Supercoole actioncam drone Zano

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

https://www.kickstarter.com/projects/to ... nano-drone

Coole drone action cam die je smartphone volgt, ik heb hem besteld
Laatst gewijzigd door Beemer op za 29 november 2014, 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Betere link: :-D

https://www.kickstarter.com/projects/to ... nano-drone" onclick="window.open(this.href);return false;
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Dat is echt een gaaf action cam! Waar kun je de camera bestellen?
Brian80
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 augustus 2012, 22:01
Mijn mountainbike: Trek Superfly 100 Elite

En wat kost die ??
JaBbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Kan meer dan ik aankan

Toestelletje is nog niet verkrijgbaar in de reguliere handel, er wordt nog geld ingezameld om de produtie opgestart te krijgen.

gr.
Jan
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Het doel is al behaald dus ze gaan ze maken, kost 139 engelse ponden
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Leuk ding , voor weinig :-q

Alleen ... ontwijkt hij ook bomen ? :o
Gebruikersavatar
Tosmos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 23 augustus 2013, 09:26

Gave gadget :)
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Remy_ams100 schreef:Leuk ding , voor weinig :-q

Alleen ... ontwijkt hij ook bomen ? :o
Volgens de tekst op de site wel.....

(leuk speelgoed trouwens; gerucht gaat dat GoPro hetzelfde aan het ontwikkelen is)
StAlTiCa
KAMIKAZE-FREAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 17:19

Beemer schreef:https://www.kickstarter.com/projects/to ... nano-drone

Coole drone action cam die je smartphone volgt, ik heb hem besteld
zover ik kan zien.. volgt hij niet je smartphone? maar is het gewoon een kleine quadcopter die je bestuurd met je telefoon en dan verschillende opties heeft om foto's te maken

https://www.kickstarter.com/projects/ai ... ports-dron" onclick="window.open(this.href);return false; is daarintegen een systeem om je echt te volgen.. maar betwijvel dat het bomen ontwijkt.. stammen maybe.. maar takken en bladeren zijn zover ik weet zeer lastig te detecteren/ontwijken
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Hij volgt je wel !
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

3 struikelblokken.
Vliegtijd is maar rond de 20 min.
Niet echt interessant voor ons mtb-ers.
Alleen geschikt voor open veld acties.
Dus al een no go voor ons dichtgebouwd en begroeid landje en in het bos niet te doen.
Binnnenkort gaat er geen drone meer de lucht in vanwege de wetgeving die nu aan het veranderen is.
Denk dan maar even aan die jongen die leuke shots in de mist maakte van een kerkje.
Tweede kamer is al in beraad en de jongen kan waarschijnlijk een boete gaan betalen van 8000 euro met de huidige wetgeving.
Gaat alleen maar slechter worden in de vorm van een drone-vergunning die je zou moeten aanvragen en belachelijk veel geld gaat kosten.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Geen vid maar een selfie drone.
Grappig dat het al verboden is in het bos:
Geen toegang voor gemotoriseerd verkeer :)
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

hansdegebruiker schreef: Denk dan maar even aan die jongen die leuke shots in de mist maakte van een kerkje.
Tweede kamer is al in beraad en de jongen kan waarschijnlijk een boete gaan betalen van 8000 euro met de huidige wetgeving.
Gaat alleen maar slechter worden in de vorm van een drone-vergunning die je zou moeten aanvragen en belachelijk veel geld gaat kosten.
Maar dat zal waarschijnlijk gaan over het feit dat het boven "dicht" bevolkt gebied gedaan is. Een MTB'er zul je niet snel tegenkomen op de daken midden in, hartje Amsterdam, Rotterdam of Utrech, Den Haag, Groningen etc etc :D (Althans .. dat hoop ik van niet :P )

PS, zijn overigens wel erg vette shots van de Dom ... (Woordgrappen over de maker laat ik even achterwege, omdat die al veel te veel zijn gemaakt op internep :P )

En ik denk dat ik m'n veel te lange buurman wel gewoon een keer uitnodig om met m'n camera een beetje rond te huppelen langs de track ... (Zo'n selfie-stok aan de camera, en gaan ... :D )
Laatst gewijzigd door Remy_ams100 op zo 30 november 2014, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

hansdegebruiker schreef:Vliegtijd is maar rond de 20 min.
Niet echt interessant voor ons mtb-ers.
Dat lijkt me toch meer dan voldoende tijd om wat vast te leggen, kan me niet echt voor de geest halen waar je >20min. aan een stuk echt de moeite waard was om te filmen. En dan nog wordt het meeste voor filmdoeleinden niet in hele runs gemaakt...

Open veld kun je best nog wel een eind mee wegkomen, genoeg stukken met switchbacks, sprongen, ... die gewoon op een open veld liggen dan moet je alleen naar andere filmmethoden uitkijken voor de momenten waar je echt het bos induikt.


Het wettelijk kader is rond die dingen is alleen tamelijk problematisch. Vrijgeven kun je het IMHO alleen niet, daar a) misbruik wel heel eenvoudig is en b) je niet direct blij hoeft te zijn wanneer zo'n ding door onkunde uit de lucht komt vallen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie