Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Nice, fraaie collectie 👍 Mooie foto's ook trouwens!
Same shit, different day :winkie:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Bekende auto's! Wel een beetje zonde om een E30 op te offeren voor de cross inmiddels.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Blastfromthepast schreef: di 19 november 2019, 09:34 Bekende auto's! Wel een beetje zonde om een E30 op te offeren voor de cross inmiddels.
Dat was ook mijn eerste gedachte :-{ maar toen bedacht ik mij, de cross E30 was hoogst waarschijnlijk eerst een rally E30...... die ze (de broers, neem ik aan) gecrasht hebben :-{ ja dan kun je met wat oplap werk gaan crossen :-q
Maar ik ben ook erg benieuwd naar het werkelijke verhaal natuurlijk :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Het is idd een gele E30 waarbij ik me nog foto's van de crash herinner. In dat geval is het een mooi 2e leven.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

bluebird schreef: ma 18 november 2019, 20:08 Nice, fraaie collectie 👍 Mooie foto's ook trouwens!
Sarcasme, of zie jij de foto's wel? Ik zie iig niet veel.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nadat een Belg op de ring van Antwerpen besloot te kijken hoe goed de kreukelzones en airbags van mijn Fiesta waren (en die waren gelukkig best goed) toch maar eens iets groters gekocht zonder in te boeten qua zuinigheid. Sterker nog, de Fiesta deed een retourtje Alpen met 1:14, de Prius met 1:20. Met drie fietsen in de auto, uitermate comfortabel en met aardig doorhalen op de Autobahn. Maar goed, mijn eisen voor een auto zijn dan ook vooral: Zo comfortabel en goedkoop mogelijk, met een aantal fietsen erin daar komen waar het mooi vertoeven is. Overigens had die gepimpte 1 serie op onderstaande foto behoorlijk wat moeite om ons af te schudden op de passen richting Livigno. :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

Voor al die liefhebbers van autotechniek is de Prius trouwens (ondanks zijn onterechte imago) stukken interesanter dan een willekeurige 6 in lijn of V8. De manier waarop Toyota 2 electromotoren heeft weten te koppelen aan een benzinemotor en daarbij de koppeling en versnellingsbak heeft geelimineerd is echt heel fraai en rijd ook nog eens heerlijk. Nu maar eens doorsparen voor de plugin variant.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Mario070 schreef: di 19 november 2019, 09:47
Blastfromthepast schreef: di 19 november 2019, 09:34 Bekende auto's! Wel een beetje zonde om een E30 op te offeren voor de cross inmiddels.
Dat was ook mijn eerste gedachte :-{ maar toen bedacht ik mij, de cross E30 was hoogst waarschijnlijk eerst een rally E30...... die ze (de broers, neem ik aan) gecrasht hebben :-{ ja dan kun je met wat oplap werk gaan crossen :-q
Maar ik ben ook erg benieuwd naar het werkelijke verhaal natuurlijk :-D :-q
Klopt was mijn eerst een rally auto. Met 100 een boom op het achterwiel gepakt. Ik ging iets te enthousiast door een bocht, kwam met het achterwiel op het gras en toen begon de auto te schuiven. Pirouette van 360 graden gemaakt en in de akker geëindigd helaas.

Afbeelding

De hele achterkant van de auto was ontzet en je zag ook allerlei kleine scheurtjes. Opzich was de rolkooi nog goed, maar om het te herstellen zou heel veel werk zijn, auto door de midden slijpen en nieuwe kont erop. En dan nog hoe goed is hij dan nog. Dus maar besloten een nieuwe koets te pakken en alles over te bouwen.

