MtBikers met Tattoo's

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Tonner schreef: di 27 november 2018, 15:57
Wiel-Maat schreef: ma 26 november 2018, 14:31 Ook cool. Is die dan met de symboliek dat je naar alle windstreken fietst? :wink:
Thanks! Nou ja, daar komt het wel een beetje op neer! Je kan alle kanten op... Natuurlijk nog wat diepere betekenis maar dat houd ik prive.
Kapitein Iglo schreef: ma 26 november 2018, 15:04 Of hij is van het padje zonder dat ding :bier:
Ja maar dit kompas is niet altijd betrouwbaar hoor :winkie:
Precies.... zoals de wind waait, waait het fietsje! Ofzo. :D

Ben ondertussen wel benieuwd naar de tattoo van Kapitein Iglo... dat is vast iets van een goudbruine visstick of zoiets. :winkie:
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik ben Zaterdag weer aan de beurt. Altijd iets om naar uit te kijken.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

arjanvanwoudenberg schreef: wo 28 november 2018, 11:24 Ik ben Zaterdag weer aan de beurt. Altijd iets om naar uit te kijken.
Ja dat heeft altijd weer wat, dat moment. Alleen vind ik daarna dat weekje nazorg toch weer minder... dat kliederen met vet enzo. :wink:
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Wiel-Maat schreef: wo 28 november 2018, 17:32
arjanvanwoudenberg schreef: wo 28 november 2018, 11:24 Ik ben Zaterdag weer aan de beurt. Altijd iets om naar uit te kijken.
Ja dat heeft altijd weer wat, dat moment. Alleen vind ik daarna dat weekje nazorg toch weer minder... dat kliederen met vet enzo. :wink:

Bepanthen zalf gebruiken, ben je met 2 dagen verzorging alweer klaar met smeren :-q
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik gebruik ook altijd Bepanthen. Alsnog wel vette zooi hoor. Ach ja, met een week ben je eraf.
Wat zal ik zeggen...…..
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wiel-Maat schreef: di 27 november 2018, 17:45
Tonner schreef: di 27 november 2018, 15:57
Thanks! Nou ja, daar komt het wel een beetje op neer! Je kan alle kanten op... Natuurlijk nog wat diepere betekenis maar dat houd ik prive.



Ja maar dit kompas is niet altijd betrouwbaar hoor :winkie:
Precies.... zoals de wind waait, waait het fietsje! Ofzo. :D

Ben ondertussen wel benieuwd naar de tattoo van Kapitein Iglo... dat is vast iets van een goudbruine visstick of zoiets. :winkie:
De juiste tattoo voor mij moet nog altijd uitgevonden worden, en dat zal altijd zo blijven, denk ik :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

@Kapitein: ja das ook n mooie manier om er nooit eentje te hoeven nemen haha!

Bepanthen ja, dat gebruikte ik ook de laatste keren. Werkt goed idd. Maar met kliederen bedoelde ik meer je bed en kleding dan dus ook onder smeren..en plastic folie als bescherming werkt ook niet altijd optimaal, zeker niet in bed. Maar je moet er wat voor over hebben. 8)
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Plastic folie......nooit doen. Een tattoo is in principe gewoon een open wond. Deze dek je ook niet af.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Plastic folie heb ik altijd enkel de eerste nacht, de volgende ochtend gaat het er gelijk af en na zacht schoongemaakt te hebben onder lauw water lekker ingesmeerd. Langer is inderdaad niet nodig, dan verstik je je wond enkel maar, die juist moet ademen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

arjanvanwoudenberg schreef: do 29 november 2018, 09:17 Plastic folie......nooit doen. Een tattoo is in principe gewoon een open wond. Deze dek je ook niet af.
OK dus jij wil dan lekkere smeertroep (en zwart wat nog uit de tattoo komt) aan je dekbed wat je er nooit meer uitkrijgt... ik kies dan de eerste nacht(en, afhankelijk van de grootte) toch voor afdekken. :bier:

Ademen moet het idd, maar die smeersels maken toch vetvlekken die er niet zo makkelijk uitgaan, is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Wiel-Maat schreef: do 29 november 2018, 10:01
arjanvanwoudenberg schreef: do 29 november 2018, 09:17 Plastic folie......nooit doen. Een tattoo is in principe gewoon een open wond. Deze dek je ook niet af.
OK dus jij wil dan lekkere smeertroep (en zwart wat nog uit de tattoo komt) aan je dekbed wat je er nooit meer uitkrijgt... ik kies dan de eerste nacht(en, afhankelijk van de grootte) toch voor afdekken. :bier:

Ademen moet het idd, maar die smeersels maken toch vetvlekken die er niet zo makkelijk uitgaan, is mijn ervaring.
Dat heb je mij niet horen zeggen.
Afdekken voor de nacht kan ook gewoon met katoen oid. Geen vlekken in je bed ( tenminste geen inkt en vet :D )
Wat zal ik zeggen...…..
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Ik doe er 's nachts ook folie om z'n 2 nachten, puur om het smeren tegen te gaan.

Maar het is tegenwoordig wel een stuk beter geworden (geneest het sneller), door die nieuwe machientjes en Bepanthen zalf heb je niet meer z'n ravage als jaren geleden.

Nu begint het jeuken ook eerder :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

arjanvanwoudenberg schreef: do 29 november 2018, 10:41
Wiel-Maat schreef: do 29 november 2018, 10:01

OK dus jij wil dan lekkere smeertroep (en zwart wat nog uit de tattoo komt) aan je dekbed wat je er nooit meer uitkrijgt... ik kies dan de eerste nacht(en, afhankelijk van de grootte) toch voor afdekken. :bier:

Ademen moet het idd, maar die smeersels maken toch vetvlekken die er niet zo makkelijk uitgaan, is mijn ervaring.
Dat heb je mij niet horen zeggen.
Afdekken voor de nacht kan ook gewoon met katoen oid. Geen vlekken in je bed ( tenminste geen inkt en vet :D )
Nee da's waar. :wink:

Klopt, er zijn natuurlijk ook andere manieren om het af te dekken. Maar toch blijft het naar mijn idee het beste vet met plastic, terwijl het vet bij afdekken met katoen toch weer in het katoen trekt en het katoen ook aan je verse tattoo vast kan gaan zitten, wat je dan in het slechtste geval moet gaan lostrekken... :-{
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

In januari krijg ik mijn nieuwe. Heb al een back piece en een sleeve. 3 à 4 dagen licht insmeren met Bepanthen zalf is voldoende. Hierna is er bij mij niets meer aan de hand. De huid laat ik lekker verder rustig herstellen.
Slapen met je nieuwe tattoo moet je een paar dagen in een sweater (voor je romp of armen) of een trainingsbroek doen. Krijg je eigenlijk geen vlekken in je beddengoed. Licht insmeren voorkomt het plakken aan de stof. Mocht het wel zo zijn, haal je de stof voorzichtig los van de korst.
Je getatoeëerde huid herstelt zich het snelst als je deze niet telkens met folie afdicht. Ook het bedekken met kleding vertraagt het genezingsproces enigszins. Te dik insmeren, vroeger met vaseline, tegenwoordig met Bepanthen, versnelt het herstel ook niet.

Tot zover mijn ervaringen met tatoeages :winkie:
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Hier ook een mtb,er met tattoo,s op Armen, benen en rug
Ik smeer tegen woordig er alleen nog maar Hustle Butter op tijdens het genezen ,trekt veel beter in dan Bepathan of Vaseline en inderdaad alleen de eerste nacht huishoudfolie ,om het bed een beetje schoon te houden
Plaats reactie