Fietsvervoer op de auto

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

ik ben zelf maar voor de op het dak optie gegaan.
Vond een trekhaak veel te duur. :(

Originele dakdragers van markt plaats voor 20 euro,en 2x fietsendrager van Atera (giro)ook van marktplaats 70 euro.

Deze dus
http://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehs ... ery=AR2220" onclick="window.open(this.href);return false;

werkt perfect en het benzine verbruik valt best mee hoor.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1517
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Afbeelding

had hem al eens gepost , thule clip-on , deurtjes kunnen niet meer open maar heb een zijdeur...
dit model is eigenlijk voor een golf maar heb hem minimaal kunnen aanpassen en is nu voor mijn auto geschikt.
wel voor maar 2 fietsen , mijn vriendin reed er 130 mee door duitsland.. na 5000 km door zweden , geen problemen gehad , ook op de vele onverharde wegen met wasborden niet.

ja , in deze auto kunnen ze ook zeker binnen staan maar we slapen er af en toe ook in..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Ik ben zelf dus wel voorstander van Dakdragers.
Voordelen:
Kan er sowieso 6 fietsen opzetten. Lukt je niet met een dakdrager.
Kan nog goed bij de achterklep.
Ik vind de fietsen stabieler staand dan op een fietsendrager, jrachten komen op de voorvork niet op het bracket.
De fietsen staan safe op het dak, alles is met de dakdragers op slot te zetten.
Volledig zicht naar achteren.

Nadelen:
Verbruikt extra brandstof (ik rij op gas en merk daar weinig van en mijn auto heeft sowieso al de aerodynamica van een koelkast.
Voorwielen moeten los (staan wel op het dak)
Fluit enigzins maar dat kan ook aan mijn snelheid in de auto liggen)
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

lightrider schreef:Ik ben zelf dus wel voorstander van Dakdragers.
Voordelen:
Kan er sowieso 6 fietsen opzetten. Lukt je niet met een dakdrager.
:~ jij mag het uitleggen.

Gewoon een fietsendrager kopen en dan niet zo uitvouwbare want die zijn in de hele EU verboden, aangezien daar geen verlichting en kentekenplaat op aangebracht kan worden
(c)
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

lightrider schreef:Ik ben zelf dus wel voorstander van Dakdragers.
Voordelen:
Kan er sowieso 6 fietsen opzetten. Lukt je niet met een dakdrager. zie mijn vorige post
Kan nog goed bij de achterklep. Met een kantelbare fietsendrager ook
Ik vind de fietsen stabieler staand dan op een fietsendrager, jrachten komen op de voorvork niet op het bracket.
De fietsen staan safe op het dak, alles is met de dakdragers op slot te zetten. Zeg nooit nooit, alles kan tegenwordig gestolen worden.
Volledig zicht naar achteren. Beetje bestuurder gebruikt amper zijn achteruitkijkspiegels, maar zijn twee buitenspiegels

Nadelen:
Verbruikt extra brandstof (ik rij op gas en merk daar weinig van en mijn auto heeft sowieso al de aerodynamica van een koelkast. ligt ook soms aan je schakeltechniek icm met fietsen op het dak, vader van mijn vader is in een Vw passat van 2000 met een tank diesel richting de marche in Italie gereden, met jawel, fietsen op het dak
Voorwielen moeten los (staan wel op het dak) Uhh, met losse voorwielen rijden lijkt mij niet veilig.
Fluit enigzins maar dat kan ook aan mijn snelheid in de auto liggen)
(c)
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Guust schreef:Gewoon een fietsendrager kopen en dan niet zo uitvouwbare want die zijn in de hele EU verboden, aangezien daar geen verlichting en kentekenplaat op aangebracht kan worden
Als kenteken en verlichting ongehinderd zichtbaar zijn, hoeft er toch geen verlichting op de fietsdrager te zitten?

Los daarvan: een fietsendrager op het dak heeft een behoorlijk negatieve invloed op je verbruik. Dat je met een tank diesel ver bent gekomen, betekent alleen maar dat je zonder die fietsen op het dak nog verder was gekomen. En ja, je kunt volstaan met alleen de buitenspiegels, maar jij als aspirant agent moet toch weten dat meer zicht nog beter is?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

jf schreef: Als kenteken en verlichting ongehinderd zichtbaar zijn, hoeft er toch geen verlichting op de fietsdrager te zitten?
Wat zit er meestal op een fietsendrager, juist fietsen. jouw voor-en achterwiel blokkeren jou verlichting deels (bijvoorbeeld acheruitrijlichten) of helemaal en daarom kunnen de bestuurders achter jou niet zien wat je uitvoert. Daarnaast word er door bijvoorbeeld jou kettingbladen je kenteken gedeeltelijk onleesbaar gemaakt en dat mag niet. Vooral bij laag kentekens (kentekens die niet op de kofferklep zitten gemonteerd).
Mensen die je ziet rijden waarvan de trekhaak voor de kentekenplaat zit, maken zich dan ook strafbaar.
jf schreef:Los daarvan: een fietsendrager op het dak heeft een behoorlijk negatieve invloed op je verbruik. Dat je met een tank diesel ver bent gekomen, betekent alleen maar dat je zonder die fietsen op het dak nog verder was gekomen. En ja, je kunt volstaan met alleen de buitenspiegels, maar jij als aspirant agent moet toch weten dat meer zicht nog beter is?
Dat is waar, maar ik rij meestal met de buitenspiegels, binnenspiegel gebruik ik alleen voor de verdachte in de gaten te houden. Wij hebben namelijk parkeersensoren in elke auto :wink: :winkie:
(c)
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Guust schreef: Wij hebben namelijk parkeersensoren in elke auto :wink: :winkie:
En als je dan kijkt wat een schade de meeste dan nog weten te maken.......... :roll: :roll:
timbo16
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 957
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 14:23
Mijn mountainbike: Crosser voor offroad
Contacteer:

