Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

zonoskar schreef: vr 28 augustus 2020, 10:39
Jan the Man schreef: do 27 augustus 2020, 19:21 Optie was een Polestar. Die was in december leverbaar, maar zonder garantie dat dit ook ging lukken. Als hij later zou komen was er toch een afnameverplichting. En in 2021 worden de fiscale regels voor elektrische auto's drastisch bijgesteld waardoor ze in deze prijsklasse dan niet meer interessant zijn (fiscaal gezien dan).
Zie je, het gaat toch weer over geld :) Maar als ik kon kiezen tussen een V60 of een Polestar 2, dan wist ik het wel. Ook al was die Polestar wat duurder, dan nog zou die er komen.
Het was ook verleidelijk, maar ik rijd hem 90% zakelijk, voornamelijk lange stukken (Parijs/Hamburg/Leipzig). Als je dan 1x moet laden op een rit van 700km vind ik dat nog OK. Maar als ik dan hoor dat collega's met een Tesla dual engine 3-4 keer moeten laden als ze met fietsen op de auto naar Frankrijk gaan, vind ik dat toch een issue. Zeker als het 'snelladen' niet lukt omdat je met z'n 2-en aan zo'n paal staat als het druk is, en dan gaat dat "snel"laden 2x zo lang duren.

En voor wat betreft toeslagen/belastingen: als dat allemaal ten goede zou komen aan het wegennet of het schoner maken van het wagenpark zou ik daar nog vrede mee hebben. Nu zit er in de prijs van de Volvo €12.000 belasting, waar ik dan ook weer eens jaar op jaar 22% belasting over betaal........en dan heb ik het nog niet over de accijns op de brandstof.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

awinkel schreef: vr 28 augustus 2020, 10:45 Chipje erin en je hebt weer wat extra pk's en Nm's. ;-)
Hoewel je met een leaseauto wellicht wat voorzichtiger moet zijn met dat soort dingen. :-)
Mijn V40 was gewoon gechipped (Polestar) met de toestemming van de leasemaatschappij. Dus het kan wel.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Die toestemming kreeg je waarschijnlijk omdat Polestar van Volvo is en dan de garantie goed af te handelen is.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

awinkel schreef: vr 28 augustus 2020, 11:00 Die toestemming kreeg je waarschijnlijk omdat Polestar van Volvo is en dan de garantie goed af te handelen is.
Klopt, een paar collega's die ook een V60 rijden hebben hem ook een Polestar tuning gegeven. Staat gewoon als optie te kiezen in de prijslijst van Volvo. Zelf vond ik dan onnodig, zeker omdat ze nu allemaal begrensd zijn op 180km/u.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef: vr 28 augustus 2020, 11:00 Die toestemming kreeg je waarschijnlijk omdat Polestar van Volvo is en dan de garantie goed af te handelen is.
Omdat Volvo er vet aan verdient en die 15 pk extra nou weinig schade doet.


Een beetje tunert peutert er 50 pk bij... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

^^ precies dat :roll:

Polestar tuning voor consumenten is eigenlijk verworden tot geldklopperij voor onwetenden, is meer badgetuning :winkie:

De conceptcars (zoals de C30 Polestar en de S60 Polestar) die ze jaren geleden al lieten zien waren destijds wereldschokkend en lieten zien wat ze werkelijk kunnen qua tuning.

Die hebben ze alleen niet (als zodaning) op de markt gebracht :(
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Lars TB schreef: vr 28 augustus 2020, 12:13
awinkel schreef: vr 28 augustus 2020, 11:00 Die toestemming kreeg je waarschijnlijk omdat Polestar van Volvo is en dan de garantie goed af te handelen is.
Omdat Volvo er vet aan verdient en die 15 pk extra nou weinig schade doet.


