Verzameltopic: Retro vraag en aanbod (Te Koop/Gezocht/Tips)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Heckler40 schreef: za 1 januari 2022, 22:35
maverick76 schreef: za 1 januari 2022, 20:16 Ik zie net dat Merlin de Newsboy opnieuw heeft uitgebracht.
Inderdaad een iconische Bike, maar die link zegt 2020?

Gelukkig?
Ja nouja, relatief nieuw uitgebracht bedoel ik.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik denk dat die 8 stuks (very) limited editie wel verkocht zijn nu.

Die verleiding is er waarschijnlijk niet meer, maar je kunt altijd nog een custom Black Sheep bestellen :winkie:
Niet retro, maar wel om bij te dromen…….

Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja ook leuk, maar zoals ik al in een ander topic schreef. Er zijn mooie fietsen maar er is een financiële grens die sterker is dan de droom fiets. Puur principieel.

Dus nee, een Litespeed, Blacksheep of Jones spaceframe Ti zal er nooit in de schuur komen. Maar plaatjes kijken is wel leuk. :bier:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Frank Z schreef: za 1 januari 2022, 19:22 Ik ben lekker bezig met het polijsten van de lak van een Trek 970ZX, zodat ik het frame straks weer in al zijn glorie kan opbouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand misschien nog een 1 1/8" ahead vork ter overname staan (of weet er één te koop staan/liggen/hangen bij een LBS)? Kleine kans dat dat er een van Trek in deze kleur is... :-D Stuurbuis moet i.i.g. minimaal 23 cm lang zijn.

Liever monteer ik nog een vork met een mooie (gesmede) vorkkroon (geen U-crown) met rechte of mooi gebogen vorkscheden... Long shot, ik weet het.
Iemand nog iets liggen? Ik houd me er voor aanbevolen. :bier:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Miss niet helemaal wat je zoekt, maar het is misschien ook leuk. Heb nog een SID uit de begintijd. Weet niet of die buis de 23 cm haalt. En een Magura / Rond Quake maar daarvoor geldt hetzelfde. Als je geinteresseerd bent pb maar, dan kunnen we kijken wat er te regelen is :-q
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Dank voor je reactie, Majoorkees, maar ik zoek echt 'n starre vork (ter voorkoming van (toekomstig) onderhoud).
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Frank Z schreef: vr 7 januari 2022, 15:07 Dank voor je reactie, Majoorkees, maar ik zoek echt 'n starre vork (ter voorkoming van (toekomstig) onderhoud).
26”, star, cantinokken?

Alleen zo snel een Judy TT zwart, veert dus.

Wat zijn de beste verkoop/zoek sites voor oud “klassiek” spul?
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Je hebt een aantal vintage sites, maar dan heb je snel racefiets onderdelen te pakken. Ik zou ebay en marktplaats in de gaten houden. Eventueel koop je een sloper en haal je eraf wat je kunt gebruiken?

https://duckduckgo.com/?q=retro%20mtb%20parts&ia=web
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Een van de meer actieve sites met een verkoop sectie voor retro MTB spul is retrobike.co.uk, heb ik in het verleden veel op gekocht en ook wel verkocht maar dat was wel pre-Brexit.

Ook op MTBNews.de en MTBR forum zijn actieve retro clubs maar minder activiteit qua koop/verkoop. Retrobike is bij uitstek altijd een forum met levendige handel geweest.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bij bike4travel hangen er nog wel wat aan de muur met ouwe meuk volgens mij. Ik zou ze een mailtje sturen, waarschijnlijk zijn ze wel blij als ze een 26" vork kwijt kunnen. ;-) Gesmede vorkkroon weet ik dan weer niet...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

In 1 1/8 » een eenvoudig star alu zwart vorkje, 260mm vorkbuis, NOS
Oops, 29’.
Laatst gewijzigd door Pinonoir op za 8 januari 2022, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Heckler40 schreef: za 8 januari 2022, 12:05 Een van de meer actieve sites met een verkoop sectie voor retro MTB spul is retrobike.co.uk, heb ik in het verleden veel op gekocht en ook wel verkocht maar dat was wel pre-Brexit.

Ook op MTBNews.de en MTBR forum zijn actieve retro clubs maar minder activiteit qua koop/verkoop. Retrobike is bij uitstek altijd een forum met levendige handel geweest.

Enjoy!!
Het vervoer van en naar de UK lijkt me nu niet zo makkelijk, of heeft iemand goede ervaringen?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik gebruikte vroeger gewoon Royal Mail pakket dienst, nu is alles toch anders en je hebt de invoer ook.

Maar de Retrobike community is deels internationaal, net als ik uit NL en uit de rest van Europa, USA ook.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Heckler40 schreef: za 8 januari 2022, 13:14 Ik gebruikte vroeger gewoon Royal Mail pakket dienst, nu is alles toch anders en je hebt de invoer ook.

Maar de Retrobike community is deels internationaal, net als ik uit NL en uit de rest van Europa, USA ook.

Enjoy!!
Ik was er 20 jaar geleden en vond het inderdaad een prettige groep.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Pinonoir schreef: vr 7 januari 2022, 15:22 26”, star, cantinokken?
All of the above, en als het kan met een gesmede vorkkroon, of gelugde u-crown. Maar de originele, bijbehorende vork is ook goed. :D

Dank jullie wel voor het meedenken en opzoeken, Pinonoir. Nieuw-ish kopen op ebay kan, ik volg retrobike en MP. Met versturen naar UK heb ik wel ervaring maar ik weet niet hoe de NLse douane om gaat met import van een 'kado'. Voor nu heb ik een nieuwe Surly LHT-vork op het oog.

Ik zal nog eens fietsenmakers buiten mijn woonplaats bezoeken en Bike4travel mailen, wie weet. Het 'lastige' met MP-fietsen is dat er soms zo'n mooi frame onder de onderdelen vandaan komt, dat weer zijn eigen opbouw verdient.... Laatst nog een Bioracer met lichtgewicht Columbus Genius buizen en fillet brazed buizen. Die verdient ook nog een mooie, starre, stalen, liefst recht-potige voorvork. Ach, N+1 en ik blijf lekker bezig. :D
Plaats reactie