Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Nope, geen trekhaak mogelijk ivm uitlaten in het midden..
Maar gelukkig heeft Thule de Outway Platform 2 drager.
Dat past. Alleen nog uittesten met daadwerkelijk fietsen erop.
https://www.thule.com/nl-nl/bike-rack/t ... 2-_-993001

Achterin zou nog wel lukken. Wielen eruit en alles beschermen.
Maar dat vind ik zo'n gedoe.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Als hier een xl 29er in past moet het in die "Mini" ook wel lukken. :wink:
Afbeelding

Maatje van me heeft een Citroen C1, ook daar past met passen en meten een xl LTHT in.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik stouw als het moet ook 4 mountainbikes in de Zoë. Maat je moet niet vragen wat er dan allemaal gedemonteerd moet worden. Ik vind het voorwiel wel het maximale wat ik wil demonteren.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Meegs schreef: do 27 januari 2022, 17:23 Afbeelding
Groen, maar toch ook weer niet :bier:
Da's potverdikkeme een vet bakkie Meegs :-q
Ik ben zelf meer van de praktische overwegingen bij auto's kopen maar ik vind compacte autootjes met sportieve look wel gaaf.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Deze ziet er niet alleen sportief uit.....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

CC-Rider schreef: do 27 januari 2022, 18:54 Deze ziet er niet alleen sportief uit.....
Ik wilde net zeggen. Die eet Porsches als ontbijt.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Meegs schreef: do 27 januari 2022, 17:23 Afbeelding
Groen, maar toch ook weer niet :bier:
Cooper JCW?
Leuke auto...kan je veel plezier mee hebben op smalle bochtige weggetjes.

en over de fiets die mee moet...waarom zou je nog fietsen met deze auto :D
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

lightrider schreef: vr 28 januari 2022, 08:40
Meegs schreef: do 27 januari 2022, 17:23 Afbeelding
Groen, maar toch ook weer niet :bier:
Cooper JCW?
Leuke auto...kan je veel plezier mee hebben op smalle bochtige weggetjes.

en over de fiets die mee moet...waarom zou je nog fietsen met deze auto :D
A daarom ben je al je Ritcheys aan het verkopen? Je gaat tegenwoordig autorijden ipv fietsen. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Oli4k schreef: vr 28 januari 2022, 01:13
CC-Rider schreef: do 27 januari 2022, 18:54 Deze ziet er niet alleen sportief uit.....
Ik wilde net zeggen. Die eet Porsches als ontbijt.
:-q
(al denk ik dat dat wel meevalt hoor, hooguit knabbel ik een beetje aan de bumper)
lightrider schreef: vr 28 januari 2022, 08:40
Cooper JCW?
Leuke auto...kan je veel plezier mee hebben op smalle bochtige weggetjes.

en over de fiets die mee moet...waarom zou je nog fietsen met deze auto :D
Yup, de stickers zitten er niet alleen voor de show op. Okay wel een beetje, maar toch.
kermit schreef: do 27 januari 2022, 18:31 Da's potverdikkeme een vet bakkie Meegs :-q
Ik ben zelf meer van de praktische overwegingen bij auto's kopen maar ik vind compacte autootjes met sportieve look wel gaaf.
De vorige Mini, de zwarte Clubman (staat ook wel ergens hier in dit draadje) destijds gekocht uit "praktische" overwegingen. Daarvoor een Cooper S gehad, die net als deze ook dubbele uitlaten in het midden had, waardoor een trekhaak niet mogelijk was en met die Cooper S merkte we toch wel een beperking in onze fietsbewegingen. Een beetje, want er zijn toen wel 2 mtb's met 26"wielen erin gegaan en bepakking voor twee weken Oostenrijk destijds. (helaas geen foto van)
De eigenaar van het huisje waar we toen sliepen was zeer verbaasd dat het allemaal pastte in de Mini :D
Maar met de komst van de Spectral's wilden we toch liever een fietsendrager, vandaar de Clubman destijds.

