Welke fotocamera/fototoestel hebben jullie ?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Canon 550D

50mm f1.8 objectief, leuke goedkope lens. Alhoewel ik wat meer groothoek zoek. Vanwege de crop factor denk ik aan een 35mm of 28mm.
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

straks weer op pad met mn Canon 500D met 18-55 kitlens
extra erbij: Sigma 55-200 lens
wolfgram
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: za 21 november 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Focus Super Bud 5,0, Trek 6700 SS

Heb mijn D3000 geupgrade naar een D7000...... Echt een supertoestel!
Bloed zweet en snelle rondetijden!!!
Marcanon
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 1 juni 2011, 18:39

ik heb een canon eos 40D met een 24-105, een 50mm, 10-24 en een 100-400. Tegenwoordig ligt het meer in de kast dan dat het gebruikt wordt. Je kunt je tijd maar 1 keer indelen. Zelf sporten gaat toch boven kijken/fotograferen
Cannondale Flash
RDE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 17:07

Maarten_E schreef:@Marcobiker: Inderdaad, daarom heb ik ook liever de 60D, als is qua sensor de 550D precies hetzelfde :p
@Erik89: Gaat moeilijk, de mk III is nog niet aangekondigd/uitgebracht, zou dan een Mk II 5d, 7d of 1Ds Mk IV moeten worden :)
Sow, waar ga je die dan wel kopen :-D
Maarten_E
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 maart 2011, 14:13

RDE schreef:
Maarten_E schreef:@Marcobiker: Inderdaad, daarom heb ik ook liever de 60D, als is qua sensor de 550D precies hetzelfde :p
@Erik89: Gaat moeilijk, de mk III is nog niet aangekondigd/uitgebracht, zou dan een Mk II 5d, 7d of 1Ds Mk IV moeten worden :)
Sow, waar ga je die dan wel kopen :-D
Oops, dat waren alleen nog maar geruchten, mijn fout, ik dacht dat die al uit was... :roll: :roll:
Scherp! :-q :-q
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Hij bedoelde waarschijnlijk de 1D mark IV;)

En Maarten de 5d mark III is al een half jaartje aangekondigd en zou volgens mij zelfs eind dit jaar uitkomen maar is verzet als ik me niet vergis.. hij zou o.a meer dan 24mp hebben.. dus met een 8gig cf card kom je al niet ver meer:p
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

5D3 is niet officieel aangekondigd hoor. Alleen geruchten.
RDE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 17:07

Erik89 schreef:
En Maarten de 5d mark III is al een half jaartje aangekondigd en zou volgens mij zelfs eind dit jaar uitkomen maar is verzet als ik me niet vergis.. hij zou o.a meer dan 24mp hebben.. dus met een 8gig cf card kom je al niet ver meer:p
Dan weet jij meer dan ik, 100% zeker dat die nog NIET officieel aangekondigd is door Canon, geruchten over een mk3 zijn er al 2 jaar of langer :winkie: . 24mp zal al zeker niet kloppen, Canon kennende zullen ze die lat wel wat hoger leggen aangezien hij nu al 21mp heeft. Nu wat mij betreft mogen ze gerust blijven bij die 21mp , dat ze er maar eerst eens even een deftig AF systeem inzetten :roll: .
Met de mk2 kom je trouwens met 8gB kaartjes niet al te ver, in de mijne gebruik ik enkel nog 32Gb kaarten de laatste 2 jaar.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Dan vergis ik me.. krijg je als je niet meer met canon werk;) Maarre het aantal mp's bij canon is wel een behoorlijk stukje beter als bij nikon... ze mogen ook wel es een mooie 14-24 uitbrengen bij canon.. en ik 8gig gaat bij mij nog prima:D heb der alleen meerdere nodig(a)
RDE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 17:07

Mp's zijn idd wel lekker, mijn 5D2 is een heel fijne camera met een beeldkwaliteit die je bij niet veel camera's ziet maar het is wel zonde dat eigenlijk alleen het middelste focuspunt goed is ( en echt goed ) maar de buitenste focuspunten zijn zeer onbetrouwbaar zeker als je zoals ik met lichtsterke lenzen werkt zoals een 35F1.4L , 85F1.2L of 300F2.8L...Als ik de AF van mijn 5D vergelijk met die van m'n 1D3 dan is het om te huilen eigenlijk...
En ja, die echt goede breedhoek is er bij Canon nog niet echt, ik ben best tevreden van m'n 16-35 maar ook niet meer dan dat, voor landschappen heb ik er een goed jaar terug een Zeiss 21 Distagon bijgenomen, MF maar dat deert niet voor dit werk, naar het schijnt zou Canon wel aan een concurent voor de Nikon werken maar wanneer die er zal zijn...
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Wat is er mis met de 10-22 mm groothoeklens van Canon dan?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
RDE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 17:07

Marcobiker schreef:Wat is er mis met de 10-22 mm groothoeklens van Canon dan?
Die past niet ( of toch niet zonder er aan te prutsen ) op zowel mijn 5D2 als 1D3 , die 10-22 is een EF-S lens en geen EF mount ( EF-S is dus specifiek voor APS 1.6 crop camera's )
Een alternatief zou een Sigma 12-24 kunnen zijn maar die is optisch niet super tenzij je veel geluk hebt... Nu sinds ik die 21 Zeiss heb merk ik dat dit voor landschappen op een full frame camera toch een heel mooie beeldhoek is ( ook realistischer dan bvb 16mm ) + ik kan er mijn Lee filters makkelijk op kwijt, op die Sigma en Nikon is dat niet evident zonder knutselwerk ( alhoewel er tegenwoordig iets zou bestaan met 150x150 filters die nauwelijks betaalbaar zijn...)
Ik hoef voorlopig niks nieuws en dat zal nog wel een tijdje zo blijven, meer dan genoeg lenzen, ik denk er aan om eerder wat te verminderen ( vooral mijn 70-200F2.8L IS en 100-400F5.6 L IS te verkopen en de nieuwe 70-200F2.8 L IS II te nemen in de plaats )
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Ach natuurlijk, da's een EF-S mount. Ik heb een 550D met een zootje EF-S-lenzen en EF-lenzen, en vergeet wel eens dat ze niet allemaal op een fullframe passen. :D

Zou je je 70-200 én 100-400 inruilen tegen de nieuwe 70-200? Zoveel beter is die toch niet, tenminste, niet als ik de discussie in dit topic op het Eosdigitaal-forum mag geloven.

Mocht je ze toch verkopen, geef dan ff een seintje... :wink: Ik heb zelf al de 100/400 al, maar de 70-200 nog niet... :winkie:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Die zou ik persoonlijk niet inruilen.. volgens mij is de nieuwe iets sneller en een iets beter IS maar dat is het geld niet waard...
de 70-200 vind ik echt een super lens met mooie bokeh! Mijne is al een jaar of 5 oud maar wil em zeker niet kwijt
Plaats reactie