Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Niks mis met Volvo's, heb ooit een V40/XC70/90 gereden, maar toen was ik het wel een beetje zat :D
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Jan the Man schreef: di 22 december 2020, 17:21
awinkel schreef: di 22 december 2020, 15:42 Heel mooie auto!
Nu hopen dat het witte leer een beetje schoon blijft. Met mtb'en als hobby wel een uitdaging. ;-)
Thanks!

Bij een donkere carrosserie kleur vind ik lichte bekleding wel chique. Dat schoonhouden moet lukken. Heb een elektrisch wegklapbare trekhaak voor de fietsendrager. De kinderen zijn al ouder en de hond kan lekker achterin.

Was vroeger anders. Toen hoorde ik op de achterbank tijdens het eerste ritje van de garage naar huis "pap, ik wil mijn kauwgom terug maar hij blijft op de stoel plakken. Ik krijg hem er niet meer af :o ".

Ciao,
Jan
Dat scheelt een hoop! En een handdoek o.i.d. op de stoel voordat je instapt kan ook helpen.
Kauwgom in de auto zou verboden moeten worden. :D
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

surfroy01 schreef: di 22 december 2020, 17:30 Niks mis met Volvo's, heb ooit een V40/XC70/90 gereden, maar toen was ik het wel een beetje zat :D
Ik had één van de eerste S60's in Nederland, een jaar of 20 geleden met alle opties. Die had zoveel problemen dat ik hem na een jaar weer ingeleverd heb en even helemaal niets meer van Volvo wilde weten.
De huidige modellen rijden echt anders dan de modellen uit de Ford periode. Zo is het vorige model V60 niet te vergelijken met de huidige. Een echt alternatief voor een 3 of A4 serie: completer en ruimer.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

awinkel schreef: di 22 december 2020, 17:36
Jan the Man schreef: di 22 december 2020, 17:21
Thanks!

Bij een donkere carrosserie kleur vind ik lichte bekleding wel chique. Dat schoonhouden moet lukken. Heb een elektrisch wegklapbare trekhaak voor de fietsendrager. De kinderen zijn al ouder en de hond kan lekker achterin.

Was vroeger anders. Toen hoorde ik op de achterbank tijdens het eerste ritje van de garage naar huis "pap, ik wil mijn kauwgom terug maar hij blijft op de stoel plakken. Ik krijg hem er niet meer af :o ".

Ciao,
Jan
Dat scheelt een hoop! En een handdoek o.i.d. op de stoel voordat je instapt kan ook helpen.
Kauwgom in de auto zou verboden moeten worden. :D
Ik heb een stoelhoes keer bij de action gekocht, van soort badstof, die trek ik over mijn stoel nadat ik gebiked heb, werkt prima, na uitstappen trek je die hoes eraf, klopt alle meuk eruit en je auto is nog schoon.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Met kinderen reed ik ook in het leer, dat was makkelijk schoon te maken (vooral met een dochtertje die nogal makkelijk overgaf in de auto). Nu ze volwassen zijn rijd ik weer lekker in stof, is toch veel prettiger, leer is in de winter koud (duurt lang eer opgewarmd zelfs met stoelverwarming) en in zomer is leer warm/zweterig, stof is daarin tegen veel prettiger is mijn eigen doch bescheiden mening.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

surfroy01 schreef: di 22 december 2020, 17:53 Met kinderen reed ik ook in het leer, dat was makkelijk schoon te maken (vooral met een dochtertje die nogal makkelijk overgaf in de auto). Nu ze volwassen zijn rijd ik weer lekker in stof, is toch veel prettiger, leer is in de winter koud (duurt lang eer opgewarmd zelfs met stoelverwarming) en in zomer is leer warm/zweterig, stof is daarin tegen veel prettiger is mijn eigen doch bescheiden mening.
Daar heeft Volvo, naast stoelverwarming, preconditioning voor. Via je app op de telefoon kun je op elk moment (of vaste patronen) aangeven hoe laat je gaat vertrekken. Dan is de auto op temperatuur (en het leer ook). In de zomer koelt hij de auto voordat je vertrekt :wink:

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Doe mij maar alcantara. Best of both worlds.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Met of zonder kots? :tong
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Bij voorkeur zónder :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

George schreef: di 22 december 2020, 22:00 Met of zonder kots? :tong
Hangt ook een beetje van je rijstijl af :winkie: . Maar leer is inderdaad het makkelijkste schoon te houden.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb pas een grappige ontwikkeling qua autos door gemaakt.
20 jaar leaseauto's gehad, Golf, Astra, Focus, 308 enz.
Sinds 3 jaar zzp'er en twee dure autos gehad, A3 E-Tron en 428 cabrio met weinig kms.
Beide super fijne autos, maar was het het geld waard?
Veel afschrijving, duur onderhoud, dure verzekering enz.
Kan het makkelijk betalen, maar had er gewoon niet zoveel plezier van als ik had verwacht.
Sinds corona 100% vanuit huis werken en in juli de BMW er uit gedaan, omdat ie alleen maar stond af te schrijven.
De vrouw heeft een Mini en één auto gaat ook prima.
Helaas zonder trekhaak dus MTB achterin en dat heeft wat krassen opgeleverd...
Vrouw niet blij en ik miste toch vaak een auto als zij weg was.
Dus weer op zoek en de belangrijkste punten waren nu; betrouwbaar, grote kofferbak, trekhaak, automaat.
En rij nu de goedkoopste, oudste (10 jaar) en minst sexy merk auto dat ik in die 20 jaar heb gehad.
Enige luxe is airco, elektrische ramen, automaat en leren bekleding.
Simpele 4 cilinder en 4 versnellingen.
Geen turbos, 8 versnellingen, lane assist, verkeersbord herkenning, adaptieve cruise control enz.
Er zit al een deuk in de bumper, dus daar maak ik me niet druk om.
En ik ben er heel tevreden mee :)
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

En wat is het dan geworden Jeroen?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hyundai Sonata :-q
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ondergewaardeerde klasbak👍
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: wo 23 december 2020, 09:27 Hyundai Sonata :-q
Volgens mijn neef vanuit de garage: de betrouwbaarste auto's die hij onder zijn handen krijgt :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie