Het bikende gamers topic.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Ahh, Assetto Corsa heb ik wel op de pc, maar eigenlijk pas 1 keer kort aan spelen toegekomen. Als ik 'm dan een keer aanslinger speel ik liever een paar potjes Unreal Tournament.
Wel GT5 en GTA5 helemaal stukgespeeld op de PS3, blijven mijn favoriete gameseries.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ik heb GT helemaal kapot gespeeld, vanaf deel 1 :D Totdat ik m'n eerste racestoel met een stuurtje kocht. Toen was GT ineens niks meer aan omdat de tegenstanders eigenlijk gewoon rijdende chicanes zijn. Dat zijn ze sowieso maar met een stuurtje is het echt niet zo moeilijk meer. Project Cars was echt een eyeopener voor mij, nog nooit eerder een echte sim geprobeerd maar ik was direct verkocht. Ben geen pc gamer dus daardoor pas laat de echte sims ontdekt. Het liefst zou ik Iracing icm VR willen gaan doen maar dat is financieel gewoon niet haalbaar als ik ook nog mijn andere hobby's wil blijven doen.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Gebbetje schreef:No Man's Sky heeeeeel snel via mp de deur uit gedaan.
Vandaag komt eindelijk Assetto Corsa uit!!! Hier kijk ik al zoooo lang naar uit... Eindelijk een derde racesim op de PS4. Vriezer vol pizza en de vrouw met dochter op de trein naar een Roompotcaravan gezet. Sinds kort in het bezit van een andere 'rig' en een alcantara Ferrari replica stuur aangeschaft dus ik vermaak we wel. In tegenstelling tot Project Cars heb je hier wel een beloningstructuur. Ik hoop alleen dat er snel dashboard apps komen voor AC. Thrustmaster shifter (th8a) is besteld en komt waarschijnlijk maandag binnen. :-q
Daar las ik de reviews van op Steam, daar beleef je meer plezier aan lijkt het dan het spel zelf. :tong
Laatst gewijzigd door Nimbus op za 27 augustus 2016, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hmmfbwuh, net thuis, lees iets van Nimn...nimv..bus, proost baaideweej... :bier:

Wat bedoelt ie nou..? Hè...review gelezen van wat..? Pizza? Nâh...Die shifter kent ie vast nie, dastooknie..euhh, de games kunnen het niet zijn want hij zegt dat ik er 'meer plezier aan lijk te hebben dan het spel zelf'...wtf?
Hmm, reviews op steam...das vast nie over mijn vrouw of caravan. Dan moet het toch de shifter zijn...denk ik...

Mijn final answoord hhhhiiissss...(tadááá)...SHIFTER*

Heb ik het goed? Heb ik het goed? Ja?ja?ja?

(*hardop in je hoofd oplezen)

:tong

EDIT : na 'tadááá' komt eigenlijk nog een 'badoem pats!'...dus
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Gebbetje schreef: EDIT : na 'tadááá' komt eigenlijk nog een 'badoem pats!'...dus
Here you go: Afbeelding :-q
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

@Nimbus, uw licht schijnt mij weer stralend tegemoet. :D

Helaas nog geen tijd gehad om Assetto te proberen. Hopelijk morgen tijd...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Gisteren Assetto Corsa gespeeld en ik moet zeggen dat het een prima sim is :D Het is niet zo uitgebreid als Project Cars maar dat is niet alleen maar nadelig. Bij Project Cars zag je soms, door al die in en afstelmogelijkheden, door de bomen het bos niet meer maar bij Assetto Corsa is het een stuk eenvoudiger en overzichtelijker. Het tiremodel en andere rijeigenschappen zijn echt goed. Grafisch kun je er best naar kijken. Minpuntje is dat je je 'stoel' niet ver genoeg kunt verstellen en dat de 'handen' niet uit te schakelen zijn.
Vanavond hopelijk de shifter monteren en testen.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ok,

Eem trugkiek'n...de A.I. is soms briljant, en soms compleet van het padje af.
Ik zie mezelf als een beginnende simracer...maar de moeilijkheidsgraad is echt abnormaal hoog! Op easy in (offline) singleplayer ben ik echt maar 1x eerste geworden...wtf!? Soms aan het einde van de race, terwijl je al rondenlang de achterliggers met heel veel moeite probeert voor te blijven, duiken de snelle jongens opeens in de laatste ronde de pits in...WTF? Dus dan eindig je hoger dan je eigenlijk kunt...volgens de 'curve' van de makers van de A.I. Aan de andere kant is de A.I. ge wel dig! Ze proberen je uit te remmen, dive bombing, soms zelfs even een tikje te geven. Ze 'zien' je op tijd, soms reageren ze op een manier alsof ze je nooit hebben zien aankomen en maken een soort van schrikreactie op jou waardoor ze achterop raken en soms zelfs crashen.
Ik kan me haast niet ontrekken aan de conclusie dat de Italianen de game op sommige punten hebben willen 'verbeteren' ten opzichte van de PC versie om de consolegamers tegemoet te komen. Dat hadden ze dus beter niet kunnen doen...gelukkig zijn het issues die makkelijk gefixed kunnen worden gezien ze allang prima werken op de PC. Ik hoop dat de komende updates/patches de zaak correct zullen herstellen.

