Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

erwin.burgers schreef: ma 8 juni 2020, 10:27 Auto is leuk, maar niet zo leuk dat ik er jaloers op ben :wink: . De omgeving waar jij je tripjes kan maken daarentegen...... :-q
Dat geeft ook zo ongeveer mijn prioriteiten aan :wink: De auto is puur functioneel.
surfroy01 schreef: ma 8 juni 2020, 11:36 Daar was ik vorige zomer, Yelow stone, Grand Teton, Zion, Grand Canyon, Yosemite etc...... leuke roadtrip van een maand gemaakt, begonnen in Salt lake geëindigd in Frisco (uiteraard Vegas ook aangedaan). Maar dan met een GMC Yukon XL (omgedoopt tot GMC Joekel).
Zo dat is een flinke ronde! Wij zijn ook op al die plekken geweest maar dan verspreid over de afgelopen 12 jaar! 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

erwin.burgers schreef: vr 5 juni 2020, 15:20 Ruimte zat en voorzien van een trekhaak en binnenkort ook de dakdragers van de vorige eigenaar. Dus genoeg mogelijkheden om met de fiets op pad te gaan...
Dice Oldskool schreef: ma 8 juni 2020, 02:03 Afbeelding
nielsvk schreef: ma 8 juni 2020, 02:43 De mtb gaat meestal op het dak ...
Afbeelding
Ik begrijp niets van die mountainbikers die een stationcar kopen en dan de fiets achterop of bovenop zetten :~ :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat ligt eraan hoevaak je je auto wil schoonmaken...
Ik heb ook een stationwagen en deed de MTB ook achterin, maar daar was ik na een aantal keer goed klaar mee.
De auto wordt er echt vies van en beschadigd ook doordat de fiets wat schuift.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef: ma 8 juni 2020, 16:48 Ik begrijp niets van die mountainbikers die een stationcar kopen en dan de fiets achterop of bovenop zetten :~ :-{
Puur praktisch: meer ruimte voor andere meuk! Met kampeerspullen en opblaasbare kayak achterin is er weinig ruimte over voor de fiets. Kan met de wielen eruit wel bovenop het andere spul maar dan ben je dus continue spullen er in en er uit aan het halen om ergens bij te kunnen.

En als die fietsendrager er toch op zit, is het voor een lokaal ritje naar de trailhead puur gemak om de fiets op het dak te zetten.

Als ik solo een dagje verder weg ga biken en een eind over de snelweg moet (bv naar Whistler) gaat de bike gewoon achterin, scheelt een hoop in het verbruik.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 8 juni 2020, 16:48 Ik begrijp niets van die mountainbikers die een stationcar kopen en dan de fiets achterop of bovenop zetten :~ :-{
Als we buiten corona tijd met zn 3en (of zelfs 4en, want dat is wel zo gezellig) in 1 auto op pad gaan, moet we de derde (en ook 4e) man tussen de fietsen achterin vrotten. Niet echt comfortabel, dat pedaal in je rug.....
Dus dan 2 achterin en 1 achterop.... fietsen dus :D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

awinkel schreef: ma 8 juni 2020, 16:51 Dat ligt eraan hoevaak je je auto wil schoonmaken...
Ik heb ook een stationwagen en deed de MTB ook achterin, maar daar was ik na een aantal keer goed klaar mee.
De auto wordt er echt vies van en beschadigd ook doordat de fiets wat schuift.
Daar maak ik mij dan weer weinig druk om. Dat is het voordeel van een 20 jaar oud barrel :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Lars TB schreef: ma 8 juni 2020, 16:48
Ik begrijp niets van die mountainbikers die een stationcar kopen en dan de fiets achterop of bovenop zetten :~ :-{
Hij gaat bij mij normaal gesproken ook achterin maar op het moment van de foto lag daar een Scott Genius mooi te wezen. :bier:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: ma 8 juni 2020, 15:14 Vooral selectief kijken blijkbaar, want ik heb nog steeds geen compliment van Maverick gekregen voor mijn 2ehands Prius. :cry: :roll:
Ik kwam er in bij de laatste Saab, sorry. :lol:

Maar inderdaad kijk ik zelden in dit topic.

En inderdaad, goed bezig :-q .
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Naast onze staafmixer (Renault ZOE) hebben wij buiten de Clio die te koop is een gebruikt Fordje gekocht. Het leuke was dat we na een week of wat in de koffer keken en tot de ontdekking kwamen dat er een trekhaak onder zat.Afbeelding
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Fietsje gaat lekker achterin de coupé als ik wat verder ga dan de lokale routes. Kleedje in de kattenbak en over de neergeklapte achterbank, voorwiel eruit en dan schuiven we ‘m er wel in. Ben wat allergisch voor alles wat op en aan een auto zit... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie 4 coupe Joop! Ik heb de cabrio versie.
Minder kofferruimte dan jou want achterbank niet neer te klappen, maar wel onbeperkte bagageruimte in de hoogte. ;-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Joop! schreef: ma 8 juni 2020, 19:52 Fietsje gaat lekker achterin de coupé als ik wat verder ga dan de lokale routes. Kleedje in de kattenbak en over de neergeklapte achterbank, voorwiel eruit en dan schuiven we ‘m er wel in. Ben wat allergisch voor alles wat op en aan een auto zit... :wink:
Precies! Je moet nog wel 240 op de Autobahn kunnen halen!


(en veilig even een bakkie koffie kunnen doen).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Jij snapt ‘m Lars... :winkie:
...bakkie koffie pak ik wel op de bestemming als je het niet erg vind. :bier:

@James: thx! Cabrio is ook top, ben zelf alleen wel meer van een vast dak boven m’n hoofd. Met de kap open kun je fiets er rechtop inzetten, als je toch een keer je fietsje mee moet nemen... :wink:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb er een trekhaak onder gezet, dat scheelt. :)

Edit: foto verwijderd ivm kenteken in beeld.
Laatst gewijzigd door Jamis Diablo op di 9 juni 2020, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Joop! schreef: ma 8 juni 2020, 19:52 Afbeelding
Hele fraaie QP Joop!, klein wereldje dat ik jou ook hier tegenkom :D
Groeten vanuit het E46forum, Opt1mus :wink:
Plaats reactie