Show your video

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

38x10 schreef: di 24 augustus 2021, 14:06
MVMVML schreef: di 24 augustus 2021, 12:43
Ach, na 5 dagen Portes du Soleil moesten zowel downhillfietsen als super-enduro's toch echt even flink onderhoud ondergaan incl. vervangen van onderdelen. :winkie:
Ja, maar jij gaat er ook steeds bij liggen toch?
:winkie: :winkie: :bier:

Mini-me rijdt op een hardtail met een whopping 70mm travel (STHT??), en daar is alles, op een boel lekke banden na, nog steeds gewoon heel, dus mss is dat de way to go? Of 27 kg gaan wegen, dat kan ook...
Die 27kg zal het zeker zijn. En hij zal waarschijnlijk ook niet met 50/60 kmph naar beneden knallen. En het i.m.o op elke mountainbike te doen. Ik deed eerst alles op mijn trail/am met 150/130mm vering. Maar merkte dat ik de fiets en mijzelf aan het slopen was. Had nu in pds een DH bak met 200mm en dat is voor je lichaam toch wel een stuk minder vermoeiend als je per dag 8 uur achter elkaar aan het knallen bent een week lang, en de boel bleef heel :-D

Wel geweldig dat je dit met je zoontje doet. Ik hoop het over een jaar of 2 ook te kunnen doen met de mijne.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: di 24 augustus 2021, 14:04
yo-eddy schreef: di 24 augustus 2021, 12:57 Weer een voordeel van een LTHT :bier: 8)
Ik heb niet de skills (en de rug :roll: ) om op zo'n ding in 1 stuk de Alpen af te kunnen raggen :winkie:
Ja, dan kun je beter af en toe een lagertje vervangen dan een rugwervel oid :winkie: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MVMVML schreef: di 24 augustus 2021, 12:43
Ach, na 5 dagen Portes du Soleil moesten zowel downhillfietsen als super-enduro's toch echt even flink onderhoud ondergaan incl. vervangen van onderdelen. :winkie:
38x10 schreef: di 24 augustus 2021, 14:06
Ja, maar jij gaat er ook steeds bij liggen toch?
:winkie: :winkie: :bier:
:winkie:

Afbeelding
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Kleine compilatie van meerdere dagen biken in het Zillertal te Oostenrijk. Blijft toch altijd weer een dingetje als je na dit op de Nederlandse trails gaat rijden :winkie: .


https://www.youtube.com/watch?v=o1O3lnX1DRs
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Kleine week rijden in Portes du Soleil, dit was Les Gets (excl. Pleney als dat ook daartoe gerekend wordt, definitiekwestie :winkie: ) want daar komen nog flink wat klappers van in beeld later

https://www.youtube.com/watch?v=2T1Yh-uB8do
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MVMVML schreef: do 26 augustus 2021, 08:36 Kleine week rijden in Portes du Soleil, dit was Les Gets (excl. Pleney als dat ook daartoe gerekend wordt, definitiekwestie :winkie: ) want daar komen nog flink wat klappers van in beeld later
Zoals altijd weer erg tof om te bekijken. Van zo'n berg af naar beneden met de bike is toch wel het leukste om te doen. Helemaal met goed gezelschap. :-q :bier:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Mee eensch, weer een tof filmpje. Had gepland dit jaar die kant op te gaan, wordt volgend jaar. Overigens vind ik het persoonlijk prettiger om alleen te fietsen......
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: do 26 augustus 2021, 09:23
MVMVML schreef: do 26 augustus 2021, 08:36 Kleine week rijden in Portes du Soleil, dit was Les Gets (excl. Pleney als dat ook daartoe gerekend wordt, definitiekwestie :winkie: ) want daar komen nog flink wat klappers van in beeld later
Zoals altijd weer erg tof om te bekijken. Van zo'n berg af naar beneden met de bike is toch wel het leukste om te doen. Helemaal met goed gezelschap. :-q :bier:
Ja echt he. Vd week rondje Lage Vuursche. Dat valt dan toch helaas weer tegen. :-{

Maar goed, dat slijt wel weer snel genoeg. Hopelijk nog een paar tripjes tijdens de nazomer.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

surfroy01 schreef: do 26 augustus 2021, 09:27 Mee eensch, weer een tof filmpje. Had gepland dit jaar die kant op te gaan, wordt volgend jaar. Overigens vind ik het persoonlijk prettiger om alleen te fietsen......
Rijd je dergelijke gebieden ook alleen?

