Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Knakworstkweker

gelukkig maar

als je dan echt een franse auto wilt rijden is Renault nog de minst slechte keus op een DS na, maar dat is eigenlijk weer geen Franse auto.....

Verwarrend allemaal

Auto's beginnend met een M hebben mijn voorkeur. (behalve Morris)
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Jaen geleden een Renault twingo voor de vrouw gekocht, beste koop ooit 5,jaar zonder afschrijving of reparatie kosten gereden.

Slechtste koop; DS5, prachtige auto in 1 jaar 7keer in de garage gelukkig garantie maar was nog gelukkiger dat ik een lease auto uit kon zoeken en die DS kon verpatsen.

Overigens een keer een Mercedes CLA shooting brake van lease maatschappij gekregen man man man wat een slechte auto, ergonomisch gezien dan, ik paste er met 187 - 85kg niet in!

Nu al weer een tijd VW’s zakelijk passaats, privé een golf GTI 7 gechipt DSG man man man beste auto ooit!,
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Knakworstkweker schreef: ma 2 november 2020, 19:38
Auto's beginnend met een M hebben mijn voorkeur. (behalve Morris)
Ah, een echte Maruti liefhebber. Die tref je niet vaak.
Ja, doei !
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Knakworstkweker schreef: ma 2 november 2020, 19:38 Auto's beginnend met een M hebben mijn voorkeur. (behalve Morris)
Ik zie je helemaal in een Messerschmitt :-q
________
Mijn fiets
Knakworstkweker

G.P. schreef: ma 2 november 2020, 21:39
Knakworstkweker schreef: ma 2 november 2020, 19:38 Auto's beginnend met een M hebben mijn voorkeur. (behalve Morris)
Ik zie je helemaal in een Messerschmitt :-q
Ik heb non-functionele producten van deze firma in huis
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

surfroy01 schreef: ma 2 november 2020, 20:21 Jaen geleden een Renault twingo voor de vrouw gekocht, beste koop ooit 5,jaar zonder afschrijving of reparatie kosten gereden.

Slechtste koop; DS5, prachtige auto in 1 jaar 7keer in de garage gelukkig garantie maar was nog gelukkiger dat ik een lease auto uit kon zoeken en die DS kon verpatsen.

Overigens een keer een Mercedes CLA shooting brake van lease maatschappij gekregen man man man wat een slechte auto, ergonomisch gezien dan, ik paste er met 187 - 85kg niet in!

Nu al weer een tijd VW’s zakelijk passaats, privé een golf GTI 7 gechipt DSG man man man beste auto ooit!,
DSG bak nog niet kapot? Geen zorgen, dat komt nog wel :wink:
Knakworstkweker

dsGAY volgens mijn monteur :winkie:

Om nog maar niet te spreken over de tfsi/ fsi 1.4 motoren.

Maar mijn volgende auto wordt wel een polo :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Knakworstkweker schreef: ma 2 november 2020, 23:10

Om nog maar niet te spreken over de tfsi/ fsi 1.4 motoren.
Beetje achterhaald wat je hier wilt melden nu...
Knakworstkweker

bedankt voor het melden :kiss:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Dennisvdb schreef: ma 2 november 2020, 22:11
surfroy01 schreef: ma 2 november 2020, 20:21 Jaen geleden een Renault twingo voor de vrouw gekocht, beste koop ooit 5,jaar zonder afschrijving of reparatie kosten gereden.

Slechtste koop; DS5, prachtige auto in 1 jaar 7keer in de garage gelukkig garantie maar was nog gelukkiger dat ik een lease auto uit kon zoeken en die DS kon verpatsen.

Overigens een keer een Mercedes CLA shooting brake van lease maatschappij gekregen man man man wat een slechte auto, ergonomisch gezien dan, ik paste er met 187 - 85kg niet in!

Nu al weer een tijd VW’s zakelijk passaats, privé een golf GTI 7 gechipt DSG man man man beste auto ooit!,
DSG bak nog niet kapot? Geen zorgen, dat komt nog wel :wink:
De GTI; 114,000 km met 320 pk loopt nog steeds als nieuw............ nu heb ik denk ik > 250,000 km's met DSG's gereden, nooit problemen gehad, dus zeg het maar.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Knakworstkweker schreef: ma 2 november 2020, 23:10 dsGAY volgens mijn monteur :winkie:

Om nog maar niet te spreken over de tfsi/ fsi 1.4 motoren.

Maar mijn volgende auto wordt wel een polo :winkie:
Passat 1.4 TFSI gechipt naar 180pk, reed 1:22 en toch ook vlot optrekken. Verbaasde mij over zo'n klein blok in relatief grote zware auto.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Knakworstkweker schreef: ma 2 november 2020, 19:38 gelukkig maar

als je dan echt een franse auto wilt rijden is Renault nog de minst slechte keus op een DS na, maar dat is eigenlijk weer geen Franse auto.....

Verwarrend allemaal

Auto's beginnend met een M hebben mijn voorkeur. (behalve Morris)
Heb een jaar een Maserati GT gereden, dat was best geinig.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

surfroy01 schreef: di 3 november 2020, 13:03
Dennisvdb schreef: ma 2 november 2020, 22:11
DSG bak nog niet kapot? Geen zorgen, dat komt nog wel :wink:
De GTI; 114,000 km met 320 pk loopt nog steeds als nieuw............ nu heb ik denk ik > 250,000 km's met DSG's gereden, nooit problemen gehad, dus zeg het maar.
Ik ken 3 personen die allemaal hun DSG hebben kapot gehad met een kilometerstand onder de 120.000. Eentje zelfs met 60.000

Dat doet dochter-onderneming Porsche dan toch stukken beter met hun PDK bak.
Knakworstkweker

Dennisvdb schreef: di 3 november 2020, 15:04
surfroy01 schreef: di 3 november 2020, 13:03

De GTI; 114,000 km met 320 pk loopt nog steeds als nieuw............ nu heb ik denk ik > 250,000 km's met DSG's gereden, nooit problemen gehad, dus zeg het maar.
Ik ken 3 personen die allemaal hun DSG hebben kapot gehad met een kilometerstand onder de 120.000. Eentje zelfs met 60.000

Dat doet dochter-onderneming Porsche dan toch stukken beter met hun PDK bak.
ATF olie is net stroop als je de auto niet warm rijdt voor je de snelweg op gaat met de kickdown in volle glorie..... :roll:
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Dennisvdb schreef: di 3 november 2020, 15:04 Ik ken 3 personen die allemaal hun DSG hebben kapot gehad met een kilometerstand onder de 120.000. Eentje zelfs met 60.000
De DSG's met droge plaat schakelen te vroeg van 1 naar 2, waardoor de koppeling te vaak slipt. Iets met "gram CO2 per kilometer" en financiële consequenties daarvan.

Is heel eenvoudig op te lossen in de software maar dat is economisch niet interessant. De recentere DSG's zijn er op aangepast.
________
Mijn fiets
Plaats reactie