Verzameltopic voor de racefiets II (vragen, SYS, etc)
Uiteindelijk toch voor de S-works Turbo Pro gekozen. Nog wel zitten twijfelen aan de Clement Strada maar de S-Works banden hadden schijnbaar betere lekbestendigheid. Ik heb er nou 1 rit mee gemaakt en ze hebben goede grip in de bochten en rijden fijn. Tot nu toe erg fijne banden.
Op aangeven van mod hier verder met 1x11 /1x10 op de racert.
Denk dat ik opzoek ga naar deze SRAM S-300 48t voor een fijne prijs. Een NarrowWide blad lijkt me niet nodig op de koers fiets.
Suggestie / tips / ander invalshoeken zijn welkom!
Denk dat ik opzoek ga naar deze SRAM S-300 48t voor een fijne prijs. Een NarrowWide blad lijkt me niet nodig op de koers fiets.
Suggestie / tips / ander invalshoeken zijn welkom!
!! 26inch en dikke banden !!
Ik wil je de volgende invalshoek nog meegeven. Een kennis wilde zijn 2 x 8 vitesse fiets "opwaarderen" naar 2 x 11 vitesse. Net als bijna iedereen maakt hij 95% van zijn km's in ons vlakke land en toen heb ik hem er op attent gemaakt dat het grootste verschil dan zal zijn dat het aantal kransjes die bijna nooit gebruikt worden van 5 naar 8 gaat.Knerbert schreef:Op aangeven van mod hier verder met 1x11 /1x10 op de racert.
Denk dat ik opzoek ga naar deze SRAM S-300 48t voor een fijne prijs. Een NarrowWide blad lijkt me niet nodig op de koers fiets.
Suggestie / tips / ander invalshoeken zijn welkom!
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 859
- Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
- Mijn mountainbike: Fatmodul SX01
Lijkt me goed te doen zolang je niet teveel gaat klimmen. Ik merk dat ik met een 50 buitenblad en 12-30 op de Utrechtse Heuvelrug prima uit de voeten kan wanneer ik een beetje "in vorm" ben (alles is relatief). Meer spreiding op de cassette zou ik zelf storend vinden qua grote stappen in verzet.Knerbert schreef:Op aangeven van mod hier verder met 1x11 /1x10 op de racert.
Denk dat ik opzoek ga naar deze SRAM S-300 48t voor een fijne prijs. Een NarrowWide blad lijkt me niet nodig op de koers fiets.
Suggestie / tips / ander invalshoeken zijn welkom!
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ze bestaan ook in jouw maat ?!?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- Fred (mtb-sport)
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5760
- Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
- Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
- Contacteer:
Bij "onze buren" van fiets.nl impressie van afgelopen 10 dagen en omdat het op de racefiets was past hij mooi in dit topic/ Fredje kwam vanmorgen om 06:00u thuis na 10 dagen Gran Canaria. Daar totaal 8 maal op de fiets gestapt. Totaal score was 940km, 19.000hm en bij elkaar 43 uurtjes op de fiets. Inderdaad geen poldergemiddeldes
Merk wel dat het steeds moeizamer gaat tov een aantal jaren terug, tja de leeftijd draai je niet terug. Dus allemaal net wat langzamer dan bijvoorbeeld 7 jaar terug (data uit Strava), maar daardoor wel meer tijd om om me heen te kijken. :mrgreen:
Hoogtepunten waren:
Zonsopgang langs de kust
Bekende statieportret
Boven op de top, op de achtergrond is de Teide op Tenerife te zien
gelukkig niet op gecontroleerd...
Op eigen risico mocht het
Beter dan dit, bijna niet mogelijk
Komende dagen herstellen, wachten op beter weer en volgend jaar maart Tenerife
Merk wel dat het steeds moeizamer gaat tov een aantal jaren terug, tja de leeftijd draai je niet terug. Dus allemaal net wat langzamer dan bijvoorbeeld 7 jaar terug (data uit Strava), maar daardoor wel meer tijd om om me heen te kijken. :mrgreen:
Hoogtepunten waren:
- De klim naar de top
Valley of tears
Alle dagen zon
Zonsopgang langs de kust
Bekende statieportret
Boven op de top, op de achtergrond is de Teide op Tenerife te zien
gelukkig niet op gecontroleerd...
Op eigen risico mocht het
Beter dan dit, bijna niet mogelijk
Komende dagen herstellen, wachten op beter weer en volgend jaar maart Tenerife
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
Eens!Tsjibiti schreef:Ik wil je de volgende invalshoek nog meegeven. Een kennis wilde zijn 2 x 8 vitesse fiets "opwaarderen" naar 2 x 11 vitesse. Net als bijna iedereen maakt hij 95% van zijn km's in ons vlakke land en toen heb ik hem er op attent gemaakt dat het grootste verschil dan zal zijn dat het aantal kransjes die bijna nooit gebruikt worden van 5 naar 8 gaat.Knerbert schreef:Op aangeven van mod hier verder met 1x11 /1x10 op de racert.
Denk dat ik opzoek ga naar deze SRAM S-300 48t voor een fijne prijs. Een NarrowWide blad lijkt me niet nodig op de koers fiets.
Suggestie / tips / ander invalshoeken zijn welkom!
Daarom ga ik van 2 naar 1 voorblad en achter waarschijnlijk naar een 11-28 cassette, waarmee ik verwacht meer kransjes te gaan gebruiken en profiteer van de kleinere stappen tussen de kransjes in het gebied waarin ik het meeste rijd / de ketting heb liggen!
!! 26inch en dikke banden !!
Ik heb een 10 vits cassette (13-14-15-16-17-18-19-21-23-26) en daarvan waren na 20.000 km na het monteren van een nieuwe ketting alleen de 15-16 en 17 aan vervanging toe. De rest niet omdat die nauwelijks gebruikt zijn. M.a.w. de ontwikkeling van 7 of 8 vits naar 10 en 11 vits heeft hier in NL voor ons niets extra opgeleverd behalve dat alles veel duurder is geworden en minder lang meegaat.Knerbert schreef:Eens!Tsjibiti schreef:Ik wil je de volgende invalshoek nog meegeven. Een kennis wilde zijn 2 x 8 vitesse fiets "opwaarderen" naar 2 x 11 vitesse. Net als bijna iedereen maakt hij 95% van zijn km's in ons vlakke land en toen heb ik hem er op attent gemaakt dat het grootste verschil dan zal zijn dat het aantal kransjes die bijna nooit gebruikt worden van 5 naar 8 gaat.
Daarom ga ik van 2 naar 1 voorblad en achter waarschijnlijk naar een 11-28 cassette, waarmee ik verwacht meer kransjes te gaan gebruiken en profiteer van de kleinere stappen tussen de kransjes in het gebied waarin ik het meeste rijd / de ketting heb liggen!
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Fred, mooie plaatjes
Statieportret vanaf diezelfde plek heb ik ook nog ergens.
Met de mtb, dat dan weer wel. En dan offroad terug naar de kust
Ook in maart/april.
Statieportret vanaf diezelfde plek heb ik ook nog ergens.
Met de mtb, dat dan weer wel. En dan offroad terug naar de kust
Ook in maart/april.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- Johan-Paul
- Mtb fanaat
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di 10 mei 2016, 14:43
- Mijn mountainbike: Specialized Epic Hardtail 2017
Misschien een beetje rare vraag op dit forum.
Naast mountainbiken fiets ik zomers ook af en toe op de weg.
Hiervoor een racefiets aangeschaft.
Nu wil ik geen extra schoenen aanschaffen, dus op mijn racefiets ook MTB SPD pedalen zetten.
Heeft iemand een advies:
- M540
- M530
- M520
Met of zonder "kooi"
Johan-Paul
Naast mountainbiken fiets ik zomers ook af en toe op de weg.
Hiervoor een racefiets aangeschaft.
Nu wil ik geen extra schoenen aanschaffen, dus op mijn racefiets ook MTB SPD pedalen zetten.
Heeft iemand een advies:
- M540
- M530
- M520
Met of zonder "kooi"
Johan-Paul
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik denk dat je in dit geval, als je toch geen nieuwe schoenen wil aanschaffen, je prima af bent met hetzelfde als wat er op je MTB zit.
En als dat de M520's zijn, heb je een prima keuze gemaakt
Maar ik moet wel zeggen dat juist met de langere afstanden op de racer een extra setje schoenen met SPD-SL toch wel fijn was.
En als dat de M520's zijn, heb je een prima keuze gemaakt
Maar ik moet wel zeggen dat juist met de langere afstanden op de racer een extra setje schoenen met SPD-SL toch wel fijn was.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7