Lol / motivatie slechte omstandigheden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nagenoeg de hele groep heeft een wielset voor de winter met...
Afbeelding
(het verschil tussen gecontroleerd rijden en passagier op eigen fiets)

Met evenementen heb je het ook niet altijd voor het kiezen, enige 'gewenning' is dan wel fijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik heb vanmiddag heerlijk een uurtje wintercompetitie gereden onder prima omstandigheden. Echt veel beter dan verwacht.

Waar ik woon is het zandgrond, het bos kan veel water aan voordat het echt slecht wordt. Ik ga dan ook graag met de mtb op pad in de winter. Als het regent of erg nat geweest is sla ik over, het gepiep en gekraak aan m'n fiets vind ik niks. Als ik er echter door overvallen word wil ik nog wel eens doorrijden. Het blijft toch leuk om alle kanten op te glijden en de limiet op te zoeken.

In verse sneeuw rijden vind ik prachtig
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Zolang het niet regent of stormt gaan wij/ik gewoon op pad en passen de route aan de omstandigheden aan. Rijd sowieso niet op blubberbanden dus zorg gewoon dat het leuk en safe blijft.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

De meeste routes zijn tegenwoordig zo goed afgewaterd, dat ze na een regenbui beter te rijden zijn dan na een tijdje droog.

Zolang het niet te hard regent en/of waait, ga ik fietsen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

cheeta schreef: za 27 november 2021, 18:35 Met evenementen heb je het ook niet altijd voor het kiezen, enige 'gewenning' is dan wel fijn.
Je kunt altijd zelf kiezen of je meedoet toch? :lol:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

asphaltdude schreef: za 27 november 2021, 19:46
cheeta schreef: za 27 november 2021, 18:35 Met evenementen heb je het ook niet altijd voor het kiezen, enige 'gewenning' is dan wel fijn.
Je kunt altijd zelf kiezen of je meedoet toch? :lol:
Mijn idee, ik heb in verleden best wel eens ingeschreven en waren vooruitzichten dermate slecht dat ik uiteindelijk sponsor was van het evenement.
Ooit zie iemand tegen me: Zonde van je inschrijfgeld (was een tocht in Duitsland en zwaar onweer voorspeld en uit uitkwam), alsof inschrijfgeld alle kosten zijn. Bespaarde me een tank benzine etc.
Zoals vandaag werd de Gooische Strade Bianche vanuit Soest verreden die "uitverkocht" was en de meeste op kwamen dagen met idee "ik heb er voor betaald of ben geen m**tje". De diverse reacties op Strava zijn veelzeggend :winkie:

Maar wel tof dat er op zo'n oud topic weer leuke interactie komt :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Vandaag ben ik met een singlespeed met achterspatbordje de weg op gegaan. Geen enkele andere sportieve fietser tegengekomen en ik was wel 7 uur onderweg...
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

7 uur, holy moly :o :bier:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

asphaltdude schreef: za 27 november 2021, 20:10 7 uur, holy moly :o :bier:
Lekke band 30km van huis en toen weer lopend terug. :roll: :winkie:
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik was (zonder lekke band )vandaag na 2 uurtjes wel weer klaar, had s'ochtends met die natte sneeuw/regen niet zoveel motivatie, maar toen vanmiddag het zonnetje scheen kon ik niet binnen blijven. De ondergrond was nog erg nat, maar ondanks de 3°c heb ik t niet koud gehad!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Tja, in mijn geval was ik blij dat ik na een maand weer eens op mijn fietsje mocht stappen.
Iedereen klagen over kouwe klauwen.. maar ik met een big smile op mijn toet... :lol:
Maareh... regen... no way :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gisteren de groepsrit afgezegd en daarom de trail (Velozine-afdaling op Amerongen) maar gaan opkuisen. Voordeel van de neerslag was dat direct duidelijk werd wat er aan de hand was en wat er moest gebeuren.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Daarom ben ik zo blij met de gravelbike. Vanmorgen een heerlijk rondje gedaan over voornamelijk fiets en gravelpaden. Ja dan ben je ook vies maar weet je wel dat je de trails spaart en ook je materiaal beter houdt. :wink:

Overigens zat mtbers gezien die wel gewoon onderweg waren. Tja het moetje zit er bij velen in ...

Overigens heb ik ook zo'n moetje. Door de ASR vitality app moet ik wel 4x per week minimaal een uur sporten. Dan ga ik dus ook wel eens fietsen als het minder weer is. Maar eerlijk gezegd voelt het echt heerlijk in de frisse buitenlucht. Veel beter dan hele dagen binnen blijven.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: zo 28 november 2021, 11:32 Gisteren de groepsrit afgezegd en daarom de trail (Velozine-afdaling op Amerongen) maar gaan opkuisen. Voordeel van de neerslag was dat direct duidelijk werd wat er aan de hand was en wat er moest gebeuren.
De rolling grade dips waren 2 meter te laag?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gisteren plan in Duitsland afgezegd met natte sneeuw op onbekend terrein. Maar vandaag wel het thuis rondje 44km op de MTB. Niks moetje, had er gewoon zin in. Wel een aangepaste route, de mooie Singletracks van de Strubben gespaard, dan maar wat meer brede paden voor een keer.

2-3 graden en nat is wel bar, goed doorrijden dus :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie