Lol / motivatie slechte omstandigheden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

cheeta schreef: wo 9 februari 2022, 12:23
Giant-E schreef: wo 9 februari 2022, 10:55Je ziet ze nog wel af en toe, die veldrijders, maar dat ploegen door de modder heeft natuurlijk hélemaal niets te maken met mtb-en.
Hoeveel van de meest iconische MTB momenten waren in de stromende regen, modder, ...?
Uhhh… nul.

Nou doe ik ook alle mogelijke moeite om die 1% kans op modder te ontlopen, dat geef ik toe. :bier:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: wo 9 februari 2022, 16:05
cheeta schreef: wo 9 februari 2022, 12:23
Hoeveel van de meest iconische MTB momenten waren in de stromende regen, modder, ...?
Uhhh… nul.

Nou doe ik ook alle mogelijke moeite om die 1% kans op modder te ontlopen, dat geef ik toe. :bier:
Ook geen liefhebber maar vorige week (tegen de verwachtingen in) echt een topdag gehad in de Ardennen.
Het ligt dus ook echt wel aan de locatie. :lol:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 9 februari 2022, 16:05
cheeta schreef: wo 9 februari 2022, 12:23
Hoeveel van de meest iconische MTB momenten waren in de stromende regen, modder, ...?
Uhhh… nul.

Nou doe ik ook alle mogelijke moeite om die 1% kans op modder te ontlopen, dat geef ik toe. :bier:
Volgens mij doelt Cheeta hier niet op persoonlijke iconische momenten ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jefro98 schreef: wo 9 februari 2022, 17:14

Ook geen liefhebber maar vorige week (tegen de verwachtingen in) echt een topdag gehad in de Ardennen.
Het ligt dus ook echt wel aan de locatie. :lol:

Dat is het ook. Vorige week ook de hele zondagmiddag wezen klooien rondom Tecklenburg. Voor een rondje thuis neem ik geeneens de moeite om de schuurdeur open te doen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Giant-E schreef: wo 9 februari 2022, 16:05
cheeta schreef: wo 9 februari 2022, 12:23
Hoeveel van de meest iconische MTB momenten waren in de stromende regen, modder, ...?
Uhhh… nul.

Nou doe ik ook alle mogelijke moeite om die 1% kans op modder te ontlopen, dat geef ik toe. :bier:
Ik kop m wel in ...... https://youtu.be/EqYgAX6D43Q?t=2
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jefro98 schreef: wo 9 februari 2022, 17:14
Giant-E schreef: wo 9 februari 2022, 16:05

Uhhh… nul.

Nou doe ik ook alle mogelijke moeite om die 1% kans op modder te ontlopen, dat geef ik toe. :bier:
Ook geen liefhebber maar vorige week (tegen de verwachtingen in) echt een topdag gehad in de Ardennen.
Het ligt dus ook echt wel aan de locatie. :lol:
Ik zag de foto’s. :winkie: Maar daar maakt de uitdaging erg veel goed.

Ik doelde vooral op de vlakke (polder)route’s. Een keer met TenZNL afgesproken in Vlaardingen. Tijdje staan klooien op de parkeerplaats, in de tussentijd zagen we veel “veldrijders” onder de bagger van de tracks uit de Broekpolder komen.
We zijn hoofdschuddend in de auto gestapt en weer naar huis gereden. :lol:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: wo 9 februari 2022, 21:43

Ik zag de foto’s. :winkie: Maar daar maakt de uitdaging erg veel goed.

Ik doelde vooral op de vlakke (polder)route’s. Een keer met TenZNL afgesproken in Vlaardingen. Tijdje staan klooien op de parkeerplaats, in de tussentijd zagen we veel “veldrijders” onder de bagger van de tracks uit de Broekpolder komen.
We zijn hoofdschuddend in de auto gestapt en weer naar huis gereden. :lol:
Precies dat, als het hier lokaal onder water staat dan sla ik ook over. Ga hoogstens even spelen in het zandgat ofzo maar vaker niet dan wel.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wel eens een keer een MTB toch voor het goede doel gereden , de eerst 10 km was " droog" , tot dat de route over weilanden e.d ging , nu had daarvoor best wel geregend , dus tot op de cranks in de modder op sommige stukken , wel leuk om een keer te doen , en zeker voor het goede doel , daarna , eigelijk nooit meer de drang gehad om in modder voor mn plezier te rijden...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Pas zo'n modderrit gereden met mijn FS dat ik met schoonmaken geen idee had waar ik moest beginnen. Ik ben zuinig op mijn spullen dus hij moet wel weer helemaal schoon. Elke winter fantaseer ik dan weer over een hardtail met Pinion of Rohloff. Maar om zo veel geld uit te geven om wat minder poetstijd te hebben is ook weer zo wat. Als het weer verbetert verdwijnen deze gedachten weer naar de achtergrond.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Een singlespeed is de ultieme fiets voor de NL winters (en herfst, voorjaar en zomer) en in tegenstelling tot eerdere beweringen heeft de mijn nog gewoon V-brakes ook. Ik zoek slechte omstandigheden niet voor de lol op maar ik ben ook niet bang voor een beetje modder en mijn fiets ook niet ;)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

George schreef: zo 13 februari 2022, 15:31 Een singlespeed is de ultieme fiets voor de NL winters (en herfst, voorjaar en zomer)
Dan ben ik toch benieuwd welke routes je rijdt. :roll:
Op Bergschenhoek of Kwintelooijen heb je namelijk een serieus probleem.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

[Een singlespeed is de ultieme fiets voor de NL winters (en herfst, voorjaar en zomer)/quote]

Bedoel je hier een fiets mee met een Pinion of Rohloff systeem, of echt een ouderwetse one-speed fiets?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 13 februari 2022, 16:21
George schreef: zo 13 februari 2022, 15:31 Een singlespeed is de ultieme fiets voor de NL winters (en herfst, voorjaar en zomer)
Dan ben ik toch benieuwd welke routes je rijdt. :roll:
Op Bergschenhoek of Kwintelooijen heb je namelijk een serieus probleem.
In zijn goede dagen reed George bikersdagen vanaf het Drielandenpunt singlespeed... Met serieuze hoogtemeters.
Geen idee of de goede dagen al voorbij zijn. George? :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 13 februari 2022, 16:21
George schreef: zo 13 februari 2022, 15:31 Een singlespeed is de ultieme fiets voor de NL winters (en herfst, voorjaar en zomer)
Dan ben ik toch benieuwd welke routes je rijdt. :roll:
Op Bergschenhoek of Kwintelooijen heb je namelijk een serieus probleem.
Jij en ik wel. Sommige mensen niet.
Ken een gozer die onderaan super snake op een single speed voor het bos door het gras omhoog reed.
Mij lukt dat met mijn lichtste verzet net aan op een goede dag :-{
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik rijd vooral op de UHR, Kwintelooijen kan maar steile klimmen zonder aanloop zijn inderdaad wel een uitdaging. De rest van de UHR is probleemloos te rijden. NL is vrij vlak en qua prijs/kwaliteit verhouding en onderhoudsfrequentie is laag. Hier gaat het vooral om het laatste.

De bikersdag in Limburg was inderdaad legendarisch maar ik heb ook marathons gereden in de Ardennen. Ook daar heb je voordeel van de modderbestendigheid maar het helpt wel als je een beetje in vorm bent. Uiteraard ben ik niet meer zo snel als vroeger maar wel behendig, dat helpt ook ;)
Plaats reactie