Verzameltopic - Enquetes

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Steeds vaker weten studenten en andere lieden die graag de mening van mountainbikend Nederland willen weten ons forum te vinden en het wordt dan ook met enige regelmaat gebruikt om die mening door middel van een enquete te peilen. Wij zijn zeer vereerd dat ons forum en haar leden blijkbaar als een goede start van een deugdelijk onderzoek worden gezien, maar worden zo nu en dan wel een beetje moe van de vele enquete-topics die dit oplevert.

Vandaar dat we hebben gemeend alle enquetes te verzamelen in een algemeen topic, waarin je je nu dus bevindt.

De regels voor plaatsers van enquetes:
  • Enquetes mogen alleen in dit topic worden geplaatst. Nieuwe topics met een enquete worden verwijderd.
  • Het moet duidelijk zijn wat het doel van de enquete is. Dat doel moet in ieder geval een duidelijk raakvlak met mountainbiken hebben, op enquetes over (bijvoorbeeld) keukenmachines zitten we hier niet te wachten.
  • De enquete moet eenvoudig ingevuld kunnen worden, bijvoorbeeld op een specifieke site daarvoor. Lijstjes met vragen zijn niet toegestaan.
  • Vermeld een emailadres of andere mogelijkheid om feedback op de enquete te geven.
  • We vinden het wel zo netjes dat je ons even terugkoppelt over de uitslag van de enquete.
  • Voor de rest geldt ook hier natuurlijk de policy. We letten daarbij vooral op verkapte reclame onder het mom van een enquete of marktonderzoek.
Voor de rest van de forumleden: mocht je een opmerking hebben op een enquete, neem dan liefst direct contact op met de plaatser van de enquete. En als je de enquete hebt ingevuld, hoef je dat hier niet te melden... ;)
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Als kick-off:
JLaan schreef:Hallo allemaal!

Voor mijn studie CE doe ik een onderzoek naar de Mountainbike markt! Daarvoor moet ik natuurlijk ook de doelgroep in kaart brengen. Ik heb een aantal simpele vragen opgesteld om een beeld te krijgen van de bikers.
Zouden jullie deze kunnen invullen? Om het onderzoek te laten slagen heb ik 600 respondenten nodig dus ik zou het erg cool vinden als je enkele muisklikken overhebt voor mijn onderzoek! Hopelijk komt het onderzoek de mountainbike sport ten goede.

Alvast dank!

De link naar de enquete:
http://www.thesistools.com/?qid=90658&ln=ned" target="_blank

Thanks!

Jochem
origineel topic vind je hier.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
de zweed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 februari 2009, 14:31
Mijn mountainbike: BMC
Contacteer:

Wij willen een bedrijf in Zweden opzetten voor fietsers.
Dit moet ingaanhouden een gastenverblijf, lounge bar (voor na de rit), diverse routes en het aanbieden van diverse activiteiten. Graag zouden wij via deze vragenlijst die loopt tot eind november te weten komen hoe wij dit het best kunnen gaan invullen en natuurlijk of er vraag is.

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=24588
Snelle_Jelle
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 10 november 2009, 17:45

Beste forumbezoekers/bikers,

Mijn naam is Jelle van Ewijk en ik ben een student Industrieel Ontwerpen aan de technische faculteit in Delft. Momenteel ben ik met mijn afstudeerproject bezig. Mijn opdracht is het ontwerpen van een fully. Hiervoor dien ik echter ook onderzoek te doen en ik dacht hoe kan ik dat beter doen, dan op het landelijke mountain bike forum. Hopelijk kunnen jullie mij helpen, zodat er begin volgend jaar een nieuwe fully op de markt is!!

Hieronder staat een vragenlijst. Hij lijkt erg lang, maar het is bijna alleen maar multiple choice. Complete vragenlijst invullen kost maximaal 4 à 5 minuten. Helaas kon ik het pdfje niet invoeren dat is namelijk een stuk makkelijker lezen... Tip: Copy-paste de tekst naar Word, zodat deze eenvoudig in te vullen is en mail het .doc naar: j.r.vanewijk@student.tudelft.nl" target="_blank".