Een beetje tunert peutert er 50 pk bij... .
vasquez schreef: vr 28 augustus 2020, 12:38 ^^ precies dat :roll:

Polestar tuning voor consumenten is eigenlijk verworden tot geldklopperij voor onwetenden, is meer badgetuning :winkie:

De conceptcars (zoals de C30 Polestar en de S60 Polestar) die ze jaren geleden al lieten zien waren destijds wereldschokkend en lieten zien wat ze werkelijk kunnen qua tuning.

Die hebben ze alleen niet (als zodaning) op de markt gebracht :(
Polestar tuning komt bij Volvo zelf vandaan en de auto voldoet na de tuning nog steeds aan de milieu eisen.

+50pk tuners niet. Verder is '+50pk' alleen dat wanneer de auto voor en na de tuning op de bank is geweest. Het gros van de tunings haalt zijn cijfers niet, en dat maakt ook niet uit zolang de auto maar sneller aanvoelt. (ziedaar de reden waarom een tuner als eerste de gaspedaal respons aanpast ;) )
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Daarom altijd naar een tuner gaan die wel een rollerbank heeft. :-)
Bij mijn Mazda6 kwam er netjes 56pk en 76Nm bij en dat merk je echt wel.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Dat het voor de meeste niet uitmaakt is dus precies het stukje "geldklopperij voor onwetenden" :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

wamske schreef: vr 28 augustus 2020, 13:44 Polestar tuning komt bij Volvo zelf vandaan en de auto voldoet na de tuning nog steeds aan de milieu eisen.
Dat mag je geloven.
wamske schreef: vr 28 augustus 2020, 13:44 +50pk tuners niet. Verder is '+50pk' alleen dat wanneer de auto voor en na de tuning op de bank is geweest. Het gros van de tunings haalt zijn cijfers niet, en dat maakt ook niet uit zolang de auto maar sneller aanvoelt. (ziedaar de reden waarom een tuner als eerste de gaspedaal respons aanpast ;) )
Je moet ook wel naar een echte gaan... . Inderdaad met rollenbank, dan ben je al half op weg.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Maar inderdaad, het gros van de tuners zonder rollerbank beweert van alles, omdat ze weten dat "anders aanvoelen" voor een hoop mensen al genoeg is om aan de borreltafel over op te scheppen :winkie:

Een eerlijke gerenomeerde tuner en een (onafhankelijke) meting is al een stap in de juiste richting vaak.

Rijd zelf al een paar jaar met een bijna identieke motorische setup als de Polestar C30 Concept, alleen 100cc minder, maar met aquamist.
Na custom mapping door de tuner meerdere keren op de rollerbank gestaan bij Beek AutoRacing.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ooit eens meegemaakt dat ik naar huis reed en totaal geen verandering merkte.
Ik de tuner bellen en die beweerde toch echt dat alles in orde was. Ze hadden een proefrit gemaakt en alles gemeten met hun laptop...
Na nog een keer bellen van mijn kant en erop aandringen dat ze nogmaals de mappings na moesten kijken, belden ze later terug dat ze inderdaad een foutje hadden gevonden...
Deze tuner had dus geen rollerbank... Na deze 1ste ervaring met een tuner daarna elke keer een tuner gezocht met rollerbank. :-)
NickVE
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 18 april 2020, 21:32

Dealerpics van mijn vrouw dr “nieuwe” Nissan Juke :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gaat lekker met 190pk :-q :-q


De mtb gaat achterin de gezins Opel Astra waar ook de kinderwagen en dergelijke in gaan.
—Cube reaction TM Pro—
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Weegt waarschijnlijk ook nog eens niet veel, dus zal vast erg vlot gaan! :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Op de voorwielen? Hebben ze nog iets gedaan om te zorgen dat hij rechtdoor blijft gaan als je hem indrukt?

Wij hadden een Countryman Cooper S met ook zo'n aantal pk's en daarmee kon je in de sportstand het gaspedaal gebruiken om van baan te wisselen. Was een heel aparte ervaring :-D
Plaats reactie