Specialized claimt naam Roubaix

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Mika3103 schreef:Ja, dat wordt een claim :D een beetje suggestief is je Merida verhaal wel. Paccar is ook eigenaar van
Daf trucks maar die worden toch echt in Eindhoven gemaakt. Ik denk dat
Merida meer van specialized zal profiteren dan andersom. Blijft wel een overtrokken actie van spec. Btw heb zelf een specialized ben er erg tevreden over maar denk dar ze helemaal van het padje zijn met hun prijs beleid , maar dat is weer een andere discussie :bier:
Net als zeer veel andere fietsen wordt ook Spec in Taiwan gemaakt. Grofweg zijn daar vier fabrikanten die zo'n beetje alles maken: Pacific, Giant, Merida en Kinesis. Misschien dat ik er nog een vergeet... Dus ook Cannondale, Trek, etc. komt allemaal daar vandaan.

In de US en Europa wordt vrijwel niets meer gemaakt, muv wat high-end high-price handmade frames. Wel wordt er in Europa en de US nog wat assemblagewerk gedaan maar meestal alleen het highend spul. Wel zie je dat bijvoorbeeld de NL stadsfietsen ("specials" voor specifieke markt) hier nog geregeld worden geassembleerd (volgens mij bijvoorbeeld Giant en Koga).

Carbon komt vooral uit China. Spec maakt iig helemaal niets meer zelf (dus ook niet in de US). Op mijn S-Works Epic (2003!) zat gewoon een keurige sticker "made in Taiwan".... Uit een erg betrouwbare bron weet ik dat Spec en Merida van dezelfde band af (kunnen) komen....
StAlTiCa
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

hansdegebruiker schreef: Op naar het malieveld waar we een groot kerstvuur ontsteken met allemaal stumpjumpers.
Mijn voorkeur gaat uit naar Specialized banden gevuld met 1 liter latex.
Revolutie mannen en vrouwen dit pikken wij toch niet.
Ja! Dat vind ik ook! Maar Eeuuhhh.... Mijn Specialized Stumpjumper carbon hoeft toch niet op de brandstapel he? Ik heb namelijk net mijn cassette, ketting en voorblad vernieuwd, tevens zit er net nieuwe latex in mijn banden... Dus mijn Specialized Stumpjumper carbon graag ontzien aub.

Voor de rest? DE FIK IN ALLE STUMPJUMPERS!!! En alle Bulls fietsen!! YEAH!!!
Basso68
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 3 september 2010, 09:42
Mijn mountainbike: BMC Teamelite TE02 * Trek Fuel EX9

$pecialized..... :roll:
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Als excuus mogen ze die man van Café Roubaix Bicycles met kerst wel een fietsje of 500 voor de deur zetten.....Merry Specialized and a happy New Year without any lawsuits!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Kijk voor de lol ff op hun FB pagina. Daar gaat men aardig los :D
Bicycle, bicycle, bicycle
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Net op tijd mijn Stumpjumper-frame weggedaan. Was nu een stuk minder waard geworden.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Volgende week is iedereen het weer vergeten en willen ze weer de nieuwste speci hebben.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Of is men alweer te druk met <fabrikant X> die een soortgelijke brief heeft gestuurd....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

japie carbon schreef:Volgende week is iedereen het weer vergeten en willen ze weer de nieuwste speci hebben.

Juist! Storm in een glas water.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Hoe zat t ook alweer met die bananen?...... :-?

Specialized had dit in ieder geval ook anders kunnen benaderen. Schuif n paar Speci's nr binnen en laat m verkopen. Ga achter zo'n held staan en gebruik m als je boegbeeld om maar iets te noemen. Genoeg kansrijke acties te bedenken ipv deze kansloze actie.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

japie carbon schreef:Volgende week is iedereen het weer vergeten en willen ze weer de nieuwste speci hebben.
Ech nie.
Ik sta volgende week het stumjumper vuur alvast op te stoken op het Malieveld.
En Snelle geen stoute praat over Bulls ja, die zijn tenminste lief tegen de kleine man.
Ik zeg revolutie op mtb-style.
Kom aan folks lets ride.
Ride tegen het oprukkende groot kapitaal die ons kleine mannen ons kleine genot wil afnemen.
Niks zo lekker als een gele rakker na 100km knallen in het woud.
Waar is de strijdlust uit vervlogen dagen gebleven?
Mtb broeders en zusters sla de kettingen ineen en sta in den bres voor een makker in deze strijd.
De tijd voor de strijd is gekomen.
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Super, mijn Tarmac wordt weer een cult fiets, yes! I love my Specialized. :winkie:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wat een geneuzel, het gaat gewoon om een bedrijf dat zijn gepatenteerde naam van een fiets model beschermt.
Maar omdat het om een oorlogs veteraan gaat, is het opeens arrogant?
Wat als hij een tablets was gaan verkopen in zijn zaak die Ipad heet?
Denk je dat Apple dat wel accepteert?
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Geneuzel? Het klopt gewoon niet dat Specialized actie onderneemt tegen een kleine zaak, maar anderen die ook de naam Roubaix gebruiken met rust laat. Hoe zou dat toch komen? Wat dacht je van:
een Fuji Roubaix racefiets
The Roubaix Bicycle Co.
een Tifosi Roubaix bril
een Roubaix handshoen
een Roubaix broek
etc.

Volgende week vergeten? Het begint net! Dat wordt een fijne directievergadering bij Specialized :winkie:
modder zuigt!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jamis Diablo schreef:Wat een geneuzel, het gaat gewoon om een bedrijf dat zijn gepatenteerde naam van een fiets model beschermt.
Maar omdat het om een oorlogs veteraan gaat, is het opeens arrogant?
Wat als hij een tablets was gaan verkopen in zijn zaak die Ipad heet?
Denk je dat Apple dat wel accepteert?
Ze hadden het merkrecht op Roubaix uberhaupt nooit moeten krijgen. Het is in jouw analogie meer alsof er iemand zijn zaak de iWevelgem noemt...
Plaats reactie