Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Sinds afgelopen zomer rij ik een Seat Leon ST FR. Bevalt me zeer goed!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Robi-One schreef: ma 27 december 2021, 21:26 Sinds afgelopen zomer rij ik een Seat Leon ST FR. Bevalt me zeer goed!
Heb inmiddels heel wat auto'' s uit de VAG-stal gehad, maar de Leon ST is degene die me het best is bevallen. Vooral de voortreffelijke sportstoelen waren geweldig.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

kermit schreef: ma 27 december 2021, 18:45 Die wegenbelasting (op geel kenteken) is voor mij de hoofdreden dat ik geen busje rijd... :((
Busje is grijs kenteken ;)

Dus ik rijdt wel goedkoper dan bijv. een dikke station diesel in dezelfde gewichtsklasse.

Maar ik vind het gewoon heerlijk rijden , ook op vakantie handig :D , 1 keer in de maand tanken (ong. 1000km op een tank)

Daar betaal ik dan maar wat extra voor , en aanhangers vind ik ook een gedoe.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, maar ik ben particulier dus een grijs kenteken zit er niet in.
Dat was vroeger wel het geval, maar toen ging mijn transport-budget volledig naar het motorrijden :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Volgens deze link is er wel degelijk een "bestelauto particulier" uitvoering. Scheelt weer 100 euro per 3 maanden ten opzichte van een personenauto uit dezelfde gewichtsklasse
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

kermit schreef: di 28 december 2021, 18:23 Ja, maar ik ben particulier dus een grijs kenteken zit er niet in.
Dat was vroeger wel het geval, maar toen ging mijn transport-budget volledig naar het motorrijden :D
ik ben ook particulier ;)

Wat ik overigens bizar vind , dat een bedrijf die doorgaans veel meer km's maakt maar het kwarttarief hoeft te betalen.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

baron062 schreef: di 28 december 2021, 19:04 Volgens deze link is er wel degelijk een "bestelauto particulier" uitvoering. Scheelt weer 100 euro per 3 maanden ten opzichte van een personenauto uit dezelfde gewichtsklasse
Dat klopt , dat zijn dus de provinciale opcenten. Die overigens als je ze wel moet betalen ook nog verschillen per provincie.
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Afbeelding

Minder kilometers (geen woon-werkverkeer meer), daarom de diesel ingeruild voor een echte bejaardenbak.
Yeti, 2-wiel aandrijving, TSI, DSG
De achter stoelen kunnen eruit zodat twee racefietsen (geen grote) er precies rechtop inpassen zonder voorwiel.
Mogelijk komt er soms een daktent op, soms een aanhanger achter. Regelmatig een achterdrager voor 2 MTB’s.
Retourtje naar Elba beviel super, geen behoefte aan chiptuning en rijdt erg prettig.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Koban schreef: do 27 januari 2022, 15:49 Van de week is Ioniq 5 lounge bezorgd 8km op de teller. Komende drie jaar mag ik het met de Ioniq doen. Dit keer niet gekozen voor trekhaak met fietsendrager. Gebruik het net te weinig. Leg de fiets meestal achter in de auto. Rubberen achterbak + rugleuning bescherming wordt nog geleverd. Makkelijk schoon te houden.

Wel even wennen volledig EV rijden...

Afbeelding
Dus de volgende keer dat ik bij jou kom kan ik aan de laadpaal? :lol:
Ben beniewd wat je er van vindt.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tof bakkie, EV went erg snel hoor :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Koban schreef: do 27 januari 2022, 15:49 Van de week is Ioniq 5 lounge bezorgd 8km op de teller. Komende drie jaar mag ik het met de Ioniq doen. Dit keer niet gekozen voor trekhaak met fietsendrager. Gebruik het net te weinig. Leg de fiets meestal achter in de auto. Rubberen achterbak + rugleuning bescherming wordt nog geleverd. Makkelijk schoon te houden.

Wel even wennen volledig EV rijden...

Afbeelding
Mooi detail, de kentekenplaat is in dezelfde stijl als de grille!
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Klitse schreef: do 27 januari 2022, 16:05
Koban schreef: do 27 januari 2022, 15:49 Van de week is Ioniq 5 lounge bezorgd 8km op de teller. Komende drie jaar mag ik het met de Ioniq doen. Dit keer niet gekozen voor trekhaak met fietsendrager. Gebruik het net te weinig. Leg de fiets meestal achter in de auto. Rubberen achterbak + rugleuning bescherming wordt nog geleverd. Makkelijk schoon te houden.

Wel even wennen volledig EV rijden...

Dus de volgende keer dat ik bij jou kom kan ik aan de laadpaal? :lol:
Ben beniewd wat je er van vindt.
Laadpaal was nog dingetje (zware bevalling) Wordt volgende week geplaatst als alles goed gaat. Dan kun je volgende keer laden :-q
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Afbeelding
Groen, maar toch ook weer niet :bier:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Daar kan waarschijnlijk geeneens een trekhaak op, en ook de fiets achterin zal niet lukken. Wel een echte leuke rijders auto.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Plaats reactie