En toen deze maar omgebouwd naar cross auto met een motor die ik toch nog had liggen. Auto beetje recht getrokken met een touw door aan de achterkant gebonden en een paar rukken deed wonderen, nieuwe draagarmpje eronder en hij reedt weer perfect :winkie:

Zo zag de nieuwe auto eruit met nog 10 dagen te gaan voordat we de volgende wedstrijd hadden:

Afbeelding

Dat was nog even hard werken om die weer af te krijgen.
zonoskar schreef: di 19 november 2019, 12:09
bluebird schreef: ma 18 november 2019, 20:08 Nice, fraaie collectie 👍 Mooie foto's ook trouwens!
Sarcasme, of zie jij de foto's wel? Ik zie iig niet veel.
hmm, dat is raar. Foto's staan op mijn site. Kan je die wel zien:
http://www.slobmotorsport.nl/
Laatst gewijzigd door Linc op di 19 november 2019, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Die Prius was inderdaad een hele fijne reisauto en bizar zuinig op zo'n reis.
Denk dat ie van mij zeker 2x zoveel had verbruikt. (En minder ruimte, behalve verticaal :))
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

zonoskar schreef: di 19 november 2019, 12:09
bluebird schreef: ma 18 november 2019, 20:08 Nice, fraaie collectie 👍 Mooie foto's ook trouwens!
Sarcasme, of zie jij de foto's wel? Ik zie iig niet veel.
Ik zie de foto's inderdaad wel..
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Linc schreef: di 19 november 2019, 12:27 hmm, dat is raar. Foto's staan op mijn site. Kan je die wel zien:
http://www.slobmotorsport.nl/
Leuke site, ik zou alleen je gastenboek dicht gooien (of minimaal even opschonen) :tong
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Dit jaar veel te weinig tijd voor gehad, maar hij doet t in ieder geval nog... :P
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Linc schreef: di 19 november 2019, 12:27
Mario070 schreef: di 19 november 2019, 09:47

Dat was ook mijn eerste gedachte :-{ maar toen bedacht ik mij, de cross E30 was hoogst waarschijnlijk eerst een rally E30...... die ze (de broers, neem ik aan) gecrasht hebben :-{ ja dan kun je met wat oplap werk gaan crossen :-q
Maar ik ben ook erg benieuwd naar het werkelijke verhaal natuurlijk :-D :-q
Klopt was mijn eerst een rally auto. Met 100 een boom op het achterwiel gepakt. Ik ging iets te enthousiast door een bocht, kwam met het achterwiel op het gras en toen begon de auto te schuiven. Pirouette van 360 graden gemaakt en in de akker geëindigd helaas.

Afbeelding

De hele achterkant van de auto was ontzet en je zag ook allerlei kleine scheurtjes. Opzich was de rolkooi nog goed, maar om het te herstellen zou heel veel werk zijn, auto door de midden slijpen en nieuwe kont erop. En dan nog hoe goed is hij dan nog. Dus maar besloten een nieuwe koets te pakken en alles over te bouwen.

En toen deze maar omgebouwd naar cross auto met een motor die ik toch nog had liggen. Auto beetje recht getrokken met een touw door aan de achterkant gebonden en een paar rukken deed wonderen, nieuwe draagarmpje eronder en hij reedt weer perfect :winkie:

Zo zag de nieuwe auto eruit met nog 10 dagen te gaan voordat we de volgende wedstrijd hadden:

Afbeelding

Dat was nog even hard werken om die weer af te krijgen.
zonoskar schreef: di 19 november 2019, 12:09

Sarcasme, of zie jij de foto's wel? Ik zie iig niet veel.
hmm, dat is raar. Foto's staan op mijn site. Kan je die wel zien:
http://www.slobmotorsport.nl/
:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Merijn. schreef: di 19 november 2019, 15:06 Dit jaar veel te weinig tijd voor gehad, maar hij doet t in ieder geval nog... :P
Ik zat te wachten op het moment dat je dwars ging, maar dat kwam niet. :-D
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Met een FWD Derby? :lol:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Blastfromthepast schreef: di 19 november 2019, 16:53
Merijn. schreef: di 19 november 2019, 15:06 Dit jaar veel te weinig tijd voor gehad, maar hij doet t in ieder geval nog... :P
Ik zat te wachten op het moment dat je dwars ging, maar dat kwam niet. :-D
Dennisvdb schreef: di 19 november 2019, 17:46 Met een FWD Derby? :lol:
Vrij lastig inderdaad.. :lol: In ieder geval niet in de weersomstandigheden waarbij hij de straat op gaat.
Plaats reactie