Eurobike 2013 - fotoreportage - nu inclusief Bike Motion P3

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Brokstukken
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 maart 2010, 01:46
Mijn mountainbike: Cube AMS 130 SL

Zitten een paar "dikke" bikes bij, vind de Cube lijn voor 2014 niet echt iets waar ik voor
Zou gaan dus na 2 Kubussen sla ik maar eens een jaartje over :-(.
Maar merken genoeg, Es ff rondsnuffelen dan maar :-)
Racing is a life sentence without any possibility for parole
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

tof dat je de moeite hebt genomen om dat allemaal te posten!
dank je wel!! - en mooie fotos
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

de lachende derde schreef:Iggy Pop was ook aanwezig zag ik.
Die fietsen zijn een LUST FOR je LIJF! :lol:

Afbeelding
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Mooie rapportage, bedankt voor de moeite!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

ZTR Rapid?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Colinb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 09:52
Mijn mountainbike: Cannondale flash 3 29er 2014

Die pinarello fully is wel vet!
Gebruikersavatar
Trek7
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 11:53
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 7

Colinb schreef:Die pinarello fully is wel vet!
Eens :-q
Riding a Trek Fuel EX 7
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb mijn computer even geschud en kwam er ook nog een aantal tegen. Op Eurobike wordt ook nog gewerkt en dat is op sommige stands duidelijk te zien, bij Schwalbe bijvoorbeeld:

Afbeelding

...maar tegen zessen gaat op verschillende plekken het bier open, hier bij Endura:

Afbeelding

Ook deze meneer is volgens mij aan het werk. Er waren (natuurlijk, daar worden al die fietsen per slot van rekening gemaakt) meer dan een paar aziaten aanwezig en sommigen keken erg goed en maakten heel veel detailfoto's van met name carbon frames...

Afbeelding

Sponsering is prima maar je naam verbinden aan een produkt dat imho niet zo veel te maken heeft met wie je bent en wat je doet werkt voor mij dan weer niet zo goed. Hij was er overigens ook in persoon aanwezig, dat dan weer wel...

Afbeelding
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Nimbus schreef:ZTR Rapid?
http://www.notubes.com/Rapid-Rims-OEM-only-W14.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Stan schreef:The Rapid rim is available only as an OEM product, found on some of the best bikes in the world. We created the Rapid exclusively for our bike manufacturing partners to offer our Bead Socket Technology at a more affordable price level.
Dus eigenlijk vinden ze hun eigen velgen te duur!?
Stan gaat verder schreef:In construction, the Rapid is most similar to the Crest aftermarket rim, though wider. Its outside-to-outside width is 25mm, slightly wider even than the Arch EX rim, though the rim interior width remains 21mm, the same as both the Crest and the Arch EX. Unlike the welded seam of most ZTR rims, the Rapid is constructed with an sleeved method that's very strong but less labor-intensive to manufacture. The Rapid is also the only Stan's NoTubes rim to feature eyeleted spoke holes. Eyelets add only a small amount of weight, but allow for consistent manufacturing that costs a bit less than our traditional drilled spoke hole rims.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Nog wat losse nieuwtjes, een 'bike-packing' uitvoering van de Surly Krampus bijvoorbeeld:

Afbeelding

...en uit dezelfde stal de Straggler, zo te zien een Crosscheck met discbrakes:

Afbeelding

...en die discbrakes blijken de nieuwe Avid BB7's te zijn:

Afbeelding

Het concept van Freeloader (dragers voor mtb's) is overgenomen door Thule:

Afbeelding

en bij Santa Cruz de Bantam, dezelfde geo als de eerder gepresenteerde Solo en dus ook met 27,5 wielen. 125mm veerweg:

Afbeelding

Dat banden op het moment in drie maten komen is geen nieuws meer natuurlijk:

Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Meer...

Syntace maakt graag het een en ander inzichtelijk en had dus verschillende proefopstellingen staan om een indruk te geven van hun producten. Wat voelt het stijfste denk je?:

Afbeelding

Zo zit de e-drive van Bosch dus aan een frame, met een standaard alu link die door meerdere fabrikanten in hun frames wordt gebruikt:

Afbeelding

...en zo ziet dat er dan uit in een fiets:

Afbeelding

Kan dat je niet bekoren dan is dit een van de alternatieven:

Afbeelding
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

George schreef:Meer...

Syntace maakt graag het een en ander inzichtelijk en had dus verschillende proefopstellingen staan om een indruk te geven van hun producten. Wat voelt het stijfste denk je?:

Afbeelding
*steekt vinger op* Mag ik het zeggen, mag ik het zeggen!
Kan dat je niet bekoren dan is dit een van de alternatieven:

Afbeelding
:o :cry:
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ook elektrisch maar dan anders is het e.i. systeem, een elektronische aansturing van de demper, oa. bij Lapiere en Ghost. Via sensoren word het terrein en je cadans gemeten waarna de vering hierop wordt aangepast:

Afbeelding

Ik weet niet wat een stand op Eurobike kost (veel) maar Gazelle pakt het in ieder geval groot aan om maar eens even een zijsprong te maken:

Afbeelding

Fox ook, op de vraag waarom hun dubbele remote voor vork + demper zo, ehm, flink is kreeg ik het antwoord dat deze hefboom toch wel nodig is om het geheel te laten functioneren. Het goede nieuws is dan weer dat de hendel ook onder het stuur gemonteerd kan worden en dat valt dan meteen een stuk minder op.

Afbeelding

Gelukkig wordt er ook op de kleintjes gelet, hier bij Vaude:

Afbeelding
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Wat afschuwelijk godvergeten lelijk zijn die accu's en ballonnaven op die e-bikes. Ik hoop dat het nog lang duurt voor ik dat nodig heb en dat ze tegen die tijd mooie slanke oplossingen hebben.
En wat is hier het praktisch nut van?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Paul Rush schreef:Wat afschuwelijk godvergeten lelijk zijn die accu's en ballonnaven op die e-bikes. Ik hoop dat het nog lang duurt voor ik dat nodig heb en dat ze tegen die tijd mooie slanke oplossingen hebben.
+1 net brommers met trappers.
Plaats reactie