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg,
Jelle van Ewijk

[modbreak jf]: Tsja, dat is dus niet de bedoeling. Ik wijs daarbij graag op de volgende regel:
[*]De enquete moet eenvoudig ingevuld kunnen worden, bijvoorbeeld op een specifieke site daarvoor. Lijstjes met vragen zijn niet toegestaan.
Dus: zet je vragen even op een wat makkelijker te beantwoorden manier online. Mocht een van de members zich toch geroepen voelen om haqd aan het werk te gaan, dan kunnen ze op bovenstaande mailadres vast het genoemde PDF-je verkrijgen.
[/color]
Snelle_Jelle
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 10 november 2009, 17:45

Beste moderator,

Ik heb mijn best gedaan om de juiste topic te kiezen voor mijn enquete. Helaas wist ik niet van deze speciale enquete topic af, anders had ik hem zeker hier geplaatst. Ook wist ik niet van het niet mogen plaatsen van hele vragenlijsten. Excuses voor beide gevallen!

Gr. Jelle
Snelle_Jelle
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 10 november 2009, 17:45

Bij deze een herkansing....


Beste forumbezoekers/bikers,

Mijn naam is Jelle van Ewijk en ik ben een student Industrieel Ontwerpen aan de technische faculteit in Delft. Momenteel ben ik met mijn afstudeerproject bezig. Mijn opdracht is het ontwerpen van een fully. Hiervoor dien ik echter ook onderzoek te doen en ik dacht hoe kan ik dat beter doen, dan op het landelijke mountain bike forum. Hopelijk kunnen jullie mij helpen, zodat er begin volgend jaar een nieuwe fully op de markt is!!

Op onderstaande link vinden jullie een vragenlijst, die tot en met eind dit jaar openstaat:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=25885" target="_blank

Alvast bedankt voor de hulp en succes!

Mvg,
Jelle van Ewijk
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

K.Arts schreef:Hey fietsliefhebbers,

Voor mij opleiding (en het vak Product Management) doe ik een onderzoek binnen de fietsenwereld. Ik heb samen met een klasgenoot gekozen voor fietscomputers omdat daar nu nieuwe ontwikkelingen spelen: GPS, navigatie en mogelijkheden mbt de elektrische fiets.

Nu heb ik een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen en willen beantwoorden.
Dat zou mij een goed beeld van de gebruikerswensen kunnen geven. Het zijn 7 vragen en de enquête is online in te vullen op: http://www.thesistools.com/?id=126839" onclick="window.open(this.href);return false;

De resultaten worden verwerkt in een rapport. Het rapport moet een omschrijving worden van de markt van fietscomputers en een eventueel 'gat in de markt'.


Ik kijk uit naar de reacties en wil een ieder bij voorbaat bedanken voor de medewerking!

Vriendelijke groet,
Ken
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

sjokkieplok schreef:Hallo,

Mijn naam is Joost Joosten en ik ben op het moment werkzaam als stagiaire bij het Sport en Leisure Park in Landgraaf en zal in samenwerking met de Fontys Sporthogeschool mijn afstudeerscriptie schrijven. Het Sport en Leisure Park is een proeftuin van het NOC*NSF en houdt zich bezig met het professionaliseren van sportverenigingen en het bevorderen van de sport in de Parkstad, Limburg regio.
Uit onderzoek is gebleken dat de fietssport in deze regio een achterstand heeft t.o.v. de rest van Nederland en daarom zijn er een aantal projecten gestart om de fietssport in de regio te verhogen. Het laatste project is de aanleg van een permanent multifunctioneel fietsparcours, voor cyclocrossers en mountainbikers. Dit parcours is de kern van mijn scriptie onderzoek. De onderzoeksvraag die ik geformuleerd heb voor deze scriptie is als volgt:

'Welke meerwaarde moet het permanente multifunctioneel fietsparcours, naar internationale standaard volgens de UCI, op het Sport en Leisure Park in Landgraaf bieden om de georganiseerde fietser hiervan gebruik te laten maken.'

