Verzameltopic voor de racefiets II (vragen, SYS, etc)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat een bruinlederen stuurlintje deze schoonheid nog beter zou staan! Erg fraai!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Tom045
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 13:03
Mijn mountainbike: Superfly

Kapitein Iglo schreef:Ik denk dat een bruinlederen stuurlintje deze schoonheid nog beter zou staan! Erg fraai!
Dat ben ik wel met je eens! Heb inderdaad lang gewtijfeld tussen bruin leder, of gewoon zwart. Maar zoals een paar posts terug te lezen matcht de kleur nu met mijn helm en schoenen. En een stuurlint gaat geen jaren mee, net als helm en schoenen, dus ik sluit niet uit dat het volgende stuurlint bruin leder zal zijn. :bier:
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Nieuwe ronde , nieuwe kansen...

na negen jaar gereden te hebben op onderstaande italiaanse schone :wink:

Afbeelding

werd het weer eens tijd voor iets anders :bier:

Afbeelding
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Misschien stomme vraag.
Vandaag eerste keer TT over de weg gereden.
Entree/startgeld betaald maar pauze plaats moesten we zelf voor eten/drinken betalen :evil:

Is dit bij weg tochten "normaal"?
Bij mtb tochten staat altijd "tent" oid in het bos met thee/sportdrank/repen/koeken.

Waarom betaal ik dan geld om op openbaren wegen te rijden?
Ik gun elke club een extratje maar, dan verwacht ik er wel iets voor terug.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ja dat is de normale gang van zaken. Het inschrijfgeld is voor het "bedenken" en uitpijlen van de route.
Ik erger me dan ook altijd op dit forum als er gezeurd wordt over veldtoertochten waar de pauze/bevoorrading karig was en/of dat er op een wat langere afstand maar een pauze was. Terwijl men gewoon blij zou moeten zijn dat men al iets krijgt voor die paar Ueri inschrijfgeld.
Ik kan me van enkele jaren terug wel herinneren dat in de vroege herfst TTC Oss opdezelfde dag een veld- als een wegtoertocht hadden en daar was de pauze van beide tochten op dezelfde plek en kregen dus ook de wegtochtrijders gratis een bekertje thee en een biscuitje. Maar dat was echt een uitzondering.
Van mij mogen veldtoertochtorganisatoren , als ze de gelegenheid daartoe hebben , de pauze net zoals gebruikelijk bij wegtoertochten gewoon bij een horeca doen en uiteraard de deelnemers daar voor hun consumpties laten afrekenen.
Bevoorrading kan je ook prima zelf meenemen en is voor een toertocht van zo'n twee uur eigenlijk ook niet nodig.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

michello schreef:Nieuwe ronde , nieuwe kansen...

na negen jaar gereden te hebben op onderstaande italiaanse schone :wink:

Afbeelding

werd het weer eens tijd voor iets anders :bier:

Afbeelding
Wauw! Seamaster!

:winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Tsjibiti schreef:Ja dat is de normale gang van zaken. Het inschrijfgeld is voor het "bedenken" en uitpijlen van de route.
Ik erger me dan ook altijd op dit forum als er gezeurd wordt over veldtoertochten waar de pauze/bevoorrading karig was en/of dat er op een wat langere afstand maar een pauze was. Terwijl men gewoon blij zou moeten zijn dat men al iets krijgt voor die paar Ueri inschrijfgeld.
Ik kan me van enkele jaren terug wel herinneren dat in de vroege herfst TTC Oss opdezelfde dag een veld- als een wegtoertocht hadden en daar was de pauze van beide tochten op dezelfde plek en kregen dus ook de wegtochtrijders gratis een bekertje thee en een biscuitje. Maar dat was echt een uitzondering.
Van mij mogen veldtoertochtorganisatoren , als ze de gelegenheid daartoe hebben , de pauze net zoals gebruikelijk bij wegtoertochten gewoon bij een horeca doen en uiteraard de deelnemers daar voor hun consumpties laten afrekenen.
Bevoorrading kan je ook prima zelf meenemen en is voor een toertocht van zo'n twee uur eigenlijk ook niet nodig.

Ik dacht dat inschrijfgeld aan de vereniging toe kwam.. om de clubkas te spekken voor attributen etc.

Weer wat geleerd.. in de mtb wereld is dit namelijk wel zo het uitpijlen en dergelijke word door vrijwilligers gedaan en die reden er toch al :wink:
Immers is een mtb uitermate geschikt om nieuwe paden te berijden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

niels.o schreef:
Tsjibiti schreef:Ja dat is de normale gang van zaken. Het inschrijfgeld is voor het "bedenken" en uitpijlen van de route.
Ik erger me dan ook altijd op dit forum als er gezeurd wordt over veldtoertochten waar de pauze/bevoorrading karig was en/of dat er op een wat langere afstand maar een pauze was. Terwijl men gewoon blij zou moeten zijn dat men al iets krijgt voor die paar Ueri inschrijfgeld.
Ik kan me van enkele jaren terug wel herinneren dat in de vroege herfst TTC Oss opdezelfde dag een veld- als een wegtoertocht hadden en daar was de pauze van beide tochten op dezelfde plek en kregen dus ook de wegtochtrijders gratis een bekertje thee en een biscuitje. Maar dat was echt een uitzondering.
Van mij mogen veldtoertochtorganisatoren , als ze de gelegenheid daartoe hebben , de pauze net zoals gebruikelijk bij wegtoertochten gewoon bij een horeca doen en uiteraard de deelnemers daar voor hun consumpties laten afrekenen.
Bevoorrading kan je ook prima zelf meenemen en is voor een toertocht van zo'n twee uur eigenlijk ook niet nodig.

Ik dacht dat inschrijfgeld aan de vereniging toe kwam.. om de clubkas te spekken voor attributen etc.

Weer wat geleerd.. in de mtb wereld is dit namelijk wel zo het uitpijlen en dergelijke word door vrijwilligers gedaan en die reden er toch al :wink:
Immers is een mtb uitermate geschikt om nieuwe paden te berijden.
Waar geen verschil is tussen veldtoertochten en wegtoertochten is dat het inschrijfgeld natuurlijk aan de organiserende club toekomt. Als tegemoetkoming omdat de leden als vrijwilliger bijdragen aan de organisatie van hun club.
Geen uitgaven hebben aan bevoorrading betekent weer ietsje meer voor de clubkas en minder inzet van clubleden , die al werk genoeg hebben aan het uitpijlen en na afloop pijlen weer verwijderen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

niels.o schreef:Ik dacht dat inschrijfgeld aan de vereniging toe kwam.. om de clubkas te spekken voor attributen etc.
Uiteraard vloeit er een gedeelte in de clubkas. Ook voor een rit op de openbare weg moet meestal een vergunning worden aangevraagd, ook dat kan flink wat kosten.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

michello schreef:Nieuwe ronde , nieuwe kansen...

na negen jaar gereden te hebben op onderstaande italiaanse schone :wink:

werd het weer eens tijd voor iets anders :bier:
Mooi zwart chef!
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Niels schreef:
michello schreef:Nieuwe ronde , nieuwe kansen...

na negen jaar gereden te hebben op onderstaande italiaanse schone :wink:

werd het weer eens tijd voor iets anders :bier:
Mooi zwart chef!
Bedankt Niels !!
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

strakke bike die Isaac al weet ik niet of de setback zadelpen nu gaat moet vinden of lelijk omdat de aansluiting naar het zadel niet op de pen zelf aansluit, ach mijn probleem, lekker biken op die ex Deen nu Nederlander i.p.v. een Italiaanse schone.
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Afbeelding

Mijn nieuwe racemonster. Sram en deda spulletjes.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Niels schreef:Afbeelding

Mijn nieuwe racemonster. Sram en deda spulletjes.

Mooi zwart chef !! :wink: :-q
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

michello schreef:
Niels schreef:
Mijn nieuwe racemonster. Sram en deda spulletjes.

Mooi zwart chef !! :wink: :-q
:tong Dank je! :wink:
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Plaats reactie