Scott 2015, kleurrijk jaar...

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Thnx!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Patrick_MTB schreef:Scott spark 710 :-q !! Kwijl. Iemand ervaring met het twinloc systeem?
Werkt zoals het wordt geadverteerd. Gewoon hetzelfde als een CTD hendel bij fox, alleen lockt deze echt het hele systeem. Als je dat nodig vindt is dat handig ;).

Die groene speed sub is wel erg gaaf zeg
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

B86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 20 augustus 2014, 10:13

ik ben wel te vinden voor de nieuwe kleuren. Vooral de spark 900RC
Maarjah... tzal ook weer genoeg moeten kosten...
Patrick_MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 19:39

:-q +1
Gebruikersavatar
Dennis1974
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: di 12 april 2011, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Spark 910 '15, Cannondale F-si, Scott Scale 930 '15 & Ghost HTX 29

Vorige week mijn nieuwe Spark 910 2015 in ontvangst mogen nemen, na lang gezocht te hebben voor een goeie opvolger van mijn trouwe Trek Fuel(die nog zeker niet RIP is) Na diverse proefritten met o.a. Epic Elite,Camber,Scalpel carbon 2 en Spark 910 2014 was de keuze snel gemaakt. Zeker na het zien van de 2015 kleuren.....Dit weekend de eerste km's erop weggetrapt...wat een heerlijke fiets,zeg :-q Snel,wendbaar en die twinlock rules, alhoewel ik het meest in de middelste stand rijd :winkie: Twinlock nodig? Ach, je hebt 3 settings onder je duim en nooit meer geklooi met schakelaars op dempers op plekken waar je je handen op het stuur wilt hebben.
Fun is not a straight line....
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Patrick_MTB schreef:Scott spark 710 :-q !! Kwijl.
Zonde van die knik in de zitbuis...
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
sylvainfontaine
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 27 juni 2012, 23:41
Mijn mountainbike: Spark 720

aurelius schreef:Die wil ik ook! Maar wel met XT triple (lekker, 22 in de Alpen) en mijn 'oude' veel lichtere wielset :tong .

Heeft iemand nog tips over goede, zo zuidelijk mogelijk gelegen, dealers?
Woon omgeving Maastricht. Eersel, Malden, Boekel, las ik ergens, maar zijn er misschien mensen met ervaring daar?
In Maastricht op caberg ligt Marco's wielershop. Ik ga vandaag mijn spark 720 2015 ophalen :D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die had ik gebeld, en ik vertelde dat ik serieus geinteresseerd was in een 710 en 930. Hadden ze niet staan om op proef te zitten, straalden ook niet uit dat ze evt. iets konden/wilden organiseren...

Gisteren bij Fietsland in Eersel geweest, en zeer goed geholpen. Top.
We werden opgemeten, we hebben op een 720 en 930, die na het opmeten waren afgesteld op onze maten, door de wijk gereden. Mijn maat heeft de 930 gekocht, en ik kreeg een 720 in Medium mee om hier in Zuid L. proef te kunnen rijden, omdat ik nog wat twijfel over medium. Fantastisch natuurlijk! Want waar kun je beter testen, evt twijfel beter wegnemen, dan in je eigen gebied.
Zaterdag retourneer ik hem, als we de Spark 930 van mijn maat gaan ophalen. En ook nog eens een mooie prijs gekregen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Het is wel handig om van je huidige fietsen de maten goed bij te houden. Dat maakt het kopen van een nieuwe zoveel simpeler.
Hoogte en setback zet je op de standaard waarden en het zijn nog maar twee metingen, drop en reach en klaar ben je.

Al is proefrijden altijd leuk natuurlijk
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Patrick_MTB schreef:Scott spark 710 :-q !! Kwijl. Iemand ervaring met het twinloc systeem?
Yep, Ik heb een 2013 Genius 930 waar ik nu een jaar mee rijdt.
Twinlock systeem werkt perfect. 1 hendel die de vork en de achterdemper tegelijk bedient.
In het begin even wennen dat je een extra hendel op het stuur hebt maar na een paar ritten gaat het vanzelf.
Totale lock out rijdt ik eigenlijk nooit mee. Meer iets voor op het asfalt denk ik.
Ik gebruik alleen half en hele demping. Halve demping bij langere vlakke stukken en met klimmen, bij single track en afdaling effe met de duim de twinlock hendel aantikken en volle veerweg naar beneden.
Ik vind het een geweldig systeem.

Afbeelding
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb er juist 1x mee proefgereden. Was compleet nieuw voor me en ik was binnen no time gewend. Mooi, zeer soepel werkend systeem. Intuïtief, en zeer effectief. Zag een beetje op tegen 'steeds moeten schakelen', bleek dus ongegrond.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Strakke bak die 710

Afbeelding
driver P
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 16 oktober 2014, 20:02

He hallo, allemaal, ben nieuw geintroduceerd, lees af en toe sommige dingen van jullie,
zie hier op het forum een aantal punten en vragen...
Voor dealers in het zuiden van Limb. kun je, wat te denken bij de oosterburen Belgie, of Duitsland.
Heb zelf een scale 720 RC kleuren gekocht met xt ombouw. voor november. een 710, in Rc kleur.
In Belgie. plaats Kelmis, over de grens hier bij mij in het heuvellland,voor sommige het wal halla van moutainbikers.

wel als eer iets is geef graag advies.
driver P
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 16 oktober 2014, 20:02

Oh, ben nog even terug, voor degene die in het zuiden limb. een dealer zoekt, kijk een op de site van scott. en zoek naar bij dealerlocater, kijk dan maar eens in de buurt over de grens, aan de kant van maastricht, of waar woon je zelf,?? duitsland is er ook nog. Aken, Eurobike, Bikecomponents.de dealer in alles. wat fiets is.
Plaats reactie