Ik wil nu doormiddel van een korte vragenlijst erachter komen wat de behoeftes zijn van mountainbikend Nederland en daarbij heb ik uw hulp nodig. Het invullen van de vragenlijst zal hoogstens 3 minuten duren en zal uitsluitend gebruikt worden voor de aanleg en verbetering van het fietsparcours in Landgraaf. Wanneer u mee wil werken aan dit onderzoek, kunt u op de volgende link klikken: http://www.thesistools.com/web/index.ph ... 9078&code=" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor vragen kunt u me altijd bereiken op het volgende e-mail adres: j.joosten-aq@student.fontys.nl



Met sportieve groet,

Joost Joosten
Student Fontys Sporthogeschool & Sport en Leisure Park

4 SRS
studentennummer: 2083167
e-mail: j.joosten-aq@student.fontys.nl
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mij wordt uit het gehele verhaal nu eigenlijk niet echt duidelijk om wat voor parcours het nu precies gaat. Enerzijds wordt er gesproken van een fietsparcours naar UCI standaard (wat daar ook precies onder verstaan mag worden):
sjokkieplok schreef:'Welke meerwaarde moet het permanente multifunctioneel fietsparcours, naar internationale standaard volgens de UCI, op het Sport en Leisure Park in Landgraaf bieden om de georganiseerde fietser hiervan gebruik te laten maken.'
Anderzijds wordt er gesproken van een trainingsparcours waarbij slalom en evenwichtshindernissen worden aangehaald. Het kan aan mij liggen maar ik heb nu niet bepaald dezelfde associatie bij beide.

Wat is nu precies de bedoeling:
  1. Een echt 'wedstrijd' parcours van ... km dat in de WB niet zou mistaan?
  2. Een gebied van ... m2 alwaar verschilende secties parallel, sequentieel gecreeerd zijn die je op enerlei wijze met elkaar kan verbinden waar je verschillende (technische) aspecten kunt trainen?
  3. ...?
sjokkieplok schreef:Ik wil nu doormiddel van een korte vragenlijst erachter komen wat de behoeftes zijn van mountainbikend Nederland en daarbij heb ik uw hulp nodig.
Voornamelijk dan hoever men er voor wil rijden en hoeveel men bereid is te betalen... De behoeftes van een deelgroep staat hier aardig verwoord; 'wilekeurige' greep: technischer richting WC level parcoursen voor de internationale aansluiting, mogelijkheden om te trainen op (veel) technischere parcoursen met de mogelijkheid de eigen vaardigheden rustig stapsgewijs te kunnen opbouwen.
En met een afgesloten parcours zou je de mogelijkheden moeten hebben om ook iets te creeeren dat eens echt meer te bieden heeft en waarbij niet de grootste beginner met als enige ervaring van huis naar de kroeg en terug als uitgangspunt is genomen om zonder afstappen rond te kunnen komen.
sjokkieplok schreef:Het laatste project is de aanleg van een permanent multifunctioneel fietsparcours, voor cyclocrossers en mountainbikers. Dit parcours is de kern van mijn scriptie onderzoek.
In bestuurskringen doet het het waarschijnlijk ontzettend goed zo'n multifunctionele sportaccommodatie, maar ik vind het eerlijk gezegd weinig hoopgevend wanneer je CX en MTB met elkaar wilt verenigen op 1 parcours...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
MarkCB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 april 2010, 11:58

Beste sportliefhebber,

Ga jij weleens op fietsvakanties, of zou je dit graag eens doen? Vul dan nu mijn enquête in, en maak kans op een 5daags verblijf nabij Alpe d’Huez.

Deze enquête wordt afgenomen in het kader van mijn afstudeeropdracht naar een ideale tweede locatie voor het bedrijf waar ik mijn afstudeerstage doe, naast de bestaande locatie in Oz en Oisans. Je zou me erg helpen met het invullen van de enquête! Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Mark Sikkes

Ga naar hier om rechtstreeks naar de enquête te gaan.

[edit jf: ik heb even de promotionele praat voor je afstudeerwerkgever naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Ik verwijs voor het waarom even naar de startpost van dit topic en dan met name het laatste punt onder de regeltjes.]
danielvh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 15:49

Beste fietsers,

ik doe een onderzoek naar fietsen en het aanschaffen van fietsen.
Hiervoor heb ik jouw hulp nodig!
Vul de enquete in en maak ook nog eens kans op 2x een waardebon van 50 euro.
De enquete kan je binnen 3 minuten maken, dus grijp je kans en vul de enquete in.
BVD

http://www.surveyworld.net/sw/surveys/p ... BC3AFD91EF
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Maaike_12 schreef:Hoi dames, en heren.

Ik ben Maaike, en zal volgend jaar, als eindwerk voor mijn opleiding Industrieel Ingenieur Ontwerpen, een (reeks) vrouwenmountainbike(s) ontwerpen.
Om dit zo goed mogelijk te doen, en niet enkel mijn eigen mening hierin te verwerken, zou ik graag jullie input hebben.
(Ook meningen van mannen zijn erg welkom!)

De enquete bevat 15 vragen, waarvan 8 open vragen waarin jij je mening kan geven over een bepaalde stelling.

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=47194

Alvast bedankt! (Heel heel erg :-D !)

Heb je nog andere vragen of opmerkingen, dan zijn deze altijd welkom!
Jondal
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 7 oktober 2009, 08:37
Mijn mountainbike: prolite aosta met xx en xo afmontage nu een 29er

Hoi iedereen,

Op dit moment loop ik stage bij een fietsenwinkel in het kader van mijn studie en doe ik een kleinschalig onderzoek naar webwinkels in een fietsenbranche. Jullie zouden me een plezier doen om de enquête voor me in te vullen. Dit duurt hooguit 5 minuten (8 vragen).
Of er daadwerkelijk wat met mijn onderzoek wordt gedaan weet ik niet, aangezien het allemaal erg vrijblijvend is vanuit mijn studie. Onderstaand het adres van de enquête.

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=48328" onclick="window.open(this.href);return false;
Joost1991
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 26 september 2010, 11:05
Mijn mountainbike: Giant

[edit jf: geen toegevoegde waarde (lees de startpost aub even)]
Kacheltje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: za 10 oktober 2009, 22:31
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen!

Bikers,

Bij deze wil ik jullie graag vragen om mijn enquête in te vullen. Dit duurt ongeveer 2 minuten (8 vragen) aan de hand van deze enquête moet/mag ik voor mijn studie een marktonderzoek opleveren.

In het 2e jaar van de Studie Sportmarketing en Management, wat ik volg, heb ik de opdracht gekregen een onderneming op te starten met een innovatie op sport gebied.

Ik heb nu verschillende producten in mijn hoofd en moet op basis van een marktonderzoek een keuze gaan maken voor het hopelijk meest succesvolle product.

Het probleem achter de innovatie komt eigenlijk vanuit eigen ervaringen:

Uitleg

Om gebruik te maken van klik pedalen heeft u altijd andere schoenen nodig. Op het moment dat u naar de supermarkt, werk of een feestje gaat is het natuurlijk niet praktisch om met een extra paar schoenen in de ronde te lopen. Met name voor woon werk verkeer maken veel mensen gebruik van een combinatie pedaal, dit omdat veel mensen dezelfde fiets ook gebruiken voor sportieve trips maar naar het werk niet met 2 paar schoenen willen zitten.

En juist het klikpedaal rijd veel lekkerder als een normale schoen. Ook is het wanneer je 'maar' 1 of 2 fietsen hebt, met beide klikpedalen' lastig om steeds fiets schoenen aan te trekken.

Oplossing

Het zou ideaal zijn om met uw normale schoenen een klik pedalen te gebruiken, hier voor wil ik een spd adapter ontwikkelen. Deze kan met een 'strap' systeem om de neus van de schoen bevestigd worden en worden gebruikt met alle klik systemen. Zo kunt u heel eenvoudig in klikken en lekker rijden met normale schoenen op een fiets met klik pedalen. Bent u op de plek van bestemming, haal de adapters los en geniet van de dag.

Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer u de tijd zou willen nemen om deze enquete in te vullen:http://www.thesistools.com/web/?id=157499

Voor vragen, opmerkingen, verbeteringen en intresse kunt u mij altijd bereiken met een PM

Alvast bedankt voor de tijd en moeite,

Groet,
Sports Unlimited SMM

Alvast Bedankt,
Team Sports Unlimted SMM
Hogeschool Rotterdam
SportsunlimtedSMM@hotmail.com
Afbeelding
Scott Scale Elite 29 / Full XT / DT Swiss / FOX RL / Magura
Plaats reactie