ik ben zelf maar voor de op het dak optie gegaan.
Vond een trekhaak veel te duur.
Originele dakdragers van markt plaats voor 20 euro,en 2x fietsendrager van Atera (giro)ook van marktplaats 70 euro.
Deze dus
http://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehs ... ery=AR2220" onclick="window.open(this.href);return false;
werkt perfect en het benzine verbruik valt best mee hoor.
Fietsvervoer op de auto
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
- Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
- Contacteer:
had hem al eens gepost , thule clip-on , deurtjes kunnen niet meer open maar heb een zijdeur...
dit model is eigenlijk voor een golf maar heb hem minimaal kunnen aanpassen en is nu voor mijn auto geschikt.
wel voor maar 2 fietsen , mijn vriendin reed er 130 mee door duitsland.. na 5000 km door zweden , geen problemen gehad , ook op de vele onverharde wegen met wasborden niet.
ja , in deze auto kunnen ze ook zeker binnen staan maar we slapen er af en toe ook in..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
-
- Extreme Biker
- Berichten: 544
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...
Ik ben zelf dus wel voorstander van Dakdragers.
Voordelen:
Kan er sowieso 6 fietsen opzetten. Lukt je niet met een dakdrager.
Kan nog goed bij de achterklep.
Ik vind de fietsen stabieler staand dan op een fietsendrager, jrachten komen op de voorvork niet op het bracket.
De fietsen staan safe op het dak, alles is met de dakdragers op slot te zetten.
Volledig zicht naar achteren.
Nadelen:
Verbruikt extra brandstof (ik rij op gas en merk daar weinig van en mijn auto heeft sowieso al de aerodynamica van een koelkast.
Voorwielen moeten los (staan wel op het dak)
Fluit enigzins maar dat kan ook aan mijn snelheid in de auto liggen)
Voordelen:
Kan er sowieso 6 fietsen opzetten. Lukt je niet met een dakdrager.
Kan nog goed bij de achterklep.
Ik vind de fietsen stabieler staand dan op een fietsendrager, jrachten komen op de voorvork niet op het bracket.
De fietsen staan safe op het dak, alles is met de dakdragers op slot te zetten.
Volledig zicht naar achteren.
Nadelen:
Verbruikt extra brandstof (ik rij op gas en merk daar weinig van en mijn auto heeft sowieso al de aerodynamica van een koelkast.
Voorwielen moeten los (staan wel op het dak)
Fluit enigzins maar dat kan ook aan mijn snelheid in de auto liggen)
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 455
- Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
- Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL
jij mag het uitleggen.lightrider schreef:Ik ben zelf dus wel voorstander van Dakdragers.
Voordelen:
Kan er sowieso 6 fietsen opzetten. Lukt je niet met een dakdrager.
Gewoon een fietsendrager kopen en dan niet zo uitvouwbare want die zijn in de hele EU verboden, aangezien daar geen verlichting en kentekenplaat op aangebracht kan worden
(c)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 455
- Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
- Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL
lightrider schreef:Ik ben zelf dus wel voorstander van Dakdragers.
Voordelen:
Kan er sowieso 6 fietsen opzetten. Lukt je niet met een dakdrager. zie mijn vorige post
Kan nog goed bij de achterklep. Met een kantelbare fietsendrager ook
Ik vind de fietsen stabieler staand dan op een fietsendrager, jrachten komen op de voorvork niet op het bracket.
De fietsen staan safe op het dak, alles is met de dakdragers op slot te zetten. Zeg nooit nooit, alles kan tegenwordig gestolen worden.
Volledig zicht naar achteren. Beetje bestuurder gebruikt amper zijn achteruitkijkspiegels, maar zijn twee buitenspiegels
Nadelen:
Verbruikt extra brandstof (ik rij op gas en merk daar weinig van en mijn auto heeft sowieso al de aerodynamica van een koelkast. ligt ook soms aan je schakeltechniek icm met fietsen op het dak, vader van mijn vader is in een Vw passat van 2000 met een tank diesel richting de marche in Italie gereden, met jawel, fietsen op het dak
Voorwielen moeten los (staan wel op het dak) Uhh, met losse voorwielen rijden lijkt mij niet veilig.
Fluit enigzins maar dat kan ook aan mijn snelheid in de auto liggen)
(c)
Als kenteken en verlichting ongehinderd zichtbaar zijn, hoeft er toch geen verlichting op de fietsdrager te zitten?Guust schreef:Gewoon een fietsendrager kopen en dan niet zo uitvouwbare want die zijn in de hele EU verboden, aangezien daar geen verlichting en kentekenplaat op aangebracht kan worden
Los daarvan: een fietsendrager op het dak heeft een behoorlijk negatieve invloed op je verbruik. Dat je met een tank diesel ver bent gekomen, betekent alleen maar dat je zonder die fietsen op het dak nog verder was gekomen. En ja, je kunt volstaan met alleen de buitenspiegels, maar jij als aspirant agent moet toch weten dat meer zicht nog beter is?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 455
- Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
- Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL
Wat zit er meestal op een fietsendrager, juist fietsen. jouw voor-en achterwiel blokkeren jou verlichting deels (bijvoorbeeld acheruitrijlichten) of helemaal en daarom kunnen de bestuurders achter jou niet zien wat je uitvoert. Daarnaast word er door bijvoorbeeld jou kettingbladen je kenteken gedeeltelijk onleesbaar gemaakt en dat mag niet. Vooral bij laag kentekens (kentekens die niet op de kofferklep zitten gemonteerd).jf schreef: Als kenteken en verlichting ongehinderd zichtbaar zijn, hoeft er toch geen verlichting op de fietsdrager te zitten?
