Apple lanceert Apple Watch Sport

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Niemand die een dergelijk samsung topic tegenhoudt, toch? Blijkbaar spreekt Apple meer tot de verbeelding.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Wel een grappig horloge, maar ik denk dat hij erg prijzig gaat worden, en ik ben niet zo appelig :p..

Als ik even een stukje topic mag kapen. (als het niet mag, dan mijn excuses)
Ik heb sinds een paar maanden de Mio Alpha..
Afbeelding

Niet echt een smartwatch, maar wel met een nauwkeurige harstslagmeter, die ook te koppelen is met Strava op je Iphone of Android toestel. Eigenlijk alleen een horloge met hartslagmeter (Zonder borstband) waarin je ook zones kan instellen, met een piepje als je daarbuiten komt. Batterij gaat ook zomaar 1 á anderhalve week mee, zelfs met regelmatig gebruik van de hartslagmeter (3 keer per week á 3-4 uur) Waterdicht (ik douche er gewoon elke dag mee) Plus dat je deze al voor rond de 150 euro hebt (of de helft als je mazzel hebt zoals ik :D)
Deze ruimte niet beschrijven.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Tja. Lastig vergelijken, die Mio met de Apple Watch. De prijs is kennelijk (iets minder dan) de helft van laatstgenoemde. Maar je hebt dus maar twee functies. Dan lijken prijs en mogelijkheden weer niet in verhouding tot de AW (in het voordeel van laatstgenoemde).

Maar goed, ik weet ook dat, zeker Apple-producten, niet altijd puur vanuit ratio gekocht worden ;). En wel daarom denk ik dat het toch een verkoopkanon zal zijn (nee, ik koop er geen - ik vind dat een horloge een mechanisch ding moet zijn).
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Het idee achter de applewatch is prima - maar niet exclusief voor Apple natuurlijk. De uitvoering, mwoach. Vormgeving nog teveel "kastje aan een bandje aan je arm". Sporthorloge? Hmpf, niet waterdicht, voor veel functies (toespitst op ons bikers bijvoorbeeld snelheid en GPS) ook een iPhone nodig. Voegt in die zin niet echt iets toe wat een goede fietscomputer niet ook al kan en die kan voor ons specifieke gebruik vaak ook bepaalde dingen wel die die AppleWatch (nog) niet kan.

Oftewel: er is nog wel wat ontwikkeling nodig. Versie 2 zal ongetwijfeld al wat beter zijn. Maar dan nog blijft de "nagging" gedachte: wat voegt het toe aan de iPhone (die je dus ook nodig hebt)?

Nog los van dat een mooi traditioneel horloge wel wat meer dan alleen de functionaliteit is.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Wat zijn die redelijk unieke eigenschappen? Op de site gaat het eigenlijk alleen over design...
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Hartslag registratie zonder band om je borst, tril motor met instelbare feedback, duizenden apps binnen een paar maanden (denk aan SOS tools, trackers etc).
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Die hartslagregistratie zonder band om je borst is niet uniek, dat hebben er meer (onder meer ons "eigen" TomTom).
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Jammer dat de bloedsuiker sensor het niet gehaald heeft, zouden mijn vingers wel gewaardeerd hebben. Met de juiste app zou het een mooie vervanger voor mijn Garmin 910XT kunnen worden, als ie volledig waterdicht was geweest... Waarschijnlijk wacht ik op versie 2.
Eat, sleep, ride, repeat
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Leuk appel gimmick voor op kantoor 8)
Voor onze sport is er toch de Polar RS800CX. Ook niet ideaal met al zijn sensoren en daarmede de batterijen. Maar alle functie die voor onze sport kunt bedenken....alhoewel bloedsuikerspiegel :-{
Afbeelding
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Ik hoor je Bommie, voor mij ook de reden om er een aan te schaffen. Echter is gebleken dat glucosemeeting zonder daadwerkelijk bloed te gebruiken technisch nog niet lukt. En als ze het al zou lukken duurt het enkele jaren voordat goedkeuring er door is..

Wellicht dat de lenzen die Google maakt beter gaan slagen om bloedsuiker te meten, dan heb je meteen je snelheid en de weersvoorspelling in je blikveld... Maar aangezien Google glasses nog geen releasedatum hebben houd ik min hart vast voor de datum van Google Lenses..

Terug naar Apple, ik denk dat het horloge een enorm succes kan worden. Maar niet in de orde van grote zoals bij iPhone of iPad het geval was. Er is gewoon niet genoeg echte reden om ze te kopen voor het grote publiek.. lk denk wel dat een bedrijf als Polar, dat al jaren niet snel genoeg innoveert imho, gewoon kopje onder gaan. De integratie met Strava achtige oplossingen gaan natuurlijk veel sneller met Apple watch of een android exemplaar.

Mijn cs150 van polar kan gewoon te weinig en is niet te updaten.. Maar ik wacht nog wel even op versie 2.
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Plaats reactie