Ook het geluid in de 'helm en cockpit modus' is bij sommige auto's echt belachelijk zacht. Ik had die ervaring vooral bij de Porsches. Ik heb nog niet in genoeg verschillende auto's gereden om te kunnen bepalen of het nou 'hun' interpretatie is of een echt slecht gamedevelopingding...Ook moest ik m'n versterker op Dolby Digital zetten ipv DTS...maar goed, das nou ook niet een 'echt' probleem.

Kortom,
Geen enkele racesim op de console, tot nu toe, is perfect. . Dat is geen enkele game/sim. Te weten, Project Cars, Dirt, en nu dus Assetto Corsa. Maar ondanks het feit dat de console racesims nog lang niet tot het uiterste zijn gepushed op de consoles zijn ze al vele vele malen leuker, realistischer en gewoon beter alsdan de Forza's en de GT's in deze wereld.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gebbetje schreef:Gisteren No Man's Game aangeschaft.

Allejezus wat een l a n g d r a d i g e game zeg... Wat een bizar slecht stukje software! Dit is echt alleen geschikt voor mensen met veel te veel tijd en geen fantasie. Ik heb er nu een uurtje of 10-12 in zitten en ben er helemaal klaar mee. Je doet eigenlijk niets anders dan troep verzamelen om je spaceship en jezelf draaiende te houden. En dan hup naar de volgende planeet waar ook niks gebeurt en je hetzelfde weer opnieuw kunt gaan doen... Je kunt echt heeeeel duidelijk merken dat die algoritmes de boel bepalen. Het is overduidelijk dat vegetatie, wezens en planeten uit een database van vormen wordt gemaakt. Het lijkt allemaal behoorlijk op elkaar. Ik lees ook verhalen over dat het zo divers is....dat is misschien ook wel zo, mits ze er niet elke keer hetzelfde sausje overheen gooien. En het ergste van alles is dat ze wel triljoenen planeten kunnen generen maar geeneen waar ook maar iets te doen is. Tot nu toe dan hè.
Het is echt oer en oersaai na een paar uurtjes 'gamen'. Mocht blijken dat na 20 uur (wat ik niet ga doen) de game toch nog iets te bieden heeft dan is het in mijn optiek nog steeds een game die geflopt is. Wie wil er nou 10-20 uur in een game stoppen zonder dat er ook maar iets gebeurt...en...zonder dat je op dat moment zeker weet dat het nog iets wordt. Ook de grote gamesites zijn terughoudend, zowel in commentaar alswel het uitbrengen van een (complete) review.

Farcry 4 ook tweedehands aangeschaft en dat is echt een goede game.
Ook The last of Us tweedehands gekocht maar nog niet aan begonnen. Schijnt één van de beste games ooit te zijn...
Ja, ik begrijp niet dat mensen hier jaren naar hebben uitgekeken...Oke, ik heb er wat meer uurtjes in zitten maar de vervelingsdrempel is idd snel bereikt.
Momenteel bezig met de BF1 beta, maar ook daar kan ik nog niet heel enthousiast van worden...
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Lachuh dit topic! Kom ook even meelullen :P

Dus ooit begonnen met mijn Nintendo 8bit, de classics. Maar we gameden altijd bij elkaar en iedereen had wel wat anders of konden games ruilen. Dat mis ik nog het meest. Ooh en natuurlijk de GameBoy, shiiiiiiiiiiiiiiit en ja ik speelde pokemon XD

Playstation gehad, xbox, xbox 360 en natuurlijk de vertrouwde PC. Nu geen console meer alles op de PC want PC gamen leeft weer, dank u steam :P

Aangezien ik alle delen van Forza t/m de 360 heb gespeeld en ervoor GT ed heb ik een zwak voor race sims. Dus ben aardig gedesinteresseerd door de verhalen hier over Asetto Corsa. Spelen mensen dat hier online? Want met Forza wel veel in online club lopen racen.

