Zomaar ff een vraagtje en misschien interessepeiling:
Wat zou een Airborne Black Widow 19,5"(L) uit 2004 in (uiterlijk) goede staat en in (technisch) zeer goede staat waard zijn?
Afgemonteerd met:
- Magura Ronin 80 met Firmtech HS33
- HS33 achter
- Mavic Crossmax Enduro wielset 2005
- Airborne Ti zadelpen
- Thompson Elite stuurpen
- BBB Fiberlite riser bar
-XT M-750 shifters, XT-M751 voorderailleur, XTR M-953 achterderailleur en heel recent vernieuwd crankstel XT-M780
Frame heb ik zelf in 2004 (of 2003.. heb ergens de rekening nog wel) gekocht bij Bike2Build en opgebouwd met bovenstaande onderdelen.
Daarna paar jaar mee gereden waarna het MTB'en een beetje in de vergeethoek terrecht kwam en daarmee ook deze fiets.
Eind 2015 door (positieve) omstandigheden weer behoorlijk fanatiek begonnen met fietsen, zowel race als MTB. Kort gezegd eind februari dit jaar mezelf een Trek Fuel EX kado gedaan en daarmee kwam de Airborne op zolder te staan..
Nu wil ik eigenlijk voor de winter een zo simpel mogelijke hardtail opbouwen om mijn fully wat te ontzien.
Hiervoor heb ik twee opties:
- De Airborne verkopen en dat geld gebruiken als start voor een nieuw op te bouwen 29'er hardtail.
- De Airborne inzetten als winterbike, vaste vork erin enz.
Met de Airborne "heb ik wel wat" dus die zou ik áls ie weg gaat het liefst naar een liefhebber zien gaan.
Een (stalen?) 29'er opbouwen kost meer dan de Airborne behouden maar dan kan ik wel meteen over op 1x11 en schijfremmen.
Wat is wijsheid..? En moet ik in dit geval wel wijs doen of naar m'n gevoel luisteren..?
Tja. Veel te jong voor "retro" - dus hier is niet de juiste plek om dit te vragen.
Wel is de fiets veel te oud om nog veel op te brengen. Reken op honderden euro's (~ € 500) maar het is vooral wat de gek ervoor geeft.
Als het past zou ik de fiets ombouwen naar 27,5 én 1x11. Dat is mi het slimste dat je kan doen.
Ertje schreef:Zomaar ff een vraagtje en misschien interessepeiling:
Wat zou een Airborne Black Widow 19,5"(L) uit 2004 in (uiterlijk) goede staat en in (technisch) zeer goede staat waard zijn?
Afgemonteerd met:
- Magura Ronin 80 met Firmtech HS33
- HS33 achter
- Mavic Crossmax Enduro wielset 2005
- Airborne Ti zadelpen
- Thompson Elite stuurpen
- BBB Fiberlite riser bar
-XT M-750 shifters, XT-M751 voorderailleur, XTR M-953 achterderailleur en heel recent vernieuwd crankstel XT-M780
Frame heb ik zelf in 2004 (of 2003.. heb ergens de rekening nog wel) gekocht bij Bike2Build en opgebouwd met bovenstaande onderdelen.
Daarna paar jaar mee gereden waarna het MTB'en een beetje in de vergeethoek terrecht kwam en daarmee ook deze fiets.
Eind 2015 door (positieve) omstandigheden weer behoorlijk fanatiek begonnen met fietsen, zowel race als MTB. Kort gezegd eind februari dit jaar mezelf een Trek Fuel EX kado gedaan en daarmee kwam de Airborne op zolder te staan..
Nu wil ik eigenlijk voor de winter een zo simpel mogelijke hardtail opbouwen om mijn fully wat te ontzien.
Hiervoor heb ik twee opties:
- De Airborne verkopen en dat geld gebruiken als start voor een nieuw op te bouwen 29'er hardtail.
- De Airborne inzetten als winterbike, vaste vork erin enz.
Met de Airborne "heb ik wel wat" dus die zou ik áls ie weg gaat het liefst naar een liefhebber zien gaan.
Een (stalen?) 29'er opbouwen kost meer dan de Airborne behouden maar dan kan ik wel meteen over op 1x11 en schijfremmen.
Wat is wijsheid..? En moet ik in dit geval wel wijs doen of naar m'n gevoel luisteren..?
Ik vond 'm al aardig retro maar daarvoor is die Airborne natuurlijk van de verkeerde eeuw..
Ik zal tzt wel ff een topic openen op de juiste plaats. Ombouwen naar 27,5 had ik nog niet aan gedacht maar ik vrees dat dat niet in m'n achtervork gaat passen
Vork, achter derrailleur en crank zijn niet origineel, en het merk heeft ook niet echt verzamelaarswaarde.
Ik zou max 75 schatten, maar gezien de omschrijving van de verkoper gaat ie daar niet mee akkoord
Ik heb een zadelpen en Zoom stuurpen en stuur liggen die uit een CFM-1 komen (het frame heb ik trouwens ook nog in de aanbieding.. ).
Ik zoek effe wat foto's voor je op, als je wil.