Beat de wielrenner op de MTB

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Goofy^Deluxe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 1 november 2010, 13:26
Mijn mountainbike: Focus black Forest 4.0

Hallo!

Ik vroeg me is af, ben ik de enige of zijn er meerdere MTBers die het leuk vinden om een wielrenner in te halen?


Ik kwam 2 weken terug toen ik een duurtraining aan het doen was op het asfalt een wielrenner tegen.
De beste man verpakt in sponsor kleding met een erg mooie Cannondale fiets onder zijn kont had volgens mij het idee dat de weg waarop hij fietste zijn persoonlijk eigendom was.

We fietste namelijk (ik net achter hem) langs een kinderboerderij (geertje te Zoeterwoude) waar het erg druk was met fietsers/wandelaars/auto's.
Klaarblijkelijk kreeg meneer niet genoeg ruimte en begon asociaal te schreeuwen "Aan de kant!, aan de kant!" waar de desbetreffende mensen/kinderen van schrokken.
Ik vond dat niet normaal, maar voelde mij niet de persoon daar wat van te zeggen, daarnaast lijkt mij een discussie met zo'n persoon onmogelijk.

Dat maar zo, Ik heb een slok water genomen en ben als een gek achter hem aan gegaan, hem ingehaald en het tempo aangehouden.
Zoals ik al verwachte bleef hij in me wiel maar kwam mij niet voorbij. wel hoorde ik hem hard ademen achter mij wat duidelijk maakte dat hij toch wel erg veel moeite had mij bij te houden.

Hij sloeg bij een kruispunt rechtsaf, toen ik achterkom keek wat die gestopt met trappen.

Nu is het niet zo dat ik erop uit ben ofzo. Maar als ik zo'n een persoon tegenkom kan ik het niet laten zijn ego even te krenken. Al was ik achteraf blij dat die de andere kant op ging, echt heel lang had ik het niet volgehouden :D

Nog meer mensen met zo'n ervaring?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Afgezien van wedstrijden zal het me een grote zorg zijn wie ik inhaal of door wie ik wordt ingehaald. Het inhalen van iemand op de racefiets die minder getraind is dan degene op de MTB is ook niet zo'n bijzondere prestatie.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het zou best kunnen dat wanneer ik met een duurtraining bezig ben dat jij mij inhaalt. En als je er dan behoorlijk trots op ben zou ik dat vooral ook zijn. Maar dan hoop ik voor je dat je me niet inhaalt net voordat ik een interval ga doen ;)

Wat niet wegneemt dat er idd een hoop eikels op de racer zitten(ook op de MTB trouwens) en dan vind ik het idd ook wel eens leuk om ze pijn te doen :D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ben er niet op uit, maar ga de uitdaging graag aan, als ik eens uitgedaagd wordt. Een peletonnetje racers bijhouden is leuk, erop en erover nog leuker. Maar als ze me laten staan vind ik het ook best. Als iedereen maar lol heeft.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wel een beetje preken voor eigen parochie, nietwaar? Als je het leuk vindt, vooral doen, en krijg er je kick uit, maar zoals hierboven aangegeven: je weet van elkaar niet met voor training je bezig bent.

Maar: plaats het eens op het fietsforum, in de trant van:

Hallo! Ik ben een MTB-er die op de weg fietst en ik vind het zo leuk om jullie in te halen op jullie fietsjes met die rare smalle bandjes! Klopt het dat dit jullie irriteert? Mooi! Want dan gaan we er nog even mee door!

Ben ik benieuwd wat de reacties dan zijn :lol: :lol: !
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Wil je een pluim? :winkie:
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hhrbosch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: di 19 april 2011, 12:04
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish 3 2012/ Chinees carbon sleutel project

Rond Nijmegen kun je ook leuke dingen mee maken.
Als je net groen en rood hebt gedaan kom je ter hoogte van het zweefvliegveld bij een fiets pad waar op dinsdag avond veel fiets clubjes rijden.
En dan op het bospad wat er naast licht vol onder de modder gelijk met ze op blijven gaan.
Heerlijk die gezichten die je dan ziet.
Hoe ver je gaat heeft met afstand niks te maken.
bartjacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: di 5 oktober 2010, 15:59
Mijn mountainbike: Merida TFS Shark, RZ onetwenty

Ik vind dit soort strijd tussen mtbers en wielrenners altijd wel jammer. Wat ik WEL irritant vind is dat ik bij het rustig uittrappen dan ineens ingehaald wordt door een stel bejaarden op 2 elektrische fietsen.
BOM - Ventoux team. Wedstrijd verslagen op: http://www.ruudjacobs.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Daar ben ik het weer volledig mee eens, hahaha!

Maarre, hhrbosch, groen en rood gedaan? Heb je tegen een verkeerslicht staan aanrijen:)?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Goofy^Deluxe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 1 november 2010, 13:26
Mijn mountainbike: Focus black Forest 4.0

Nee hoor geen pluim haha.

Ben er ook niet op uit en word zelf ook vaak genoeg ingehaald. niet dat mij het iets uitmaakt verder.

Ik irriteer me alleen aan het gedrag van zo iemand. en dat prikkelt me zoiets te doen :)
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

bartjacobs schreef:Ik vind dit soort strijd tussen mtbers en wielrenners altijd wel jammer. Wat ik WEL irritant vind is dat ik bij het rustig uittrappen dan ineens ingehaald wordt door een stel bejaarden op 2 elektrische fietsen.
+10 of als je het stel wil inhalen dat ze dan meteen bij elkaar in de sturen haken en dan bijna vallen.
Sambal
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 30 augustus 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29er, Kona Unit 2013

Goofy, ik snap wat je bedoelt en ik deel je hobby:)
Maar dan moet je wel op kop blijven en niet weer ingehaald worden, dan is het een beetje jammer.
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Hehe laatste keer dat ik een groep wielrennerts inhaalde, was met 44km aan het uur tegen de wind in en die achterste wielrennert zei tegen z'n compagnons, "pas op auto", toen moest ik wel even lachen.
Maar ik maak er geen gewoonte van om wielrennerts in te halen, kost me veel te veel energie, haal liever mtb-ers in bij een wedstrijd :P
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Zoals al gezegd: je weet nooit met welke training een wielrenner bezig is. Als ik zelf met een D1 training bezig ben blijf ik gedisciplineerd trainen en laat ik me niet gek maken door een andere fietser. Als ik dan zo nu en dan een wielrenner in mijn wiel heb kan ik daar wel om lachen, zeker als hij gaat overnemen en ik volg niet!
ATI
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 17:44

Ik heb dat ook is gedaan,allez verschillende kerel al,maar zij hebben voordelen op de baan groter verzet ,smalle banden,maar ik gaf niet af .Ik heb zo is geraced tegen een meisje op koersfiets en gewonnen.
Plaats reactie