Op de PC speel ik nu veel Europa Universalis 4 en Hearts of Iron 4, beide grand strategy games.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Niet echt een verstokte gamer hier, althans .. niet meer. Vroeger in het prille begin des computers (lol) zo rond mijn 10e jaar kwamen de welbekende C64 op de markt. M'n vriendje had er inmiddels 1, ik nog niet want ik wilde perse een crossfiets.
Swinters begon de pret, na het schaatsen bij je vriendje 'spelletjes' spelen. (Titels moet je me niet meer naar vragen, maar echt grafische hoogstandjes waren het niet :winkie: )
Tja, en dan moet je een wenslijstje maken voor kerst ...
1) Homecomputer
2) RC Auto
3) Terug naar 1) !
De "kerstman" daarentegen was nog niet echt op de hoogte van die dingen blijkbaar (Ik heb mn vader iig nooit over homecompjoeters horen praten ..), en kreeg onder de kerstboom een ... Sinclair 128
Holycrap, niemand had zo'n engels stukje kwaliteit in huis ..dus heb me heel snel BASIC moeten aanleren om er uberhaupt iets mee te kunnen doen.
Na 4 jaar klooien had ik het wel gezien met die cassettebandjes met gegil erop.
Een tijd lang stilte, tot ik ergens in negentiennoach een Sega Megadrive aanschafte ... Ik kan de Sonic-tune inmiddels wel dromen ...
Dan komt de periode "huisje-boompje-beesje" , megadrive de deur uit ... spelletjes deden we wel tegen bedtijd :winkie: .
Ook dat gaat na 10 jaar vervelen, dus ga je alternatieven zoeken :winkie:
Hey wat is dat voor een leuk grijs kastje met zwarte discs?
Dus maar weer een PS1 aangeschaft ... , hoop ellende met de 1e versie (filmpjes sloegen constant over, hoop gezeik .. maar ik was er achter gekomen dat als je hem op zn kop lag, dit euvel verdween .. :o )
Was geen succes ...

Later een PC aangeschaft om daar maar eens wat op te gamen .. ook snel mee gestopt, want na een half jaar bleek alweer dat mijn "allersnelste-videokaart-in_the_universe" zo traag was dat ik een kop koffie kon gaan zetten als ik bij BF mn hoofd om een hoek stak ...
2 PC's en een inmiddels beland bij m'n huidige laptop, kom ik er wederom achter dat gamen op mn laptop ook 'niet-je-van-het' is .
Fallout 4 geinstaleerd, draait op zich redelijk .. totdat het een beetje druk wordt met schieten en ontploffingen ... , koffie!

Inmiddels patience 2 keer uitgespeeld in co-op mode met de 'gore'-patch :winkie: , maar dat is ook saai!

As maandag krijg ik m'n X-Doos one S 1GB met Gears of War 4 en GTA5 , ik ben benieuwd !! :D
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Dan komt de periode "huisje-boompje-beesje" , megadrive de deur uit ... spelletjes deden we wel tegen bedtijd :winkie: .
Ook dat gaat na 10 jaar vervelen, dus ga je alternatieven zoeken :winkie: ????????? :lol: :lol:

Wat is de beste overstap van PS3 naar de PS4 of de Xdoos?
Moet nu een keer over Battlefield 1 komt eraan.
Ik hoor geluiden dat je bij de PS4 ook moet betalen om online te kunnen gamen, en dat dan Xbox goedkoper is. ?!?!?!?
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Ik speel vooral ps4 , omdat vrienden ps4 hebben.
Controller van Xbox vind ik fijner, want die zijn wat groter.

3 mnden PS plus kost 20 euro.

Beide goede systemen er komt nieuwe ps4 en Xbox aan dus zullen er mooie aanbiedingen komen.
Keuze is echt persoonlijk ga eens naar mediamarkt en voel beide systemen aan.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

reaction 67 schreef: Ook dat gaat na 10 jaar vervelen, dus ga je alternatieven zoeken :winkie: ????????? :lol: :lol:
:winkie: :bier:

reaction 67 schreef: Wat is de beste overstap van PS3 naar de PS4 of de Xdoos?
Moet nu een keer over Battlefield 1 komt eraan.
Ik hoor geluiden dat je bij de PS4 ook moet betalen om online te kunnen gamen, en dat dan Xbox goedkoper is. ?!?!?!?
Ik wilde al een tijd een x-box of ps4 aanschaffen, tot ik te horen kreeg van de X-Doos One S .
Kleiner dan de XBox One (40%), zonder voedingsblok aan het snoer (inwendig)
HDR ondersteuning (Bluray & games << oa Gears of War 4)

En dat je moest betalen om online te kunnen gamen wist ik, maar voor 60,- per jaar krijg je maandelijks 2 gratis games te downloaden en nog wat privileges ...

Overigens kom ik van de PC af en speelde (Met uitzondering van racegames) altijd met muis en keyboard. Ik hoop dat ik een beetje kan wennen aan de joypad :winkie: .. de laatste keer dat ik een joypad in mn handen gedrukt kreeg tijdens een potje online Battlefield bij een collegaatje thuis, liep ik als een verdwaasde zombie kogels op te vangen ... lol (Ik kreeg het 'kijken' maar niet echt lekker onder controle .. lol)

Ik las wel over bovenstaande issue dat M$ bezig is voor muis&keyboard ondersteuning! Dus mocht ik wederom weinig aan spelen toe komen omdat ik om de 3 meter doorzeefd wordt , dan wacht ik wel op de update :winkie: :bier:
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Xbox live en PS plus zijn beide goed.
En exclusieve games van beide platforms zijn goed.

Is denk echt persoonlijk wat je het fijnst vind.
Maandelijkse games zijn bij Xbox denk iets beter bij PS plus krijg je eigenlijk alleen maar troep.

Zijn er vrienden van je die gamen? Zoja welk platform?
Dat was voor mij de keuze om voor ps4 te gaan.
Plaats reactie