Mensen die je ziet rijden waarvan de trekhaak voor de kentekenplaat zit, maken zich dan ook strafbaar.
Dat is waar, maar ik rij meestal met de buitenspiegels, binnenspiegel gebruik ik alleen voor de verdachte in de gaten te houden. Wij hebben namelijk parkeersensoren in elke autojf schreef:Los daarvan: een fietsendrager op het dak heeft een behoorlijk negatieve invloed op je verbruik. Dat je met een tank diesel ver bent gekomen, betekent alleen maar dat je zonder die fietsen op het dak nog verder was gekomen. En ja, je kunt volstaan met alleen de buitenspiegels, maar jij als aspirant agent moet toch weten dat meer zicht nog beter is?
(c)
-
- Extreme Biker
- Berichten: 536
- Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
- Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland
En als je dan kijkt wat een schade de meeste dan nog weten te maken..........Guust schreef: Wij hebben namelijk parkeersensoren in elke auto
-
- Pro Biker
- Berichten: 957
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 14:23
- Mijn mountainbike: Crosser voor offroad
- Contacteer:
Ik heb er van thule, en die bedekt geen kenteken en ook de achterlichten niet, dus ze zijn er wel degelijk die legaal zijn.Guust schreef:Wat zit er meestal op een fietsendrager, juist fietsen. jouw voor-en achterwiel blokkeren jou verlichting deels (bijvoorbeeld acheruitrijlichten) of helemaal en daarom kunnen de bestuurders achter jou niet zien wat je uitvoert. Daarnaast word er door bijvoorbeeld jou kettingbladen je kenteken gedeeltelijk onleesbaar gemaakt en dat mag niet. Vooral bij laag kentekens (kentekens die niet op de kofferklep zitten gemonteerd).jf schreef: Als kenteken en verlichting ongehinderd zichtbaar zijn, hoeft er toch geen verlichting op de fietsdrager te zitten?
Mensen die je ziet rijden waarvan de trekhaak voor de kentekenplaat zit, maken zich dan ook strafbaar.
Dat is waar, maar ik rij meestal met de buitenspiegels, binnenspiegel gebruik ik alleen voor de verdachte in de gaten te houden. Wij hebben namelijk parkeersensoren in elke auto
Flanders cx
Cube Litening super HPC race, sram red
Cube Litening super HPC race, sram red
En als ook de fiets niet voor de kentekenplaat en achterlichten zit? Kan ook, op bijvoorbeeld veel terreinwagens.Guust schreef:Wat zit er meestal op een fietsendrager, juist fietsen. jouw voor-en achterwiel blokkeren jou verlichting deels (bijvoorbeeld acheruitrijlichten) of helemaal en daarom kunnen de bestuurders achter jou niet zien wat je uitvoert. Daarnaast word er door bijvoorbeeld jou kettingbladen je kenteken gedeeltelijk onleesbaar gemaakt en dat mag niet. Vooral bij laag kentekens (kentekens die niet op de kofferklep zitten gemonteerd).
Mensen die je ziet rijden waarvan de trekhaak voor de kentekenplaat zit, maken zich dan ook strafbaar.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
En als ook de fiets niet voor de kentekenplaat en achterlichten zit? Kan ook, op bijvoorbeeld veel terreinwagens.Guust schreef:Wat zit er meestal op een fietsendrager, juist fietsen. jouw voor-en achterwiel blokkeren jou verlichting deels (bijvoorbeeld acheruitrijlichten) of helemaal en daarom kunnen de bestuurders achter jou niet zien wat je uitvoert. Daarnaast word er door bijvoorbeeld jou kettingbladen je kenteken gedeeltelijk onleesbaar gemaakt en dat mag niet. Vooral bij laag kentekens (kentekens die niet op de kofferklep zitten gemonteerd).
Mensen die je ziet rijden waarvan de trekhaak voor de kentekenplaat zit, maken zich dan ook strafbaar.
Op parkeersensoren rijden is wel ongeveer het domste wat je kunt doen...Guust schreef:Dat is waar, maar ik rij meestal met de buitenspiegels, binnenspiegel gebruik ik alleen voor de verdachte in de gaten te houden. Wij hebben namelijk parkeersensoren in elke auto
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Dat is bij uitstek de slechtste smoes die er bestaat, hè! Dat je geen brokken maakt, betekent nog niet dat je niet belabberd rijdt!Guust schreef:Tweede punt: Denk jij, heb er geen brokken meegemaakt (rent naar een stuk hout en klopt af.)
Oeioei, als dit de gedachtengang is bij de nieuwe lichting agenten, dan wordt het nog makkelijk om ons onder een boete uit te lullen!
Enfin, back on topic maar weer. Die knijpdingen/vouwdingen zijn niet verboden, maar de achterlichten en de kentekenplaat moeten wel zichtbaar blijven. En ik ben het met je eens: het gros van de knijpergebruikers denkt blijkbaar dat de achterliggers allemaal helderziend.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
- Mijn mountainbike: On-One Inbred
IK heb altijd al een auto met trekhaak gehad.
Maar of die knijp fietsen dragers nu mogen of niet een ""echte" fietsendrager staan ze toch een stuk stabieler.
Ik heb ze alle twee ,gebruik de knijp dragers alleen voor ritjes in de buurt.
(ook omdat-ie dan voor de verlichting/kentekenplaat hangt)
Maar of die knijp fietsen dragers nu mogen of niet een ""echte" fietsendrager staan ze toch een stuk stabieler.
Ik heb ze alle twee ,gebruik de knijp dragers alleen voor ritjes in de buurt.
(ook omdat-ie dan voor de verlichting/kentekenplaat hangt)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
What do you mean i ain't kind, just not your kind.
Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist