
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Er gaat een gerucht dat 90% vh Titanium in de fiets industrie van een gestrande nucleaire onderzeer komt, mooie recycling
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
CO2 naar hoogwaardige koolstoffen opwaarderen ligt niet voor de hand omdat dat veel energie kost. Die energie is nuttiger inzetbaar.Lars TB schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 21:40Ik voorzie toch dat ze brandstof gaan maken uit CO2 uit de lucht. Vraag is hooguit of ICE dan nog verboden gaat worden. En of EV zo efficiënt en vooral veel gemakkelijker gaat worden dan zelfs de meest verstokte brandstofstoker er geen zin meer in heeft (5 minuten tanken, na 800 km is de tank al weer leeg, je kunt niet overal tanken...).
Homo economicus zal kiezen voor de voordeligste optie. Dat is EV. Fossiele aandrijving is uitontwikkeld. De wet op de Thermodynamica bepaalt dat er grenzen zijn aan het rendement van verbrandingsmotoren. Die grens is bereikt en kan alleen worden opgerekt door het toevoegen van nog meer slijtagegevoelige of fraudegevoelige onderdelen. Fraude vergoeden kost ook best wat centen. #VAG #Pon
Ik kom er over 60 jaar nog wel even op terug
Laatst gewijzigd door Joepie de op vr 23 oktober 2020, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, doei !
Nu je het zegt... . Ik realiseer me dat ik de lampen helemaal niet aan gedaan heb. Staat momenteel een pANTher in de woonkamer... .
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"