En nu heeft Thule dus een achterklep drager met platform, nadat we eerst bij de dealer hadden geïnformeerd naar bumperbevestigingsdrager van Mini zelf. Helaas vanwege een cosmetische aanpassing van de achterbumper van dit model (de groene) is die bumperbevestiging niet meer mogelijk.

Heel verhaal, maar uiteraard zijn we er zeer blij mee. Nu nog even rustig inrijden en daarna het gas erop!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik geloof niet dat ik gezegd had dat hij er alleen snel uitzag? :tong

Die Clubman vond ik ook mooi, en ook onpraktisch ;-)
Praktisch is als je de achterbank neer kunt klappen en er binnen een paar minuten een (of zelfs twee) fietsen in kunt mikken zonder meer dan het voorwiel te hoeven demonteren.

Zoiets bijvoorbeeld. Al moet ik toegeven dat jij met je Mini waarschijnlijk al aan de koffie zit op een terrasje bij de Middelandse Zee terwijl je met deze wagen nog zwoegend de Luxemburgse heuvels aan het beklimmen bent :D
Afbeelding

Heb drie jaar "bijna gratis" in dat ding gereden, toen nog belastingvrij en 1:21 op diesel.
Kans op bekeuringen was ook uiterst gering, ongemerkt te hard rijden zat er niet echt in met 55pk :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

kermit schreef: vr 28 januari 2022, 10:56 Ik geloof niet dat ik gezegd had dat hij er alleen snel uitzag? :tong

Die Clubman vond ik ook mooi, en ook onpraktisch ;-)
Praktisch is als je de achterbank neer kunt klappen en er binnen een paar minuten een (of zelfs twee) fietsen in kunt mikken zonder meer dan het voorwiel te hoeven demonteren.
Hah, dat lukte eigenlijk wel bij die Clubman, achterbank plat, twee fietsen erin en twee wielen.
Maar als je dan nog een koelbox, twee tassen met kleding en wat ander vakantiespul mee wilde nemen, werd een op zijn zachtst gezegd "leuke puzzel", vandaar een trekhaak en fietsendrager. Vergeet je ook niet die steekas :tong :-q
kermit schreef: vr 28 januari 2022, 10:56
Zoiets bijvoorbeeld. Al moet ik toegeven dat jij met je Mini waarschijnlijk al aan de koffie zit op een terrasje bij de Middelandse Zee terwijl je met deze wagen nog zwoegend de Luxemburgse heuvels aan het beklimmen bent :D
Afbeelding

Heb drie jaar "bijna gratis" in dat ding gereden, toen nog belastingvrij en 1:21 op diesel.
Kans op bekeuringen was ook uiterst gering, ongemerkt te hard rijden zat er niet echt in met 55pk :D
Correctie, ik zit dan in hetzelfde Luxemburg aan de koffie. Luxemburgse bochtjes zijn veels te leuk om zomaar doorheen te rijden :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Da's waar, al deed ik die bochtjes vroeger het liefst op de motor... heel wat km's in de Ardennen en Eifel weggestuurd.
Maar je zou dus wel aan de koffie bij de Middelandse Zee kùnnen zitten terwijl de Kadett nog in z'n drie die Groothertogdomse heuvels aan het opzwoegen is :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Ik heb een Dacia Lodgy, hier op de foto met mijn hardtail, die inmiddels vervangen is door een fully. In deze zeer ruime auto passen drie fietsen en ook nog drie personen. Ze zeggen wel dat Rockrider de Dacia onder de fietsen is, dus dat is hier een mooie combinatie!
Afbeelding
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Oli4k schreef: vr 28 januari 2022, 01:13
CC-Rider schreef: do 27 januari 2022, 18:54 Deze ziet er niet alleen sportief uit.....
Ik wilde net zeggen. Die eet Porsches als ontbijt.
Zo erg is het nou ook weer niet he. Misschien een 924..
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

En meegs: ik weet niet of je wel rustig moet inrijden. Als ik een blok klaar heb dan gooi ik hem 20 minuten op circa 2500 tpm, daarna nieuwe olie erop en gaan. Dat is het beste voor de zuigerveren.
Plaats reactie