Guust schreef:
jf schreef: Als kenteken en verlichting ongehinderd zichtbaar zijn, hoeft er toch geen verlichting op de fietsdrager te zitten?
Wat zit er meestal op een fietsendrager, juist fietsen. jouw voor-en achterwiel blokkeren jou verlichting deels (bijvoorbeeld acheruitrijlichten) of helemaal en daarom kunnen de bestuurders achter jou niet zien wat je uitvoert. Daarnaast word er door bijvoorbeeld jou kettingbladen je kenteken gedeeltelijk onleesbaar gemaakt en dat mag niet. Vooral bij laag kentekens (kentekens die niet op de kofferklep zitten gemonteerd).
Mensen die je ziet rijden waarvan de trekhaak voor de kentekenplaat zit, maken zich dan ook strafbaar.

Dat is waar, maar ik rij meestal met de buitenspiegels, binnenspiegel gebruik ik alleen voor de verdachte in de gaten te houden. Wij hebben namelijk parkeersensoren in elke auto :wink: :winkie:
Ik heb er van thule, en die bedekt geen kenteken en ook de achterlichten niet, dus ze zijn er wel degelijk die legaal zijn.
Flanders cx
Cube Litening super HPC race, sram red
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Guust schreef:Wat zit er meestal op een fietsendrager, juist fietsen. jouw voor-en achterwiel blokkeren jou verlichting deels (bijvoorbeeld acheruitrijlichten) of helemaal en daarom kunnen de bestuurders achter jou niet zien wat je uitvoert. Daarnaast word er door bijvoorbeeld jou kettingbladen je kenteken gedeeltelijk onleesbaar gemaakt en dat mag niet. Vooral bij laag kentekens (kentekens die niet op de kofferklep zitten gemonteerd).
Mensen die je ziet rijden waarvan de trekhaak voor de kentekenplaat zit, maken zich dan ook strafbaar.
En als ook de fiets niet voor de kentekenplaat en achterlichten zit? Kan ook, op bijvoorbeeld veel terreinwagens.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Guust schreef:Wat zit er meestal op een fietsendrager, juist fietsen. jouw voor-en achterwiel blokkeren jou verlichting deels (bijvoorbeeld acheruitrijlichten) of helemaal en daarom kunnen de bestuurders achter jou niet zien wat je uitvoert. Daarnaast word er door bijvoorbeeld jou kettingbladen je kenteken gedeeltelijk onleesbaar gemaakt en dat mag niet. Vooral bij laag kentekens (kentekens die niet op de kofferklep zitten gemonteerd).
Mensen die je ziet rijden waarvan de trekhaak voor de kentekenplaat zit, maken zich dan ook strafbaar.
En als ook de fiets niet voor de kentekenplaat en achterlichten zit? Kan ook, op bijvoorbeeld veel terreinwagens.
Guust schreef:Dat is waar, maar ik rij meestal met de buitenspiegels, binnenspiegel gebruik ik alleen voor de verdachte in de gaten te houden. Wij hebben namelijk parkeersensoren in elke auto :wink: :winkie:
Op parkeersensoren rijden is wel ongeveer het domste wat je kunt doen...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

@JF

eerste punt: dat kan.

Tweede punt: Denk jij, heb er geen brokken meegemaakt (rent naar een stuk hout en klopt af.)
(c)
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Guust schreef:Tweede punt: Denk jij, heb er geen brokken meegemaakt (rent naar een stuk hout en klopt af.)
Dat is bij uitstek de slechtste smoes die er bestaat, hè! Dat je geen brokken maakt, betekent nog niet dat je niet belabberd rijdt! :-q

Oeioei, als dit de gedachtengang is bij de nieuwe lichting agenten, dan wordt het nog makkelijk om ons onder een boete uit te lullen! ;)

Enfin, back on topic maar weer. Die knijpdingen/vouwdingen zijn niet verboden, maar de achterlichten en de kentekenplaat moeten wel zichtbaar blijven. En ik ben het met je eens: het gros van de knijpergebruikers denkt blijkbaar dat de achterliggers allemaal helderziend.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

IK heb altijd al een auto met trekhaak gehad.

Maar of die knijp fietsen dragers nu mogen of niet een ""echte" fietsendrager staan ze toch een stuk stabieler.

Ik heb ze alle twee ,gebruik de knijp dragers alleen voor ritjes in de buurt.

(ook omdat-ie dan voor de verlichting/kentekenplaat hangt)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
megabike
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek 6500, Manitou super six, Deore / LX /Magura HS33 /Bontrager
Contacteer:

"Talk is cheap. Show me the code."
- Linus Torvalds
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten
Plaats reactie