Welke fotocamera/fototoestel hebben jullie ?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ok, ja die dingen zijn op zich wel interessant. Ook komen steeds meer fabrikanten ermee en mist Canon een beetje de boot op dat vlak. Echter vind ik het wel makkelijk om een compact camera als de G10 gewoon in mijn Camelbak, en pakklaar zonder even de goede lens erop moeten zetten. Van familie en vrienden heb ik ook veel positief commentaar gekregen omtrent de G10. In dat geval zou Canon dan weer geen klant aan mij verliezen, omdat ik een G13/G14 wel weer zou zien zitten. Hopelijk maakt die dan wel betere foto´s met hogere ISO-waardes. De hoeveelheid Megapixels van de G10 sloegen in ieder geval nergens op, vandaar dat de G11 er ook al minder had. Maar we gaan het meemaken of die er uberhaupt nog wel komen tegen die tijd. Het blijft een compactcamera met beperkte mogelijkheden en is in verhouding toch wel erg duur qua aanschaf. Met nabewerken bedoel ik meer uitsnijden en/of horizon rechtzetten. Wat betreft het RAW formaat vond ik sowieso niet zo interessant en schiet ook alles in .jpg... Over de fotokwaliteit van de Canon G10 ben ik steeds nog uitermate tevreden over.... :wink:
Laatst gewijzigd door Suntoro op zo 10 april 2011, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Na enkele jaren gefotografeerd te hebben met een bridgecamera (Fujifilm S100FS) enkele maanden geleden een Canon 7d met een 17 - 55 IS USM - F2.8 lens gekocht. Een zeer veelzijdige camera die ook bij hoge ISO-standen goede resultaten oplevert.
Ben men nu een beetje aan het orienteren voor een andere lens met een wat groter bereik.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

Hallo,

Begonnen met een Sony DSC-P52

Nu Sony NEX5 met 18-55 kit lens kan je mooie Full HD films mee maken!
Sony 230 met Sigma DC 18-200
Canon SX 100 IS
Canon A480


Gr G
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Nikon D40 als instapmodel... ben er erg content mee :-q
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Gerard Butter,,

Hoe bevalt de Nex 5? Stiekem ook een beetje naar aan het kijken.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Panasonic TZ 10! Na de TZ3 versleten te hebben, zonder twijfel de nieuwste versie gekocht. Beste kwaliteit voor die prijs. Ideaal formaat en sublieme foto's zonder dat je al te veel moet nadenken over instellingen.
Hier staat niets.
Weightwatcher
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 03:56

markpatatje mayo , wij zouden zeggen : laat maar eens een paar foto's zien die gemaakt zijn met je TZ10 10 10
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

D.run schreef:Gerard Butter,,

Hoe bevalt de Nex 5? Stiekem ook een beetje naar aan het kijken.

Haai,

Ja bevalt goed. Lekker compact. Je kan er makkelijk mee werken in de vol automatische stand. Maar als je sluitertijden etc. wilt aanpassen kan dat ook. En ik film ook graag, en dan is deze camera ideaal. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je alles op je scherm af moet lezen, en dat is soms niet handig, de zon kan dan behoorlijk hinderlijk zijn. Met een oculair ben je soms beter af omdat je meer op je "doel" geconcentreerd bent. En de E-mount lenzen zijn duur. Verder moet je zeker met de nieuwste software werken! Je moet hem ook op een aparte manier vast houden, beetje als een pistool, de lens ligt in je open hand. Ik heb lang getwijfeld tussen een canon EOS 1000d en deze, maar heb geen spijt.

Gr. G

Ps, als je nog iets wilt weten mag je ook een pb doen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
pannekoeken
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 13:18
Mijn mountainbike: Bijna alles, als het maar wielen heeft en descent genoeg is om als statussymbool te dienen
Contacteer:

Tja, grote rugzakken vragen ook grote camera's:
- Canon 5D
- Canon Powershot G11
- Olympus waterdicht ding
- POV VIO 1 helmet cam+remote
Was Dr Paaj... Maar software maken is menselijk dus door een fout ben ik om zeep geholpen
Joor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 11:30
Mijn mountainbike: Trek 6700 2010

-Canon EOS 40D
-Canon Powershot G11
-Canon EOS 30V
-Fuji Finepix F11 (voor als het echt te nat is)

Heb pas een 7 liter rugzakje gekocht waar buiten mijn standaard spullen ook 40D met 17-55 en een EX430 in kunnen. Aankomend weekend testen in Limburg :)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ben benieuwd Joor. Ik zoek ook al een hele tijd een rugzak waar mijn 5D+17-44L in past en ook nog eens comfortabel op de fiets draagt.
pannekoeken
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 13:18
Mijn mountainbike: Bijna alles, als het maar wielen heeft en descent genoeg is om als statussymbool te dienen
Contacteer:

Zono, ik gebruik een Deuter en een Ortlieb tas, de camera zelf in een lowa cover, fotomaken: Tas open, camera uit de hoes en enz... Een speciale rugzak is te zwaar en minder praktisch voor de camelbar.
Was Dr Paaj... Maar software maken is menselijk dus door een fout ben ik om zeep geholpen
leejon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 september 2010, 17:27
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29+

zonoskar schreef:Ben benieuwd Joor. Ik zoek ook al een hele tijd een rugzak waar mijn 5D+17-44L in past en ook nog eens comfortabel op de fiets draagt.
Ik gebruik mijn Crumpler Pretty boy voor mijn 5D + 24-70 f/2.8 L en dat gaat best op de fiets. De tas zit redelijk comportabel en in je bovenvak kan je dan genoeg andere spullen kwijt :)
Joor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 11:30
Mijn mountainbike: Trek 6700 2010

zonoskar schreef:Ben benieuwd Joor. Ik zoek ook al een hele tijd een rugzak waar mijn 5D+17-44L in past en ook nog eens comfortabel op de fiets draagt.
Het enige nadeel is natuurlijk de protectie van de camrea als je valt. Heb ook een LowePro fotorugzak, maar da's echt niet comfortabel meer. Gelukkig kan een beetje camera wel tegen een stootje... :)
leejon schreef:Ik gebruik mijn Crumpler Pretty boy voor mijn 5D + 24-70 f/2.8 L en dat gaat best op de fiets. De tas zit redelijk comportabel en in je bovenvak kan je dan genoeg andere spullen kwijt :)
Vind je dat niet veel te warm en te groot/lomp? Bovendien kun je daar geen waterzak in kwijt. (En je hebt het risico dat je al je lenzen en toebehoren meeneemt (voor de zekerheid)).

Hier ter vergelijk (LowePro Primus AW, Vaude Juicy air 7+3, Camelbak LoBo):

Afbeelding
leejon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 september 2010, 17:27
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29+

Joor schreef: Vind je dat niet veel te warm en te groot/lomp? Bovendien kun je daar geen waterzak in kwijt. (En je hebt het risico dat je al je lenzen en toebehoren meeneemt (voor de zekerheid)).

Hier ter vergelijk (LowePro Primus AW, Vaude Juicy air 7+3, Camelbak LoBo):

Afbeelding
Ja! Maar hij zit wel lekker op een of andere manier :lol:
En dan heb ik nog wel het kleine model :P

De bovenkant van de tas gebruik ik in die gevallen voor kleding en/of wat te eten. Die 24-70 komt praktisch niet van de camera af dus extra lenzen laat ik lekker thuis :)

Neem mijn camera heel af en toe mee richting me werk, dus echt mountainbiken doe ik niet met deze combinatie. Maar voor de keren dat ik m'n camera dus mee wil nemen gaat het goed.
Maargoed, ik had de tas al.. Als je een nieuwe wil aanschaffen zou ik zéker niet deze nemen :)
Plaats reactie