Het was ook verleidelijk, maar ik rijd hem 90% zakelijk, voornamelijk lange stukken (Parijs/Hamburg/Leipzig). Als je dan 1x moet laden op een rit van 700km vind ik dat nog OK. Maar als ik dan hoor dat collega's met een Tesla dual engine 3-4 keer moeten laden als ze met fietsen op de auto naar Frankrijk gaan, vind ik dat toch een issue. Zeker als het 'snelladen' niet lukt omdat je met z'n 2-en aan zo'n paal staat als het druk is, en dan gaat dat "snel"laden 2x zo lang duren.zonoskar schreef: ↑vr 28 augustus 2020, 10:39Zie je, het gaat toch weer over geld Maar als ik kon kiezen tussen een V60 of een Polestar 2, dan wist ik het wel. Ook al was die Polestar wat duurder, dan nog zou die er komen.Jan the Man schreef: ↑do 27 augustus 2020, 19:21 Optie was een Polestar. Die was in december leverbaar, maar zonder garantie dat dit ook ging lukken. Als hij later zou komen was er toch een afnameverplichting. En in 2021 worden de fiscale regels voor elektrische auto's drastisch bijgesteld waardoor ze in deze prijsklasse dan niet meer interessant zijn (fiscaal gezien dan).
En voor wat betreft toeslagen/belastingen: als dat allemaal ten goede zou komen aan het wegennet of het schoner maken van het wagenpark zou ik daar nog vrede mee hebben. Nu zit er in de prijs van de Volvo €12.000 belasting, waar ik dan ook weer eens jaar op jaar 22% belasting over betaal........en dan heb ik het nog niet over de accijns op de brandstof.
Ciao
Jan