Laatste paar dagen waren nog 2 van ons over en 1 was het ziekenhuis in beland met een gebroken duim, de ander heeft toch ook niet meer gereden. Zou ik persoonlijk daar ook niet doen, genoeg plekken waar je serieus kan vallen en ergens in een greppel kan belanden waar niemand je ziet.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Klopt dat is wel een dingetje als je alleen bent, om heel eerlijk te zijn ben ik nog niet verder wezen downhillen dan Winterberg/Willingen. En daar ben je nooit alleen, als er iets gebeurd, is er altijd wel iemand om je te helpen. En ik heb altijd wel iemand bij mij maar die biket niet. Die is aan het bergwandelen of ligt ergens haar kleur bij te werken.....
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

surfroy01 schreef: do 26 augustus 2021, 09:33 Klopt dat is wel een dingetje als je alleen bent, om heel eerlijk te zijn ben ik nog niet verder wezen downhillen dan Winterberg/Willingen. En daar ben je nooit alleen, als er iets gebeurd, is er altijd wel iemand om je te helpen. En ik heb altijd wel iemand bij mij maar die biket niet. Die is aan het bergwandelen of ligt ergens haar kleur bij te werken.....
Ja eens daar kan het wel. :)

En dat laatste is ook belangrijk.

Maar in een gebied als Portes du Soleil zou ik het niet overal doen. Toen ik ook dagje wat eerder aftaaide dan de rest en in m'n eentje van Les Gets terug naar Pleney moest, moet je een stuk door een bos, daar heb ik wat trickie stukjes ook maar gelopen omdat ik dacht, als ik hier val en omlaag de berg af rol en niet meer op kan staan of bewusteloos raak of zo, dan vindt niemand me. Plus niet overal ontvangst met mobiel.

Zoals hier bv:
Afbeelding
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik ken mijn beperkingen, world cup afdaling in Willingen heb ik vorige week ook stukken met voetjes aan de grond gedaan. En anders in ruige gebieden maar bij jullie aansluiten :D
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

MVMVML schreef: do 26 augustus 2021, 09:28
Dice Oldskool schreef: do 26 augustus 2021, 09:23

Zoals altijd weer erg tof om te bekijken. Van zo'n berg af naar beneden met de bike is toch wel het leukste om te doen. Helemaal met goed gezelschap. :-q :bier:
Ja echt he. Vd week rondje Lage Vuursche. Dat valt dan toch helaas weer tegen. :-{

Maar goed, dat slijt wel weer snel genoeg. Hopelijk nog een paar tripjes tijdens de nazomer.
Dat klinkt bekend. Na een tijdje buitenland valt het me altijd weer op hoe vreselijk plat Nederland eigenlijk is...
PdS ken ik alleen met een dikke laag sneeuw erop (ook leuk). Moet daar in de zomer ook maar eens heen zie ik
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

38x10 schreef: do 26 augustus 2021, 10:21 PdS ken ik alleen met een dikke laag sneeuw erop (ook leuk). Moet daar in de zomer ook maar eens heen zie ik
Ik garandeer je 100% dat je daar geen spijt van gaat krijgen. Zo enorm groot daar, zo'n enorme verscheidenheid aan trails. Veels te veel om in een week te zien, sterker nog, dat komt niet eens in de buurt.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MVMVML schreef: do 26 augustus 2021, 09:30 Rijd je dergelijke gebieden ook alleen?
Ja.

Alleen heb je geen last van groepsdrang wat een positieve bijdrage aan de veiligheid levert.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie